וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הביקורת, חברי הגבעטרון יחזרו בזמן להצביע בבחירות: "נמלא את חובתנו"

עודכן לאחרונה: 11.10.2022 / 17:18

"מקווים שכל המלעיזים יגידו מילה טובה", אומר מנהל הלהקה על החלטתה לחזור מהשייט בנהר הריין בזמן להצבעה בבחירות, זאת לאחר המחאה והביקורות. מוקדם יותר אמרה יו"ר מרצ זהבה גלאון בגלי צה"ל: "חבריי מגיעים מחו"ל במיוחד להצביע. הגבעטרון הפכו לסמל, ממש לא נוח לי"

להקת הגבעטרון מתוך הקליפ לגרסת הכיסוי שלהם ושל תמיר גרינברג לשיר "סתלבט בקיבוץ". צילום מסך, צילום מסך
תם המשבר. הגבעטרון/צילום מסך, צילום מסך

בעקבות הסערה עליה פורסם לראשונה בוואלה! תרבות, להקת הגבעטרון הודיעה כי תקדים את חזרתה לארץ מהשייט בנהר הריין, ותצביע בבחירות. "החלטנו לחזור להצבעה ב-1 בנובמבר. אנחנו שמחים לחזור ולהצביע ולמלא את חובתנו, ומקווים שכל המלעיזים ידעו לתת מילים טובות ללהקה שפועלת כבר 75 שנה", אומר חבר הלהקה הוותיק גדעון גוריון, המשמש גם כמנהלה.

הלהקה פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה היום (שלישי): "שלושה דברים תמיד היו ותמיד יהיו חשובים לגבעטרון: מדינת ישראל, הזמר העברי והקהל היקר שמלווה אותנו כבר 75 שנה. במהלך החג פנו אלינו רבים מאוהדינו הוותיקים והביעו אכזבה מכך שכסמל ישראלי וזוכי פרס ישראל לא נהיה נוכחים בישראל ביום הבחירות. ההפלגה של חברת 'בשביל הזהב' בהשתתפות הגבעטרון נקבעה לפני כשנה, הרבה לפני ההחלטה לפזר את הכנסת, וגם רוב רוכשי הנופש עשו זאת בטרם נקבע תאריך הבחירות. בעקבות מאות ואלפי הפניות שהגיעו מצד הקהל, קיימנו במהלך החג התייעצות עם בעלי 'בשביל הזהב' שגילו נכונות ורצון למצוא פתרון שיכבד גם את החוזה שנחתם וגם את בקשת הקהל היקר שלנו. בשיתוף פעולה החלטנו להקדים ביום את סיום הופעות הגבעטרון בשיט ולאפשר בכך את חזרתנו לארץ במהלך יום הבחירות כדי שנוכל לממש את חובתנו הדמוקרטית. וכמצוות הגבעטרון נסיים במילותיה הנפלאות של נעמי שמר: 'אני אבחר בך ואת בי תבחרי וביחד נהיה לרוב - כי בקיץ הזה תלבשי לבן ותתפללי לטוב'".

מוקדם יותר, התגברה הסערה בעקבות היעדרותה הצפויה של הגבעטרון מהצבעה בבחירות, בגלל נסיעתם להפלגה בנהר הריין, והמשיכה לעורר תגובות נזעמות על הלהקה הוותיקה. יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה הבוקר (שלישי) לגלי צה"ל: "לי לא נוח אני חייבת להודות, כי החברים שלי מגיעים מחו"ל במיוחד להצביע כאן, כדי שממשלת ביביסטים-כהניסטים לא תיבחר. הגבעטרון לכאורה הם אנשים פרטיים אבל הם הפכו כבר מזמן לסמל של המדינה, אז לא נוח לי, אני חייבת להודות שזה ממש לא נוח לי".

(עדכון, 12:52): סימן עובדיה, מנכ"ל חברת התיירות "בשביל הזהב", שארגנה את השייט עם הגבעטרון בנהר הריין, אמר לוואלה! תרבות: "אנחנו מרגישים לא נוח שכועסים על הלהקה. בודקים אופציה, בעלת היתכנות גבוהה, להחזיר את הגבעטרון ביום הבחירות, ושיוכלו לממש את זכותם להצביע, זאת מבלי לפגוע בתכנית שהתחייבנו עליה. כלומר הם יבצעו את ההופעות שהם התחייבו עד ליום הבחירות, ואז כפי הנראה נחזיר אותם באופן חריג ומיוחד בטיסה נפרדת משאר האנשים על השייט".

"תיכננו את השייט בנהר הריין עם הגבעטרון אחרי שחזרנו עם הלהקה משייט קודם בדנובה", הוסיף עובדיה. "השייט החדש בריין נסגר כבר במאי עם התחייבויות לספקים. ואז נפלו עלינו הבחירות הנוספות. הבנו שיש בעייתיות. פנינו לנותני השירות אבל אי אפשר היה להחזיר את הגלגל לאחור. עכשיו אנחנו בודקים את האפשרות להחזירם לארץ ביום הבחירות. זה יעלה לנו לא מעט כסף נוסף אבל אנחנו מבינים את המצוקה שלהם ורוצים להקל עליהם".

- שגיא בן נון

להקת הזמר הוותיקה, זוכת פרס ישראל למפעל חיים, בחרה לציין 75 שנה להיווסדותה בשייט מסחרי בספינה בנהר הריין, שיכלול את הופעותיהם, מ-27 באוקטובר ועד 4 בנובמבר, במסלול שיתחיל מהולנד, יעבור דרך גרמניה וצרפת ויסתיים בשווייץ. העובדה שקרוב ל-20 חברי הלהקה הישראלית האייקונית לא ימצאו כאן ביום הבחירות, 1 בנובמבר, עוררה מאות תגובות ופוסטים זועמים ברשת, ורבים שיתפו קריאה לגבעטרון לבטל את נסיעתם, המלווה באיום להחרמתם אם לא יעשו זאת.

"הגבעטרון יוצאים לשייט בריין וייעדרו מהארץ ביום הבחירות", נכתב בפוסט מחאתי שרבים שיתפו, "אני פונה לאזרחי המדינה, שמרגישים כמוני, שבבחירות ב-1 בנובמבר ייקבע גורל המדינה לשבט או לחסד ולכל קול בקלפי חשיבות עצומה. עבורי ואני מאמין עבור אזרחים רבים הגבעטרון הוא סמל לארץ ישראל היפה. היעדרם ביום הקובע הוא גושפנקא לאזרחים רבים אשר מרגישים אולי שלא נורא. אפשר לבלות ולא ללכת לבחור כדי להציל את המדינה מזרועותיו של הנאשם מבלפור וחבר מרעיו. אני קורא לכל מי שעתיד המדינה חשוב לו, לקרוא לחברי הגבעטרון בפרט ולקיבוץ גבע בכלל, לבטל את הנסיעה ולתת דוגמא לדאגה למדינה, שאין לנו אחרת ושאי הענות לקריאה תירשם לדיראון עולם בתולדותיה. במקרה כזה אף הייתי מודיע על החרמת הופעותיה, כולל זאת שאמורה להתקיים עוד יומיים בבית גבריאל בעמק הירדן. אני קורא לחברי ולאזרחי המדינה להבין שצו השעה הוא להצביע ביום הבחירות אפילו אם זה כרוך בביטול נסיעה מתוכננת לחו"ל. זאת הזדמנות אולי בלתי חוזרת להשפיע על חיינו כאן במדינה למענה היינו מוכנים גם להקריב את חיינו ושביטחונה וביסוסה עלו לנו בדמים רבים, תרתיי משמע".

בין הבעות המחאה הנוספות שנכתבו ברשת: "זו יותר מחוצפה מצדם. ואחר כך ימשיכו עם ההצטעצעות של שירת ארץ ישראל פינת רוסיה", "סמל המדינה נוטשים את המדינה ביום הזה. אין יותר סמלי מהם שמוכיחים שהמדינה בתהליך התפוררות. בלתי נסבל", "חוצפה ענקית לא למלא את החובה האזרחית ועוד עבור בצע כסף", "הטיטאניק טובעת והם שרים", איש התקשורת הוותיק מנשה רז כתב בפייסבוק: "עוד סמל ישראלי התפרק לי" ואיש התקשורת אבי בניהו צייץ: "לא יעלה על הדעת שביום הבחירות הגורליות שלפנינו אתם תהיו בהופעה בשייט בקרוז על הריין בגרמניה. וגם אם זה נסגר לפני הבחירות, בקשו סליחה ותגידו: 'יש לנו מדינה, ילדים ונכדים'".

עוד בוואלה!

על המר והמתוק: "נערות דרי" מתגברת על הצרות בעונה אחרונה ונפלאה

לכתבה המלאה
זהבה גלאון באולפן וואלה!. ראובן קסטרו
"חייבת להודות שזה ממש לא נוח לי". זהבה גלאון/ראובן קסטרו

חבר הלהקה הוותיק גדעון גוריון, המשמש גם כמנהלה, אמר לוואלה! תרבות בסוף השבוע בתגובה לסערה: "ניסינו לדחות, ניסינו לשנות, לא יכולנו לעשות את זה, כי זה נקבע כחמישה חודשים לפני שגברת זועבי והשני יצאו מהממשלה. ניסינו לעשות את כל מה שאנחנו יכולים עם החברה, לא הצלחנו ואנחנו לא רוצים לעמוד בפני תביעות. אנחנו לא כל כך הרבה אנשים, אנחנו כולה 18 זקנים וזקנות, אז למה לעשות מזה עניין כזה. המדינה מתמודדת עם עוד דברים. כולם צודקים, וגם אני. אני רוצה להשאר ולהצביע, מה לעשות. זה המחיר שמשלמים במדינה כזאת מטורפת. הנה, אמרתי לך את המשפט הכי טוב שיש".

בנוסף, הלהקה הגיבה בסוף השבוע בעמוד הפייסבוק שלה: "חברות וחברים יקרים, ההפלגה המזמרת על גדות נהר הריין נקבעה זמן רב לפני שהייתה כוונה לקיים בחירות. למעשה, היא נקבעה זמן קצר מאוד לאחר הבחירות הקודמות. אפילו במציאות הישראלית איש לא יכול היה להעלות בדעתו שהבחירות הבאות יתקיימו בהפרש של שנה מהקודמות. מטבע הדברים הפלגות מסוג זה כרוכות בתיאומים בינלאומיים רבים ולא ניתן לערוך בהן שינויים. הגבעטרון מחויב חוזית להשתתף בהפלגה ואין ביכולתנו להפר חוזה. גם לנו, כישראליות וישראלים, כזוכי פרס ישראל וכהרכב שמופיע לאורכה ולרוחבה של המדינה כבר 75 שנה, כמניין שנותיה, החמצת הבחירות מביאה תחושה קשה של פספוס ואכזבה. כולנו פטריוטים שמאמינים שהצבעה היא זכות וגם חובה. אנחנו מוצאים נחמה במאמץ ההסברתי שאנו מקיימים ברחבי העמק, כל אחת ואחד מאתנו בפני עצמו, כדי לשכנע ולעודד את כולם כולל כולם, מבני הנוער מצביעי פעם ראשונה ועד לדור ההורים שלנו, ללכת ולהצביע ולמלא את מקומנו הפעם. אנחנו קשובים ומבינים את האכזבה מצד אוהדים רבים שלנו ומצטערים על כך מאוד. מאחלים לכולם חג שמח ושנבחר תמיד באופטימיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully