וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליה זכתה ב"אח הגדול" כי הערימה על ההפקה וניצחה את הנראטיב שניסו להדביק לה

עודכן לאחרונה: 18.9.2022 / 8:51

מהרגע שנכנסה לבית בתור האקסית המיתולוגית של אליאב שאמורה להטריף אותו ולהפוך את הבית על פיו, בחרה טליה לא ליפול למשחקים שהוקצו לה ושיחקה את המשחק של עצמה. טליה מוכיחה דבר חשוב - לא חייבים להיות בהמות כדי לעשות טלויזיה מעניינת

האח הגדול/צילום: רשת 13

הללויה, הסתיימה התוכנית הכי קשה לצפייה בעונה - זו שכבר בשמה רומזת שהיא הולכת לחסל לנו ערב שלם, שאותו לעולם לא נקבל בחזרה. יש לנו זוכה בגמר האח הגדול, וזה הזמן לשאול בפעם האחרונה: "טליה, מה בשם אלוהים את לובשת?". זו שאלה שנשאלה הרבה מאד במשך העונה, וכנראה שעוד תישאל במדורי הרכילות בחודשים הקרובים. אין לי מושג אם האוברול הכתום עם הטולים והקשירות נלבש במודע כחלק מבדיחת הגזר - אבל אני מנחשת שלא. יש לי תחושה שאחד הדברים הבודדים שטליה לא מצטיינת בהם הוא ראיית אירוניה בסיטואציות. סדר היציאה היה: דרור, נתנאל, אילנה, שחף, בר, ולבסוף טליה, שזכתה במיליון השקלים הנכספים.

טליה הייתה דיירת טובה וקונסיסטנטית, שהקפידה לא לסתור את עצמה, סיפקה הכל מהכל, ולא השאירה אף אחד אדיש. כבר מהרגע הראשון שנכנסה הייתה חלק מקונפליקט רומנטי שלא ביקשה לעצמה, חלק מיחסים רומנטיים שנויים במחלוקת עם אופק השברירי והצעיר ממנה, ולסיום כוכבת סיפור סינדרלה מקסים שבו היא ופרינס צ'ארמינג פצחו במחול חיזור שהסעיר את דמיונם של הצופים.

האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
סיפקה הכל מהכל. טליה/צילום מסך, רשת 13

מה אפשר לבקש עוד מדיירת בבית האח? שתהיה יהודייה טובה ותתפלל כל לילה? שתהיה משפחתית? שלא תצעק? שתאהב גם את מי שלא אוהב אותה? שלא תריב על אוכל? שתהיה יפה? חמודה? אצילית ולא מתלהמת? קיבלתם. טליה ניצחה את העונה כי הצליחה להערים על ההפקה ולנצח את הנראטיב שניסו להדביק לה מההתחלה. מהרגע שנכנסה לבית בתור האקסית המיתולוגית של אליאב שאמורה להטריף אותו ולהפוך את הבית על פיו, היא בחרה לא ליפול למשחקים שהוקצו לה ושיחקה את המשחק של עצמה - במקום להיות הקלישאה של האקסית שבאה לסכסך, היא עשתה פוס לא משחקים, ועקפה את כל הבורות שנתקלה בהם בדרכה למיליון. טליה זכתה כי לא נתנה לאף אחד להזיז אותה מהסנטר, ובסופו של דבר, למרות שהייתה קשורה לכמה שערוריות בית, זכתה להראות אל כל הצדדים שלה, ולהיות דמות ראשית בסיפור שיצרה לעצמה, במקום להיות כלי סיפורי בנרטיב של אחרים.

בר וטליה נשארו אחרונות בבית - די נדיר ששתי נשים נשארות לסוף, ומעניין שנשארו דווקא הצ'ילבות - שתי נשים דומיננטיות שכל אחת מהן מייצגת חלק אחר של המדינה. עד הרגע האחרון היחסים ביניהן היו מתוחים ולא ברורים - ולמרות שהתקרבו לקראת הסוף, בר התמידה, כולל בריאיון הסיום, להתעקש שטליה אמנם אחלה אבל לא חברה שלה, וטליה המשיכה להתעקש עד הרגע האחרון שהיא אוהבת את בר לא משנה אם זה הדדי או לא.

זה אולי מדגיש את הצד הכי חזק באופי של טליה - שליטה עצמית מדהימה שמאפשרת לה להמשיך ולהתעלות עד הרגע האחרון, ולעמוד בסטנדרט גבוה יותר משל כל מי שמסביב. כמו שהיא מספרת על עצמה - הלבד הוא חלק גדול מחייה מחוץ לבית, ואולי הסיבה היא אותה אחת שגרמה לבר לא להתחבר אליה עד הרגע האחרון - קשה שלא להרגיש לא מספיק טובים בהשוואה לאדם שמקפיד כל הזמן להיות הכי טוב מכולם. כדמות בתוכנית ריאליטי, כזו שרואים רק על המסך זה עובד, אבל בחיים האמיתיים אולי כואב להיות קרובים למישהי שכל כך קשה לעמוד בסטנדרטים שלה - אפילו משחף, שהסטנדרטים שלו גבוהים למדי, טליה הצליחה להתאכזב פעם או פעמיים, ואלה, אגב, היו הרגעים היחידים שבהם נפגמה שלמותה.

האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
שברה את הנראטיב. טליה/צילום מסך, רשת 13

חייבים לציין שלמרות שבר מסרבת לעמוד בקריטריונים הנוקשים האלה, ונלחמה עד הרגע האחרון על זכותה להתלהם ולדבר עם הידיים, קיבלה את הזכייה במקום השני בצורה הכי מכבדת, התעלתה על האכזבה ועל הקטנוניות ויצאה ראויה וגדולה לא פחות.

טליה מוכיחה דבר חשוב - לא חייבים להיות בהמות כדי לעשות טלויזיה מעניינת, ואפשר לעבור עונה של האח הגדול גם בלי להתלכלך. ללמדנו שבסופו של דבר, מה שנחשב לנו כנקודות זכות הן לא המחשבות שעוברות בראש, ולא הכוונות הטובות והלב הגדול שמסתתר מאחורי התנהגות אגרסיבית, אלא רק השורה התחתונה - רגע האמת, המעשים, וההחלטות שיוצאות אל הפועל.

מבית האח הגדול יצאו העונה שלושה (!) זוגות שלמים שנראים מבטיחים אחד אחד. דיאן ונתנאל (והרכב), אליאב ובר (והמסוקים), וכמובן טליה ושחף (ותשמישי הקדושה). כשחושבים על זה, מערכת יחסים היא מטאפורה טובה לעונה הזאת - ההתחלה הייתה מבטיחה ומלאה ריגושים ופרפרים. בחודש הראשון התעסקנו בעיקר במציאת חן ופחדי נטישה, באמצע העונה נכנסנו לשגרה, וכשקאזם עזב את הבית ולקח איתו את האגרסיות שלו נשמנו עמוק אל תוך תחושת המיאוס והשעמום שמזדחלת כשירח הדבש נגמר. גם את הגמר אפשר להמשיל לפרידה - כזו שנגררת קצת יותר מדי זמן - בדיעבד תמיד מבינים שהרבע האחרון של מערכת היחסים היה מיותר, ובסוף כשהכל נגמר, מרגישים הקלה.

עוד בוואלה!

טליה עובדיה זכתה בגמר "האח הגדול", בר הגיעה למקום השני

לכתבה המלאה
האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
התעלתה על האכזבה. בר/צילום מסך, רשת 13

כשכבר היה נדמה לי שנגמר, היה עוד מקבץ פרסומות, וכשנגמר המקבץ, עדן חסון הגיע. בטוויטר היה מי שכתב שהמבט של טליה ובר כשהבינו שעדן חסון הגיע לתת הופעה פרטית במקום הרגע שבו מחלקים את מיליון ועפים מפה, היה פרייסלס. בצדק, כי לא הייתה יציאה פחות קשורה לגמר האח הגדול מההופעה המוזרה הזאת. זה היה כל כך תלוש, שהיה אפשר באותה המידה להביא את אורי גלר לכופף כפית. רנדומלי ברמת האסף גרניט שבא לטעום פולנטה בשבוע הגמר. כנראה נשארו ארבע דקות פנויות בליינאפ, אליהן לא הצליחו למכור פרסומות. זה לא נאמר חלילה כביקורת על העבודה שלכם, אנשי המכירות - להיפך - עשיתם עבודה מצוינת, ואני רוצה לנצל את הרגע הזה כדי להפציר בבוס של אנשי המכירות של ערוץ 13 - תן להם בונוס סופשנה - באמת שמגיע להם.

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully