וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאבלימינל והצל מתאחדים: "חרמנים לעשות מוזיקה חדשה"

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 14:49

לאחר הכרזתם על איחוד בימתי ראשון מזה עשר שנים, סאבלימינל והצל אומרים שהריאיון החושפני של סאבלימינל לוואלה! תרבות היה המניע לחיבור המחודש. הצל הביע חרטה על אמירות פוגעניות שלו, והצמד טען שהמניע שלהם אינו כלכלי ואינו קשור לכך שהצל הוכרז השבוע כפושט רגל

סאבלימינל והצל מכריזים על איחוד במתי במהלך הופעה של סאבלימינל, מועדון הבארבי בתל אביב, 25 באוקטובר 2022/שיר פינטו

סאבלימינל (קובי שמעוני) והצל (יואב אליאסי) קיימו הבוקר מסיבת עיתונאים משותפת בעקבות הכרזתם שלשום (שלישי) על איחוד בימתי לראשונה מזה כעשר שנים, לסבב הופעות שיתחיל במופע משותף ב-21 בינואר בהיכל מנורה מבטחים, על במת 360 מעלות, בהשתתפות הראפרים של משפחת תאקט.

במסיבת העיתונאים הם סיפרו שהריאיון החושפני של סאבלימינל לוואלה! תרבות היה המניע לאיחוד ביניהם. בנוסף, הצל הביע חרטה על אמירות פוגעניות שלו על סאבלימינל, והצמד טען שהמניע העיקר שלהם אינו כלכלי, למרות שהצל הוכרז השבוע כפושט רגל, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות.

"התחלנו הכל בתור שני ילדים חברים בני 15 שהסתכלו אחד לשני בעיניים והתאהבו", אמר הצל במסיבת העיתונאים. "עם השנים הצלחנו ברמה שאי אפשר היה לדמיין בכלל. לרוע המזל כשנכנס הרבה אגו והצלחה בין חברים, נהיה מאוד אינטנסיבי והפרדנו כוחות. ואז אני יצאתי משם די ממורמר, ובמשך השנים אמרתי דברים שלא הייתי צריך להגיד אותם, הייתי כמו אישה שבורת לב. לכלכתי וטינפתי ואמרתי למשל שסאבלימינל פירק את המשפחה בשביל כסף. זה לא היה אמיתי אבל זה בא מכאב. ועשר שנים לא דיברנו".

"אני אגיד לך את האמת", הוסיף הצל, "קראתי כתבה עם סאבלימינל בוואלה, וכתבתי פוסט, אמרתי אני הולך לכסח אותו. אני הולך להוריד אותו על הרצפה עכשיו. כתבתי את הפוסט, הסתכלתי עליו, ואמרתי לעצמי: מה לעזאזל אני עושה? מה אני עושה?! אמרתי, אני נכנס לאוטו, מדליק את הטלפון, ומה שיוצא לי מהפה - יוצא. ויצא סרטון סליחה, שהפך להיות ויראלי. ותראה איזה קסם שאנחנו נמצאים פה היום. אתמול ישבנו עד שלוש בלילה, ועשינו מייק-אפ סקס והנה אנחנו כאן. הפעם אנחנו בוגרים יותר וחכמים יותר. סאבלימינל אני אוהב אותך, וסליחה על הימים עברו".

סאבלימינל: "אחרי הריאיון שלי בוואלה! קיבלתי אלפי הודעות של 'למה אתה עושה עליו חרם?'. באיזשהו שלב נדחפתי לפינה והתחלתי לענות לאנשים. כי אני אף פעם לא באמת דיברתי על מה הסכסוך בינינו, אף פעם לא פתחתי, תמיד אמרתי בעיקר שיהיה בהצלחה. ובהודעות שמו אותי בפינה וזה שם אותי במקום לא טוב. אחר כך יואב עשה סרטון וביקש סליחה על הכל ואמר בוא ניפגש. אמרתי לו בוא ניפגש, נרד על איזו כבשה ונפתור את זה".

"מהצד שלי, הפרידה הייתה בכלל באווירה טובה ועסקית", הוסיף סאבלימינל. "הייתה התקשרות עם תאקט והודעתי ליואב בסוף 2008, אחרי שהוצאנו את האלבום שלו, שאני רוצה לשנות את ההתקשרות. עניין כלכלי. יואב יצא מהדבר הזה נורא כועס ופגוע, וכמו שאמר נאמרו כל מיני דברים שהם לא בהכרח אמת ומאוד העליבו אותי ופגעו בי וזה השאיר לי איזושהי צלקת ויצר רושם לא נכון לגביי. אני מאוד מאוד שמח שקרה הניקיון הזה, אני תמיד חשבתי שמעבר לרמה האישית שלנו, ברמה הלאומית יש דור שלם שגדל על המוזיקה שלנו וזה הרבה יותר ממוזיקה בשבילם. מאוד חשוב להעביר מסר שאנחנו יכולים ביחד. אני חושב שזה מה שעם ישראל הכי צריך היום, את הביחד הזה. גם אני ביקשתי מיואב סליחה על כל הדברים שאולי העליבו אותו".

סאבלימינל הצל. ראובן קסטרו
התנצלו. סאבלימינל והצל במסיבת העיתונאים היום/ראובן קסטרו

נראה שרווחי סיבוב ההופעות עם סאלימינל עשויים לסייע לאליאסי בקשייו הכלכליים. ביום ראשון אליאסי הוכרז רשמית כפושט רגל על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב, שחייב אותו להחזיר בתוך שנה חובות על סך של כ-400 אלף שקלים לגופים שונים, ובהם בנק דיסקונט, עיריית תל אביב, מס הכנסה ומע"מ, אלא אם יוכיח שהקטין את חובותיו - כך הוחלט בהסכמת הצדדים. לפני 11 שנים החל אליאסי בהליכי פשיטת רגל, ונטען בפני בית המשפט כי במשך פרק הזמן הארוך הזה לא מילא אליאסי את כל חובותיו בהליך, והחזיר רק כ-100 אלף שקלים מתוך מעל ל-500 אלף. במהלך הליך פשיטת הרגל עוקלו לו כספים מאקו"ם ומאשכולות. אליאסי מצדו טען בשיחה עם וואלה! תרבות: "אני ביקשתי לסיים את ההליך, אמרתי שאשלם את החובות. בהכל הגעתי לפשרות והן נוקו מתוך התיק. אמרו שאני צריך להחזיר משהו כמו 400 אלף שקל. אבל אם הגעתי להסדר עם מע"מ ומס הכנסה. החוב יהיה בסביבות 200 אלף, אני מאמין".

בתשובה לשאלת וואלה! תרבות, עד כמה האיחוד ביניהם הוא ממניע כלכלי, והאם נועד במידה רבה לסייע בקשייו הכלכליים של הצל, הוא השיב: "זה שהוכרזתי כפושט רגל זה אומר שסיימתי עם זה".

סאבלימינל פונה לצל: "ראיתי את הפרסום שאתה חייב 400 אלף. החזרת אותם?"

הצל: "עכשיו אני מחזיר. זה הסיפור".

ולגופה של השאלה, היה מניע כלכלי לאיחוד כדי לעזור ליואב עם חובותיו?

הצל: "אח שלי, לכל דבר שאני עושה כשאני קם בבוקר יש מניע כלכלי. להכל יש מניע כלכלי. אבל זה לא בא מכסף. לא חשבתי אפילו שנעמוד ביחד על במה, אני חייב להגיד לך. כשפניתי לקובי זה היה טהור לגמרי. גם אמרתי בסרטון שאני לא רוצה איחוד, ושאני אומר סליחה כמו גבר".

סאבלימינל: "הרבה אנשים שמו לב להזדמנות העסקית שיש בחיבור שלי עם יואב, לא רק במדינת ישראל. ההצעות שקיבלנו לאורך השנים היו מאוד מפתות. לפחות מהצד שלי, אני אוהב להרוויח ולהתפרנס בכבוד אבל זה לא מה שהכי חשוב לי בחיים. חשוב לי שיהיה לי טוב, חשוב לי שיהיה לי בריאות, זמן עם המשפחה וליהנות מהחיים. אני מצליח במה שאני עושה אז אני לא בא ממקום רעב ומחפש להתפרנס. האם יש פה הזדמנות כלכלית ויכול להיות שישתלם? בהחלט, אני מאמין שכן. אבל הסיפור עם החוב שלו לא קשור לחיבור הזה בשום צורה".

הריאיון עם סאבלימינל בפודקאסט של וואלה! תרבות, שהוביל לאיחוד עם הצל

"אני חייב להגיד", הוסיף סאבלימינל, "שמהרגע שנפגשנו שוב והתחלנו לדבר, בכל שיחה יואב מפתיע אותי מחדש בכמה הוא מדויק, כמה התבגר וכמה הוא סובלני. זה קצת מרגיש לי כאילו יואב עבר סדנה של החיים. הוא ממש אלוף בזה. הרבה סיטואציות שאני הובלתי אותן, היום אני בכיף אתן לו להוביל אותן. יש בינינו תקשורת חדשה, חרמנים לעשות מוזיקה חדשה".

בתשובה לשאלה אם מעבר להופעות האיחוד יחזרו לפעול כצמד מוזיקלי, אמר הצל: "זה לא קאמבק ולא איחוד. נעשה מופע משותף ואחר כך אלוהים יודע. נקווה שזה יילך למקומות טובים. אנחנו צמד ב-DNA שלנו, אבל עוד לא חתמנו כצמד, אנחנו לא המחליפים של סטטיק ובן אל".

בשנים האחרונות הצל השמיע התבטאויות גזעניות, מסיתות וקשות רבות ברשתות. סאבלימינל נשאל במסיבת העיתונאים אם הוא לא חושש שההתבטאויות של הצל יפגעו בו. "לגבי הדעות שלו אין לי שום בעיה", אמר סאבלימינל. "אני מאוד מזדהה עם הדעות שלו וחושב שרוב עם ישראל מזדהה איתן. בלי קשר, אנחנו פה כדי לעשות מוזיקה ולהעביר מסר של ביחד. בצוות שלנו יש אנשים מכל המגדרים, מכל המגזרים ומכל הדעות הפוליטיות, אנחנו בצוות שלנו מיעוט. גם אם הדעות של יואב יעשו בעיות, אני חושב שלכל אחד צריכה להיות דעה וכל אחד רשאי להביע את הדעה שלו. זאת דמוקרטיה. אם זה יפגע במישהו זה מחיר שאצטרך לשלם כדי לעשות שלום".

סאבלימינל הצל. ראובן קסטרו
סאבלימינל והצל/ראובן קסטרו

ההכרזה על האיחוד נמסרה בשלישי בערב בהופעה של סאבלימינל במועדון הבארבי בתל אביב, במהלכה אמר: "אני חושב שזה הרגע שהרבה מכם חיכו לו. עכשיו דממה. מישהו פה רוצה לראות את הצל איתי על הבמה?". הצל עלה על הבמה ואמר: "תקשיבו, לפני שנתיים פגש אותי מישהו ברחוב, אמר לי 'תגיד מה יהיה עם איזו סולחה עם סאבלימינל?', אמרתי לו 'הסיכוי שיאיר לפיד יהיה ראש ממשלה יותר טוב'. ואנחנו כאן, אח שלי". סאבלימינל שאל אותו: "אתה רוצה לבשר איזו בשורה?". ואז השניים בישרו שיתאחדו לסיבוב הופעות (צפו בסרטון ההכרזה על האיחוד אמש בבארבי - בראש העמוד).

סאבלימינל והצל היו צמד מוזיקלי מצליח שפעל מ-2002 ועד 2009, הוציא אלבום משותף ("האור והצל") ועורר עניין תקשורתי רב. הפרידה מהם לוותה בהאשמות הדדיות רבות, בין השאר סאבלימינל טען שהתקשה במימון אמני משפחת תאקט וכי ויתר על כספים שהצל היה חייב לו, ואילו הצל כתב שיר נאצה נגד סאבלימינל, האשים אותו בפירוק משפחה ותקף אותו רבות בתקשורת וברשתות. בתחילת העשור הקודם הם אמנם התאחדו אבל לאחר מכן הסכסוך והביקורות אחד על השני נמשכו.

בתחילת ספטמבר קיים סאבלימינל הופעת השקה למיני האלבום החדש שלו, "מקורות", שבו אירח את שותפיו לשעבר ממשפחת תאקט סיון ואיציק שמלי, ומי שלא הוזמן ובלט בהיעדרו הוא הצל. בהמשך החודש שעבר, עלה לאוויר ריאיון עם סאבלימינל לוואלה! תרבות, ובו התייחס לסכסוך עם הצל בכנות נדירה, וגם אמר שהוא מצפה להתנצלותו. סאבלימינל אמר בין השאר בריאיון: "מה אתה צריך עכשיו לדבר עליי בתקשורת? אז מפה אני יוצא בקריאה נרגשת לצל: אח שלי היקר, אני אוהב אותך. יש כעסים? בוא לאולפן, נשב, נדבר, נרים, נשחק שש בש, ונתקדם הלאה. לא צריך דרך התקשורת".

סאבלימינל הצל. ראובן קסטרו
סאבלימינל והצל/ראובן קסטרו

על אי הזמנת הצל להופעתו בבארבי אמר סאבלימינל בריאיון שקיימנו איתו: "אני לא עשיתי איחוד של תאקט. עשיתי הופעה שלי. לא חשבתי לארח את יואב מסיבה מאוד פשוטה: אנחנו לא חברים. לא דיברנו הרבה שנים כי אני מאוד כועס עליו והוא יודע בדיוק על מה. ברמה האישית הוא התנצל על הדברים האלה אבל בתכל'ס הוא ממשיך עם ההתנהגויות האלה. מה יש לך לדבר עליי בתקשורת כל הזמן? יואב צייר את זה בתקשורת כאילו שהיה קאמבק של משפחת תאקט ועשו עליו חרם והוא בחוץ. מי בכלל בסרט הזה? זה עוד פעם טוויסט וספין בעלילה שהוא מריץ על הראש שלי, אם המטרה שלו היתה להשלים איתי, הוא היה מרים אליי טלפון, היה בא ופותר את זה".

בתשובה לשאלה אם הסכסוך ביניהם פתיר, אמר סאבלימינל לוואלה! תרבות: "כן. אני מאוד אוהב את הבן אדם, אין לי משהו נגדו. אני רק רוצה לראות אותו מצליח. תוציא החוצה את כל האש שהוא משליך עליי כל הזמן בתקשורת, ואין לי בעיה איתו. גם על מה היה הסכסוך הגדול בינינו? שאני לא מוכן לממן יותר. אבל אני ויתרתי לו על חוב של כמעט חצי מיליון שקל בתאקט - והוא יצא ממש כועס, והוביל את הקו הזה שאני הרסתי את המשפחה, פירקתי את המשפחה בשביל כסף. ובמשך שנים אנשים חשבו שאני גנבתי כסף או לקחתי או הרווחתי עליהם. אנשים באו אליי ברחוב, אמרו לי 'קובי, אני מת עלייך, מעריץ אותך, אבל יש דברים בחיים יותר חשובים מכסף, משפחה יותר חשובה מכסף'. זה מה שאמרו לי. אבל הערך העליון בחיים שלי זה משפחה. שרפו לי את הנשמה. הכל בגללו. בוא תעלה בטלוויזיה ותגיד את האמת - 'בחיים קובי לא היה חייב לי אגורה. ההפך. קובי ויתר לי על חוב ענק ואמרתי המון דברים כדי לפגוע בו ואני מצטער, ובוא נשלים'".

"בזמנו הוא התנצל, אבל בסופו של דבר כל ההתנהגות שלו חזרה על עצמה", הוסיף סאבלימינל בריאיון. "למשל, עשיתי אקס פקטור, והוא כתב שבשביל אקס פקטור מכרתי את נשמתי לאלוהי השמאל ובגלל זה אני לא מוציא איתו שיר, ושלח אלף מפגרים לקלל אותי 'יא שמאלן'. מה אתה רוצה מהחיים שלי? אני מדבר עכשיו בפתיחות, וזו אחת הפעמים היחידות שאני מדבר בפתיחות כי אני באמת רוצה לסגור את הסיפור הזה איתו. ואני מבין שהוא לא יבוא וידפוק לי בדלת. הוא צריך לעשות את זה דרך התקשורת. אז הנה אני מזמין אותך, בוא, נסגור את העניינים ותפסיק את החרא הזה בתקשורת".

עוד בוואלה!

הצל הוכרז פושט רגל וחויב לשלם 400 אלף ש"ח, הצל: "אני חייב חצי מהסכום"

לכתבה המלאה

לאחר הקלטת הריאיון עם סאבלימינל לוואלה! תרבות ובמקביל להעלתו לאוויר, העלה הצל סרטון לעמוד הפייסבוק שלו ובו פנה לסאבלימינל בין השאר במילים: "קובי, אח יקר שלי, אנחנו היום יותר זמן בסכסוך ממה שהיינו ביחד. אני רוצה לשים את כל הדבר הזה בצד ולהגיד - אין לי שום דבר נגדך, ההפך הוא הנכון - אני מאוד מתגעגע אליך. אני מתבייש שאני לא מכיר את הילדים שלך. ואתה לא מכיר את שלי. אני ואתה היינו כמו אחים. אני מוכן לשים את כל החרא שהיה בינינו בצד. אתה קראת דברים עליי וכעסת, ואני קראתי דברים שאתה אמרת וכעסתי. ואני יצאתי נקניק, כשאבא שלך נפטר לא באתי להלוויה ולא באתי לשבעה. טעיתי בדבר הזה בענק. אני מושיט את היד שלי לשלום. חוץ מהמלחמה על ארץ ישראל - לא רוצה להילחם באף אחד יותר. אוהב אותך אחי, מקווה שתקבל את ההתנצלות הזאת". לאחר מכן, השניים קיימו פגישה ראשונה לאחר שנים רבות של נתק ודם רע ביניהם - והתפייסו, לפי שעה. הצל העלה תמונת סלפי של שניהם לעמוד הפייסבוק שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully