וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתמכרות, ההשפלה וחוסר הביטחון: כוכב "חברים" מת'יו פרי חושף הכל בספר חדש

עודכן לאחרונה: 26.10.2022 / 11:53

תהומות ההתמכרות ("הגעתי למשקל 58 ק"ג"), נסיונות הגמילה הקשים (15 פעמים, 9 מיליון דולר), התמיכה של חבריו ל"חברים" ("העימות עם ג'ניפר אניסטון הרס אותי") ומדוע נפרד מג'וליה רוברטס. ציטוטים מדהימים מספרו החדש של מת'יו פרי

טריילר של ספיישל איחוד "חברים"/וורנר

ב-1 בנובמבר יצא בעולם "Friends, Lovers and the Big Terrible Thing" ("חברים, אוהבים והדבר הגדול הנורא"), ספר הזכרונות של מת'יו פרי, הוא כמובן צ'נדלר מ"חברים". לקראת צאתו התפרסמו מספר קטעים מתוכו, וגם ראיונות קידום שערך, שעוסקים בהתמכרות שלו למשככי כאבים שכמעט גבו ממנו את חייו, בעובדה שהוציא מיליוני דולרים בניסיון להיגמל, באופן שבו חבריו לסדרה תמכו בו, בסיבה לכך שנפרד מזוגתו בעבר ג'וליה רוברטס ועוד.

ההתמכרות של פרי החלה בגיל 14 עם משקאות חריפים זולים, ואז, כאשר לוהק לסיטקום המצליח בגיל 24, היא התנפחה וכללה חוץ מוודקה גם התמכרות לאופיואידים כמו זנקס, ויקודין ואוקסיקודון. השחקן מתח את הגבול בהרואין, בחירה שלדעתו הצילה את חייו.

"יכולתי להתמודד עם זה, בערך. אבל עד שהייתי בן 34, הייתי ממש מסובך בהרבה צרות", כתב. "אבל היו שנים שהייתי פיכח בתקופה ההיא. עונה 9 הייתה שנה שבה הייתי פיכח לאורך כל הדרך. ונחשו איזו עונה קיבלתי מועמדות לשחקן הטוב ביותר? חשבתי, 'זה אמור להגיד לי משהו'".

בשפל שלו במהלך התקופה שבה שיחק ב"חברים", בין השנים 1994 ל-2004, פרי שקל רק 58 ק"ג והיה צורך 55 כדורי ויקודין ביום. "ההתמכרות הרסה אותי - פעם אחת, בסצנה בבית הקפה כשאני לבוש בחליפה, נרדמתי ממש שם על הספה", כתב. "אסון נמנע רק כאשר מאט לבלנק (שמגלם את ג'ואי) דחק בי והתעוררתי ממש לפני שהגיעה השורה שלי. אף אחד לא שם לב, אבל ידעתי עד כמה התקרבתי".


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

מת'יו פרי, ג'ניפר אניסטון, כוכבי הסדרה "חברים", 1998. Russell Einhorn/Liaison, GettyImages
"מריחים את זה עליך". מת'יו פרי עם ג'ניפר אניסטון/GettyImages, Russell Einhorn/Liaison

זו לא תהיה הפעם האחרונה שחבריו לצוות יתמכו בפרי במאבקו ביודעין או שלא ביודעין. פרי מספר בספרו כי ג'ניפר אניסטון, שגילמה את רייצ'ל גרין בתוכנית, התעמתה איתו על השתייה שלו בשלב מסוים. היא הגיעה לקרוואן שלו בסט הצילומים ואמרה, "בדרך קצת מוזרה אבל אוהבת", כלשונו, שהקבוצה ידעה שהוא שוב שותה. "'אנחנו יכולים להריח את זה'", אמרה - והוא כותב: "ה'אנחנו' ברבים מכה בי כמו פטיש", והוסיף: "העימות עם ג'ניפר אניסטון הרס אותי".

בריאיון קידום עם דיאן סוייר ל-ABC סיפר פרי ואמר כי הוא אסיר תודה על כך שאניסטון לא חששה לפתוח מולו את הנושא, למרות שבזמן אמת זה היה רגע מפחיד. "היא הייתה זו שהושיטה יד הכי הרבה פעמים", אמר פרי. "אני באמת אסיר תודה לה על זה".

השחקן שיתף איך חבריו טיפלו בבריאותו המשתנה לאורך השנים שבהן גילם את צ'נדלר בינג. לדבריו הם הביעו הבנה וסבלנות, והוסיף: "זה כמו פינגווינים. בטבע, כאשר פינגווין אחד חולה, או כאשר אחד נפצע מאוד, שאר הפינגווינים מקיפים אותו ומשעינים אותו. הם מסתובבים סביבו עד שהפינגווין הזה יכול ללכת בעצמו. זה בערך מה שהצוות עשה בשבילי".

פרי גם חושף פרט עצוב על חתונתו על המסך, רגע שהוא מחשיב לשיא הקריירה שלו, זה שחלק עם קורטני קוקס: "התחתנתי עם מוניקה - הנקודה הגבוהה ביותר שלי ב'חברים', הנקודה הגבוהה בקריירה שלי, הרגע האיקוני בתוכנית האיקונית - ואז נסעתי חזרה למרכז הגמילה בטנדר עם טכנאי שנגמל בעצמו".

עוד בוואלה!

העונה הראשונה של "בית הדרקון" הייתה איטית מדי ומהירה מדי בו זמנית

לכתבה המלאה
מת'יו פרי, קורטני קוקס, כוכבי הסדרה "חברים", 2006. Mark Mainz/Getty Images for AFI, GettyImages
יצא לגמילה רגע אחרי נקודת השיא. מת'יו פרי עם קורטני קוקס/GettyImages, Mark Mainz/Getty Images for AFI

בריאיון לטיימס הודה השחקן כי הוציא הון תועפות על גמילה. "כנראה הוצאתי 9 מיליון דולר בערך בניסיון להתפכח", אמר. "הייתי מזייף פציעות גב. הייתי מזייף מיגרנות. היו לי שמונה רופאים שהלכתי אליהם בו זמנית. הייתי מתעורר והייתי צריך לקבל 55 כדורי ויקודין באותו יום ולהבין איך לעשות את זה. כשאתה מכור לסמים, הכל מתמטיקה. אני הולך למקום הזה, ואני צריך לקחת שלושה. ואז אני הולך למקום הזה, ואני הולך לקחת חמישה כי אני הולך להיות שם יותר זמן. זה מתיש אבל אתה חייב לעשות את זה או שאתה מאוד מאוד חולה".

פרי הוסיף, "לא עשיתי את זה כדי להתמסטל או כדי להרגיש טוב. בהחלט לא הייתי בליין; רק רציתי לשבת על הספה שלי, לקחת חמישה ויקודין ולראות סרט. זה היה גן עדן בשבילי. זה כבר לא." הוא נזכר: "לא ידעתי איך להפסיק. אם המשטרה הייתה מגיעה אליי הביתה ואומרת, 'אם תשתה הלילה ניקח אותך לכלא', הייתי מתחיל לארוז. לא יכולתי להפסיק כי המחלה וההתמכרות מתקדמות. אז זה נהיה יותר ויותר גרוע ככל שמתבגרים".

לאורך השנים עבר השחקן מספר נסיגות והלך לגמילה 15 פעמים. לאחרונה חגג 18 חודשי פיכחון בעקבות חוויית סף מוות, לאחר שב-2018, כשהיה בן 49, המעי הגס שלו התפוצץ בשל שימוש יתר באופיואידים. כתוצאה מכך היה בתרדמת שבועיים, אושפז למשך חמישה חודשים מעבר לכך והשתמש בשקית קולוסטומיה, שמספקת מעין פי טבעת חלופי. "הרופאים אמרו למשפחה שלי שיש לי סיכוי של 2% לחיות", סיפר. "הוסיפו לי דבר שנקרא מכונת 'אקמו', שעושה את כל הנשימה עבור הלב והריאות שלך. זה נחשב לניסיון נואש לפני שמתייאשים סופית. אף אחד לא שורד את זה".

השחקן מת'יו פרי. Angela Weiss/Getty Images, GettyImages
"חלון קטן נפתח וזחלתי בעדו". מת'יו פרי/GettyImages, Angela Weiss/Getty Images

גם לאחר שעזב את בית החולים, ההחלמה עדיין הייתה מאתגרת, והוא נאלץ להמשיך להשתמש בשקית קולוסטומיה במשך תשעה חודשים. "הפסיכולוג שלי אמר, 'בפעם הבאה שאתה חושב לקחת אוקסיקודון, פשוט תחשוב על שקית קולוסטומיה לשארית חייך'. וחלון קטן נפתח, וזחלתי בעדו, ואני כבר לא רוצה את האוקסיקודון".

פרי גם הוסיף ואמר לפיפל שכל שעליו לעשות זה להסתכל למטה על צלקות הבטן שלו מ-14 הניתוחים שעבר כדי להזכיר לו להישאר פיכח. כעת בריאיון לטיימס הוא עדכן לגבי מצבו הבריאותי הנוכחי: "אני די בריא עכשיו. אני חייב לא ללכת לחדר כושר יותר", התבדח, "כי אני לא רוצה להיות מסוגל לשחק רק גיבורי על. אבל לא, אני בחור די בריא עכשיו".

השחקן גם שיתף שיש לו כעת מוטיבציה לעזור לאנשים אחרים שנאבקים בהתמכרויות. "היו חמישה אנשים איתי על מכונת אקמו באותו לילה. ארבעת האחרים מתו ואני שרדתי", אמר. "אז השאלה הגדולה היא למה? למה אני הייתי האחד? חייבת להיות סיבה כלשהי".

ג'וליה רוברטס ומתיו פרי על סט הסדרה "חברים". Stringer, GettyImages
מבט מבולבל. מת'יו פרי עם ג'וליה רוברטס/GettyImages, Stringer

בספר כותב פרי גם על מערכת היחסים הקצרה שהייתה לו עם ג'וליה רוברטס. הכוכבת התארחה בפרק בעונה השנייה של "חברים" ששודר אחרי הסופרבול. פרי עצמו שכנע אותה בתהליך שבמסגרתו השניים החליפו מכתבים באמצעות הפקס, במהלכו השניים רקמו ידידות שהפכה במהירות למשהו מעבר לזה. "כבר היינו זוג כשהתחלנו לצלם את פרק הסופרבול של החברים", כתב.

אבל בסופו של דבר הוא הפסיק את הרומן ביניהם בגלל חוסר הביטחון שלו עצמו: "לצאת עם ג'וליה רוברטס היה יותר מדי בשבילי", סיפר באותו ריאיון לטיימס. "הייתי בטוח כל הזמן שהיא עומדת להיפרד ממני. למה שלא תעשה את זה? לא הייתי מספיק; אף פעם לא יכולתי להספיק; הייתי שבור, כפוף, לא אהוב. אז במקום להתמודד עם הייסורים הבלתי נמנעים של אובדן שלה, נפרדתי מג'וליה רוברטס היפה והמבריקה. אולי היא חשבה שהיא מתנסה עם בחור מהטלוויזיה, והבחור מהטלוויזיה נפרד ממנה עכשיו. אני לא יכול להתחיל לתאר את המבט המבולבל על פניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully