וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נגמר השייט על הריין, בדרכנו לארץ להצביע": צפו בגבעטרון במסעם בחזרה לישראל

עודכן לאחרונה: 1.11.2022 / 7:50

אחרי שמסע הלהקה באירופה, שאמור היה להימשך גם ביום הבחירות לכנסת, קוצר בעקבות הסערה הציבורית - 18 מחברי ההרכב הישראלי האייקוני החלו את דרכם לישראל. צפו בהם מסכמים את השייט ושרים את "שורו הביטו וראו". וואלה! תרבות צופה אל הבאות

בעקבות המחאה, הגבעטרון נפרדים מוקדם מהמתוכנן מהספינה עליה הופיעו בנהר הריין, ויוצאים לדרכם חזרה לישראל כדי להצביע בבחירות, 1 בנובמבר 2022/"בשביל הזהב"

אחרי שקמה מחאה ציבורית בנושא, חברי הגבעטרון קיצצו את מסעם בנהר הריין - והחלו בדרכם לישראל כדי להצביע אחר הצהריים ביום הבחירות. צפו למעלה בתיעוד של חברי הלהקה מתחילים את מסעם בחזרה מהשיט של חברת "בשביל הזהב" אל ישראל ואף שרים את "שורו הביטו וראו".

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, להקת הזמר הוותיקה, זוכת פרס ישראל למפעל חיים, בחרה לציין 75 שנה להיווסדה בשיט מסחרי בספינה בנהר הריין, שכולל הופעות של חברי ההרכב. במקור, המסע היה אמור להתקיים מ-27 באוקטובר ועד 4 בנובמבר, במסלול שמתחיל מהולנד, עובר דרך גרמניה וצרפת ומסתיים בשווייץ. ההיעדרות של 18 חברי הלהקה הישראלית האייקונית מיום הבחירות, שחל היום, עוררה תגובות ופוסטים זועמים ברשת ומצד אנשי תקשורת ואנשי ציבור, שקראו ללהקה לבטל את נסיעתם, המלווה באיום להחרמתם אם לא יעשו זאת. במהלך המחאה על היעדרותה הצפויה של הגבעטרון מהצבעה בבחירות, אמרה יו"ר מרצ, זהבה גלאון, לגלי צה"ל: "לי לא נוח אני חייבת להודות, כי החברים שלי מגיעים מחו"ל במיוחד להצביע כאן, כדי שממשלת ביביסטים-כהניסטים לא תיבחר. הגבעטרון לכאורה הם אנשים פרטיים אבל הם הפכו כבר מזמן לסמל של המדינה, אז לא נוח לי, אני חייבת להודות שזה ממש לא נוח לי".

באחד מהפוסטים ששיתפו רבים נכתב בין השאר: "הגבעטרון הוא סמל לארץ ישראל היפה. היעדרם ביום הקובע הוא גושפנקא לאזרחים רבים אשר מרגישים אולי שלא נורא. אפשר לבלות ולא ללכת לבחור כדי להציל את המדינה מזרועותיו של הנאשם מבלפור וחבר מרעיו". עוד נכתב ברשת: "זו יותר מחוצפה מצדם. ואחר כך ימשיכו עם ההצטעצעות של שירת ארץ ישראל פינת רוסיה"; "סמל המדינה נוטשים את המדינה ביום הזה. אין יותר סמלי מהם שמוכיחים שהמדינה בתהליך התפוררות. בלתי נסבל"; "חוצפה ענקית לא למלא את החובה האזרחית ועוד עבור בצע כסף"; "הטיטאניק טובעת והם שרים". איש התקשורת הוותיק מנשה רז כתב בפייסבוק: "עוד סמל ישראלי התפרק לי", ואיש התקשורת אבי בניהו צייץ: "לא יעלה על הדעת שביום הבחירות הגורליות שלפנינו אתם תהיו בהופעה בשייט בקרוז על הריין בגרמניה. וגם אם זה נסגר לפני הבחירות, בקשו סליחה ותגידו: 'יש לנו מדינה, ילדים ונכדים'".

להקת הגבעטרון מתוך הקליפ לגרסת הכיסוי שלהם ושל תמיר גרינברג לשיר "סתלבט בקיבוץ". צילום מסך, צילום מסך
חוזרים מהריין. חברי הגבעטרון/צילום מסך, צילום מסך

בעקבות הסערה, סימן עובדיה, מנכ"ל חברת התיירות "בשביל הזהב", שארגנה את השיט עם הגבעטרון, גילה לראשונה לוואלה! תרבות כי הכוונה היא להחזיר את הלהקה להצביע ביום הבחירות, ולאחר מכן גם פורסם על כך באופן רשמי. גדעון גוריון, חבר ומנהל הלהקה, אמר לוואלה! תרבות: "החלטנו לחזור להצבעה ב-1 בנובמבר. אנחנו שמחים לחזור ולהצביע ולמלא את חובתנו, ומקווים שכל המלעיזים ידעו לתת מילים טובות ללהקה שפועלת כבר 75 שנה".

במקביל, הלהקה פרסמה ב-11 באוקטובר בעמוד הפייסבוק שלה: "שלושה דברים תמיד היו ותמיד יהיו חשובים לגבעטרון: מדינת ישראל, הזמר העברי והקהל היקר שמלווה אותנו כבר 75 שנה. במהלך החג פנו אלינו רבים מאוהדינו הוותיקים והביעו אכזבה מכך שכסמל ישראלי וזוכי פרס ישראל לא נהיה נוכחים בישראל ביום הבחירות. ההפלגה של חברת 'בשביל הזהב' בהשתתפות הגבעטרון נקבעה לפני כשנה, הרבה לפני ההחלטה לפזר את הכנסת, וגם רוב רוכשי הנופש עשו זאת בטרם נקבע תאריך הבחירות. בעקבות מאות ואלפי הפניות שהגיעו מצד הקהל, קיימנו במהלך החג התייעצות עם בעלי 'בשביל הזהב' שגילו נכונות ורצון למצוא פתרון שיכבד גם את החוזה שנחתם וגם את בקשת הקהל היקר שלנו. בשיתוף פעולה החלטנו להקדים ביום את סיום הופעות הגבעטרון בשיט ולאפשר בכך את חזרתנו לארץ במהלך יום הבחירות כדי שנוכל לממש את חובתנו הדמוקרטית. וכמצוות הגבעטרון נסיים במילותיה הנפלאות של נעמי שמר: 'אני אבחר בך ואת בי תבחרי וביחד נהיה לרוב - כי בקיץ הזה תלבשי לבן ותתפללי לטוב'".

בתוך כך, בשבוע שעבר הלך לעולמו יואל פרנס, מנהלה המיתולוגי של הגבעטרון. בן 87 היה במותו.

  • עוד באותו נושא:
  • הגבעטרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully