וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולא אחרת: במקום שאין בו סאטירה, מזל שעדיין יש לפחות את "זהו זה"

עודכן לאחרונה: 12.8.2022 / 11:44

איש לא ציפה מחמשת המופלאים לספק יותר ממערכונים נוסטלגיים וכמה גרסאות כיסוי נוגות, אך בשקט בשקט - ובהיעדרה של "ארץ נהדרת" - הפכה "זהו זה" לאחת התוכניות הכי בועטות בטלוויזיה והיחידה כרגע שלא מתביישת לעשות סאטירה. ובשבוע של מבצע "עלות השחר" - כמה שזה נחוץ

ריאיון עם חמשת כוכבי "זהו זה" - גידי גוב, שלמה בראבא, מוני מושונוב, דבל'ה גליקמן ואבי קושניר, בעקבות הוצאת שיר מקורי לראשונה מזה כ-30 שנה. ינואר 2021/מראיין: שגיא בן נון, צלם: ניב אהרונסון, עריכה: ירדנה עבודי פוקס

החזרה של חמשת מופלאי "זהו זה" - גידי גוב, מוני מושונוב, דב'לה גליקמן, אבי קושניר ושלמה בראבא - למסך הטלוויזיה בימי הקורונה לחצה בהתחלה בעיקר על בלוטת הנוסטלגיה - וחזק מאוד. ככלות הכול, זאת תוכנית ששייכת לעידן טלוויזיוני אחר לחלוטין, עם הומור אחר, מוזיקה אחרת, ושפה תרבותית אחרת. בראש ובראשונה היו אלה השירים שבוצעו מדי שבוע, גרסאות כיסוי ללהיטים בני כמה עשורים, ששידרו משהו בטוח, אהוב ומנחם בתוך מציאות כאוטית ומבלבלת. איש לא ציפה מהם ליותר מזה.

באפיק ההצחקה היא התקשתה לתפוס קצב, ונראתה מעט מיושנת ומגושמת ביחס למכונה המשוכללת שירשה אותה, "ארץ נהדרת", ובוודאי ביחס לתוכנית שחלקה איתם את מושונוב, "היהודים באים", הגם שהיא תוכנית מסוג מעט אחר. אבל בזמן שאחיותיה הצעירות ייצרו סדר יום, "זהו זה" לא לגמרי מצאה את מקומה.

זהו זה, 11 באוגוסט 2022. צילום מסך, תאגיד כאן
הסאטירה היחידה על המסך. מתוך הפרק של "זהו זה", אתמול/תאגיד כאן, צילום מסך

בהדרגה זה השתנה. בשקט בשקט, ובלי הרבה תשומת לב, "זהו זה" הפכה להיות אחת התוכניות הבועטות בטלוויזיה, שמכסחת בקביעות פוליטיקאים, גנרלים ואנשי תקשורת, מתעבת בולשיט, וגם אם הפאנץ' לא תמיד מדויק - הוא תמיד יוצא בעוצמה. מה אתם יודעים, אפילו באיראן התאהבו.

מבצע "עלות השחר" אמנם הספיק להתחיל ולהיגמר תוך ימים ספורים, ואמנם כבר עברנו הספקנו לעבור מאז כבר כמה אסונות ופריימריז ומי בכלל זוכר "צבע אדום" בחצי מהמדינה. המבצע הקצר, שלווה במעט מאוד ביקורת ציבורית-תקשורתית, גם התרחש בזמן שאין על המסך של 12 ו-13 שום תוכנית סאטירה שתגיב על ההתפתחויות - לא רק במובן הפוליטי העמוק, אלא קודם כל כאקט שיצליח לשקף עד כמה המציאות הזאת מטורפת. ברשת 13 אין בכלל דבר כזה, "ארץ" נעדרת, ונשארנו רק עם "זהו זה" ולא אחרת.

עוד בוואלה!

"חתונה ממבט ראשון": ברצינות, יש מישהו שצפה באירוע של קטיה וליאור מרצונו החופשי?

לכתבה המלאה
זהו זה, 11 באוגוסט 2022. צילום מסך, תאגיד כאן
צחוק ממציאות מטורפת. מתוך הפרק של "זהו זה", אתמול/תאגיד כאן, צילום מסך

אתמול "זהו זה" נכנסה לתוך הוואקום הזה, ובערך חצי מהתוכנית הוקדשה לכך. היא פירקה את הגלים הפתוחים, שמה ללעג את השם המטופש שנבחר לעימות, דרשה תשובות במקום סיסמאות, וגם הדגישה עד כמה מופרעת הנורמליזציה למציאות מלחמתית.

כך, במערכון הפתיחה, היא הציגה את גוב ובראבא כבני זוג שיותר משהם מודאגים מנפילת רקטה - הם הרבה יותר עסוקים במה שתחשוב עליהם השכנה (קושניר) במרחב המוגן. במערכון נוסף, חבורה קצינים שחוקה מתכנסת בבהילות לבחור שם למבצע דקות לפני תחילתו, עד שפליטת פה בשיחה עם הרמטכ"ל מקבלת משום מה את האישור. מערכון שלישי מכנס בבתי חולים קרובים של גיבורי ישראל האמיתיים - לא חיילינו האמיצים, אלא עיתונאים ופוליטיקאים שישבו באולפנים במשך "60 שעות ברצף". גם מרב מיכאלי חטפה כהוגן.

זהו זה, 11 באוגוסט 2022. צילום מסך, תאגיד כאן
וגם אסקפיזם נחוץ. מתוך הפרק של "זהו זה", אתמול/תאגיד כאן, צילום מסך

אפילו שהמערכון הכי מצחיק בתוכנית היה שייך בכלל לתחום אחר - גוב כישראלי מתוסכל שנמאס לו מההצעות המיותרות שהוא מקבל בחנות נוחות בתחנת דלק, ולתדהמת כולם הוא מסכים מרוב כעס - במערכונים האלה "זהו זה" הוכיחה כמה היא נחוצה וכמה טוב שהיא ישנה, כשהיא נושאת על עצמה משימה שאין אף אחד אחר שיעשה: לחשוף את האיוולת, האבסורד והבולשיט מסביב, ולעשות מהלימונים מעט לימונדה. ובסוף, עם אסקפיזם כל כך נחוץ בדמות גרסה לשיר "בואי לאילת" של ליאור ייני, והופעת אורח נהדרת של ריטה, כמה משמח לחכות שוב לשידור החוזר באחת ושלושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully