וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתוני ארה"ב עפים על מרגי, ויש מי שכבר בטוח: "הוא עומד לכבוש את העולם"

עודכן לאחרונה: 21.10.2022 / 0:10

זמר הפופ הישראלי, שהוציא בתחילת החודש מיני-אלבום ראשון באנגלית, זכה לשבחים באתרים כמו "בילבורד" ו"רולינג סטון", התארח ב-MTV, וקיבל מחמאות גם בהופעת הבכורה שלו בטלוויזיה האמריקנית: "יש לך את זה". מרגי לוואלה! תרבות: "תקופה מרגשת". הפריצה הגדולה בדרך?

מרגי מבצע את "Sucks to know you (FU)" בהופעה חיה באולפן וואלה!, 21 באוגוסט 2022/מילים ולחן: יהונתן מרגי, יובל מעין, איתי שמעוני, ירדן פלג ואיתן פלג; הפקה: שי ורקר, חגית ברק ומיי שטיינפלד; במאי: ניתאי בארי; סאונד: אילן לוי, איתי חרובי; ניהול הצגה: הילי שני; תאורה: יוסי אדיג׳ס

בתחילת החודש השיק מרגי את האי.פי. הראשון שלו באנגלית, "Dark side of the Rainbow". עם האלבום הקצר, הכולל חמישה שירים בסך הכול, הצטרף מרגי לכוכבי פופ ישראלים אחרים שניסו לפרוץ בחו"ל כמו סטטיק ובן אל ונועה קירל, ובינתיים נראה שהוא צד את עיניהם של כלי תקשורת ומבקרים מובילים בארצות הברית. בשלב זה, המחמאות עוד לא תורגמו להצלחה משמעותית במצעדים השונים, אבל הן מעוררות תקווה: האם הפריצה הגדולה בדרך?

יהונתן מרגי, בן 22 בסך הכול ובנה של הזמרת מיטל טרבלסי, פרץ לחיינו כבר לפני חמש שנים כשהשתתף בתוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" והגיע עד לגמר - שם הפסיד לנטע ברזילי, שלימים ניצחה גם בתחרות המוזיקה הבינלאומית. מאז הוציא שני מיני-אלבומים בעברית, "מה יהיה" ו"לא להיות לבד" - שאנחנו כאן בוואלה! בחרנו בשיר הנושא שלו כאחד השירים שעשו לנו את השנה. מלבד אלה, יצאו גם כמה סינגלים באופן עצמאי, ביניהם "הזוג הזה" ו"אמבולנס" שביצע יחד עם כוכבת הפופ נועה קירל, בעת שהשניים ניהלו מערכת יחסים מתוקשרת, שמאז הסתיימה.

בחודשים האחרונים הוא מנסה להשיק גם קריירה בינלאומית לאחר שחתם לפני כשנתיים וחצי בחברת "סבן מיוזיק גרופ", שבבעלות טייקון הבידור האמריקני-ישראלי חיים סבן - חברה שדרכה גם סטטיק ובן אל ניסו לפרוץ לחו"ל. הסנונית הראשונה מהפרויקט הגיע בקיץ האחרון, עם הסינגל "Sucks to Know You (FU)", ולפני פחות משבועיים הגיע גם המיני-אלבום המלא - והתגובות מעודדות.

מרגי בהופעה חיה באולפן וואלה!, 21 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
מרגי בהופעה חיה באולפן וואלה!, אוגוסט/ראובן קסטרו

גם באתר "בילבורד" וגם ב"רולינג סטון" הכניסו את "Paradise", הסינגל השלישי מהאי.פי. החדש, לרשימות השירים החדשים שצריך להכיר. כתב בילבורד ג'ו לינץ', שהחמיא בעבר גם לסינגל "Sucks to Know You (FU)", כתב הפעם כי השיר החדש הוא "הרהור פצוע ונוגע ללב על פרידה בעיצומה של מערכת יחסים שאתה לא קרוב להתגבר עליה, אבל עם קול המשי חסר המאמץ שלו, זה בסופו של דבר שיר הלל מרומם לכושר ההתאוששות".

מרגי גם סיפר ל"רולינג סטון" על כל אחד משירי האי.פי. החדש והסיפור מאחוריו. "[הסיפור] תמיד היה על למצוא את עצמי, יותר מאשר פשוט לספר על מערכות היחסים שלי עם אדם כלשהו או על מערכת היחסים שלי עם התקשורת, או מערכות היחסים שלי עם כל מיני צדדיים שלישיים", אמר לבריטני ספאנוס, כתבת המגזין.

היא מצידה שיבחה את הזמר הישראלי. "כוכב הפופ הישראלי מרגי מתכונן לכבוש את העולם", כתבה העיתונאית של מגזין המוזיקה, בריטני ספאנוס, ששוחחה איתו ושיבחה את כתיבת השירים "הכנה והפגיעה". מרגי חתום על מילות השירים באלבום, לצד יוצרים אחרים בהם נגה ארז ואורי רוסו - כוכבים ישראלים נוספים שעשו את זה באמריקה - וכן ישי סוויסה, ירדן "ג'ורדי" פלג ואחרים.

עוד בוואלה!

מרגי כמו שעוד לא שמעתם: כל הרגעים הגדולים מהמופע המיוחד באולפן וואלה!

לכתבה המלאה

כחלק מקידום האלבום, הופיע מרגי בכמה תוכניות טלוויזיה בהן "Good Day New York" בערוץ WNYW FOX 5 של רשת פוקס, בהנחיית רוזאנה סקוטו הוותיקה, שם ביצע את השיר "Paradise". סקוטו אמרה כי השיר "יפהפה" ובירכה את הזמר הישראלי בהופעת הבכורה שלו בטלוויזיה האמריקנית. היא הזכירה כי גם ג'סטין ביבר וליידי גאגא הופיעו בתכנית שלה בתחילת דרכם, ואיחלה לו הצלחה: "אני חושבת שיש לך את זה מרגי. יש לך את התמיכה של 'גוד דיי ניו יורק'".

בהמשך, הוא הגיע גם להתארח בתכנית "Fresh Out Live" של MTV, בהגשת ג'מילה מוסטפא, ונשאל על ההבדלים בין הקריירה בישראל לקריירה הבינלאומית, ההשפעות המוזיקליות, הסיפורים מאחורי השירים והצעדים הבאים בקריירה. מוסטפא אמרה לו כי האלבום "מדהים", ותיארה את מרגי ככוכב עולה.

"זאת באמת תקופה מאוד מאוד מרגשת בשבילי", אומר מרגי לוואלה! תרבות בהתייחסו לסיקור הנרחב שלו הוא זוכה בארצות הברית. "לפני הכול, כי האי-פי הבינלאומי הראשון שלי, שאני עובד עליו כל כך הרבה זמן, סופסוף יצא לאור ועכשיו הוא של כולם. בדיוק היינו בניו יורק בשבוע קידומים לאלבום ולהיות כל יום במקום אחר - ברדיו, בטלוויזיה - זה מרגש בצורה שאי אפשר להבין. כשהגעתי ל-"Good Day New York" זה הרגיש בהתחלה כמו חוויה שאני מכיר אבל רק אחר כך באמת קלטתי שרואים את זה כ-4 מליון אנשים ביום ושכל האמנים שאני גדלתי עליהם הופיעו שם לפני שהם נהיו כל כך גדולים. זה היה רגע סופר מיוחד בשבילי. אני בעיקר מאוד שמח ומודה לכל מי ששומע את המוזיקה בין אם זה הקהל האהוב שלי מהבית או אנשים מכל העולם שנחשפים אליי בפעם הראשונה. עם כמה שהמסע הזה ארוך וקשה, אני יותר ממוכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully