וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודית רביץ זכתה בפרס אקו"ם: "לפני 8 שנים סירבתי, הפעם החליטו לא לוותר לי"

עודכן לאחרונה: 7.9.2022 / 23:57

אחרי שנים של התרחקות מאור הזרקורים, המוזיקאית דיברה באופן נדיר עם כתבים לרגל קבלת הפרס בטקס פרסי אקו"ם: "הפחד מונע ממני לחזור לבמה". גם סולן אתניקס זאב נחמה קיבל פרס מפעל חיים, נרקיס קיבלה פרס על שיר השנה, קרן פלס מלחינת השנה ונונו תגלית השנה שדמעה בטקס

יהודית רביץ מקבלת פרס מפעל חיים, טקס פרסי אקו"ם, 7 בספטמבר 2022/אור גפן

הזמרת האהובה יהודית רביץ שברה הערב (רביעי) שתיקה ואמרה בשיחה עם כתבים לרגל קבלת פרס מפעל חיים מטעם אקו"ם כי אין תאריך שבו תחזור להופיע. "מתגעגעת להופעות, אני ארצה לרצות להופיע", אמרה בשיחה עם כתבים לפני האירוע, והוסיפה שהיא מקליטה חומרים לאלבום חדש.

לפני שעלתה לבמה בטקס, הקהל נעמד והריע לה ממושכות. רונה קינן שרה את "מילה טובה" של רביץ ולאחר מכן עלה לבמה איש הרדיו יואב קוטנר והגיש למוזיקאית את הפרס שאמרה בנאומה: "לא התכוונתי בכלל לדבר על השמועות שאני חוזרת להופיע. אני נורא מתרגשת לקבל הכרה כזאת. זה נורא נעים, זה משהו שאתה לא מצפה לו. זה דבר שהוצע לי לפני שמונה שנים והייתי במקום משובלל וביקשתי לדחות את זה. חשבתי שהם שכחו מזה ואז לימור התקשרה אליי 'היי, זה שוב לימור מאקו"ם. אנחנו לא מוותרים עלייך'. הרגשתי טוב ושמחתי מאוד על זה. כבוד גדול בשבילי. זה לא מובן מאליו".

לפני הטקס אמרה רביץ לכתבים: "הפסקתי להופיע כי הופעתי 45 שנה רצוף. אני מתגעגעת להופיע אבל דווקא אצלי הפחדים וההתרגשות לפני הופעות רק הלכו והתגברו עם השנים. הפחד נעשה גדול יותר. באיזשהו מקום, הלחץ מונע ממני לחזור לבמה".

יהודית רביץ בטקס פרסי אקו"ם 7 בספטמבר 2022. אור גפן, אתר רשמי
יהודית רביץ/אתר רשמי, אור גפן
זאב נחמה סבון. אור גפן,
זאב נחמה/אור גפן

רביץ היא מהדמויות הבכירות והמצליחה ביותר במוזיקה הישראלית מאז סוף שנות ה-70, ומאחוריה שלל שירים ואלבומים שנכנסו לפנתיאון המקומי. "היא כמעט שם נרדף למינוח מוזיקה ישראלית", נימקו השופטים את בחירתם להעניק לה את הפרס על שם נעמי שמר. בשנים האחרונות נעלמה מהעין הציבורית, וחדלה מהופעות.

לבד מרביץ, פרס מפעל חיים הוענק גם לזאב נחמה, מנהיג להקת אתניקס ומהמעצבים הבולטים של הפופ המקומי בעשורים האחרונים. נחמה לא הגיע לטקס בגלל הופעה שאליה התחייב מזמן, ובמקומו הגיעה שפיטה שביצעה מחרוזת משירי אתניקס. בסרטון שצילם מראש הודה נחמה בראש ובראשונה לשותפו לשעבר תמיר קליסקי, עמו הסתכסך ברבות השנים. "אני רוצה להודות לכל האנשים שהלכו איתי לאורך כל הדרך - תמיר קליסקי, יועד נבו, יורם פויזנר, גל הדני, גיל אלון, גלעד פסטרנק, וכל האנשים שהיו איתי לאורך המסע המוזיקלי הזה. רק אהבה תנצח, אוהב אתכם, תודה".

שר התרבות חילי טרופר אמר בנאומו בטקס: "החיים בישראל מורכבים וטוב שיש שירים, מילים ומנגינות כדי שיעזרו לנו לצלוח את הקיים. בלי שירה ובלי מוזיקה החיים שלנו היו קצת יותר דלים ומצומקים. יהודית - כמה טוב שאת כאן וכמה טוב שחזרת ליצור כי תכלס אנחנו מתגעגעים". טרופר שלח איחולי בריאות לשלום חנוך שסובל מפריצת דיסק חריפה וסיכם: "חברה טובה היא חברה שיש בה יצירה ורוח וכבוד כלפי יוצרים ואמנים".

יהוודית רביץ. יובל אראל,
יהודית רביץ ונרקיס/יובל אראל
יהודית רביץ מקבלת פרס מפעל חיים, טקס פרסי אקו"ם, סינמה סיטי, 7 בספטמבר 2022. אור גפן,
רביץ על הבמה, הלילה/אור גפן

כתגלית השנה (הפרס על שם ענבל פרלמוטר) נבחרה נעמי אהרוני גל - הלא היא סנסציית הפופ נונו, שהתקשתה לעצור את הדמעות בעת קבלת הפרס. בנאומה אמרה: "הדבר הכי חשוב לי ביצירה של נונו זה שיהיה פשוט כיף לעשות את זה. אני יודעת ש'כיף' זה לא תמיד אופציה אבל התחושה הזו קיימת ואני מאחלת לעצמי שהיא תמיד תהיה לי בחיים".

את תואר "שיר השנה" קטף השיר "הולכת איתך" של נרקיס ללחן ומילים של צליל קליפי ובעיבודו של ינון יהל. השופטים נימקו: "'הולכת איתך' הוא שיר סוחף ולהיטי שזכה להצלחה ענקית וחשף את נרקיס לקהלים שטרם הכירו אותה עד אותה נקודה".

קרן פלס, אשר זכתה קרן בפרס הישג השנה למלחינה על שם סשה ארגוב, אמרה בנאומה: "הייתי ילדה בלי הרבה חברים אבל בחיים לא הרגשתי לבד כי תמיד היה לי בחדר פסנתר. אם לא נדע להגיד שכואב לנו, אולי נכאיב לאחרים ואיזו שפה טהורה יותר ממוזיקה. ככה התחלתי לכתוב שירים - מהרגעים המחוקים של ילדותי. היום אני סולחת לכל האנשים שקראו לי מרירה מדי. חברה בריאה נשענת על תרבות שיחה. בזמן האחרון נהיה פה ג'ונגל של אלימות ואני נשבעת שהקול המפויס והמתוק הזה מדי יהדהד דווקא כשינסו להשקיט אותי. כל הקולות ראויים לבמה".

בנוסף, הוועדה בחרה להעניק את פרס הישג השנה לאלבום לראפר טונה על אלבומו "מזרח פרוע". טונה שר בטקס את הלהיט "היי בייב" מתוך האלבום ואמר בנאומו: "בשמונת החודשים האחרונים הפכתי מסכנה למדינה לאלבום השנה על אותם תכנים. אני לא יודע מה זה אומר עלינו כחברה אבל בטוח שזה מזרח פרוע". טונה הודה לצוות שלו וסיכם: "תודה אחרונה למשרד הבריאות וחברת החדשות. בכל פעם שתפיצו פחד אנחנו נהיה כאן ונעשה תמלוגים".

עוד בוואלה!

יש אותן ברמות: ארבעה אלבומים של זמרות שיעשו לכם את הקיץ

לכתבה המלאה
נונו טקס פרסי אקו"ם. אור גפן,
תגלית השנה. נונו/אור גפן

נועה קירל, שהגישה את פרס "כותב השנה" למוזיקאי רון ביטון, אמרה: "הייתי לפני כן בהופעה וכל הזמן חשבתי כמה שירים יצרנו ביחד שממלאים את כל הרפרטואר שלי. זה כל כך לא מובן מאליו ומרגש להיות זו שמעניקה כאן את הפרס. כשרק הכרתי את רון הוא אמר 'אני מסתובב במועדונים ואני רואה את כולם עם פאוץ''. לא הבנו לאן זה הולך אבל זה נשמע טוב והפיצוח של הדבר הביא אחריו עוד הרבה להיטים. יש לו חלק כל כך גדול בתרבות הפופ הישראלי, ולי זה כבוד להיות חלק מהדבר הזה. זאת רק ההתחלה ולגמרי מגיע לך".

במהלך הטקס נערכה מחווה מרגשת לזכרם של המוזיקאי צביקה פיק, הפזמונאי יורם טהרלב, המוזיקאי גרי אקשטיין, הבמאי והשחקן אורי זוהר, הבמאי והשחקן צבי שיסל ואיש הטלוויזיה מודי בר-און שהלכו לעולמם בשנה החולפת. את הטקס מנחה השנה יאיר ניצני ואייל מזיג מנהל אותו מוזיקלית.

בטקס הוכרז גם על חלוקת פרסים מיוחדים על תרומה לזמר העברי ולתרבות הישראלית למוזיקאי יהודה עדר ולאחים ראובני. עדר, יוצא להקת הנח"ל, חבר להקות תמוז ודודה ומפיק מוזיקלי בולט, הוא גם ממקימי בית הספר "רימון" ומנהלו הראשון. חברת האחים ראובני, בהנהלת מאיר ראובני, היא חברת הפקות חלוצית שמילאה תפקיד מרכזי בהתפתחות המוזיקה המזרחית בישראל משנות ה-70 ואילך. תחת חסותם פרחו אמנים כמו חתן פרס ישראל הטרי אביהו מדינה, אהובה עוזרי, ציון גולן, איציק קלה, שימי תבורי, אבנר גדסי, מרגלית צנעני, זהר ארגוב, צלילי הכרם, חיים משה, דקלון ואחרים.

נרקיס מקבלת פרס אקו"ם מיאיר ניצני. יובל אראל,
נרקיס מקבלת פרס אקו"ם/יובל אראל

השיר העברי המושמע ביותר: "סיבת הסיבות" - ישי ריבו

באקו"ם מציינים גם את השירים המושמעים ביותר לאורך התקופה - "סיבת הסיבות" של ישי ריבו העברי וכן "Bad Habits" של אד שירן הלועזי. ריבו אמר בנאומו: "העובדה שהשיר 'סיבת הסיבות' היה לשיר הכי מושמע, שיר שהטקסט שלו מלא בתוכן אמוני, מעידה על כך שיש לנו כעם מכנה משותף הרבה יותר חזק
מהדעות שלנו, ומתפיסות העולם שלנו. זה מעיד בראש ובראשונה שמוזיקה מאחדת את הלבבות שלנו".

ועדת השופטים כללה את הפזמונאית מירית שם אור, בעצמה כלת פרס אקו"ם למפעל חיים בשנה שעברה; הזמר עדן חסון, שנבחר כמלחין השנה אשתקד; המוזיקאי פיטר רוט, תגלית השנה של אקו"ם לשנת התשס"ה; ויסבין ישבי, העורכת המוזיקלית הראשית של גלגלצ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully