וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסע אגדי": העונה השלישית של הקומדיה הנהדרת חוקרת מרחבים חדשים - וזה משתלם

13.11.2022 / 0:00

אחרי עונה פחות טובה שהסתיימה בטריפת קלפים, "מסע אגדי" חוזרת בעונה שלישית ומוצלחת יותר, שמצליחה להיות נאמנה גם לשינויים וגם לעצמה. בתבונה רבה היא מנצלת את התמורות כדי לצוות בין דמויות לא מובנות מאליהן, וגם מזריקה רעננות בחיבורים המוכרים

טריילר לעונה השלישית בסדרה "מסע אגדי"/אפל טיוי פלוס

צפייה בפרקים החדשים של "מסע אגדי" ("Mythic Quest") מעלה על הדעת שתי סדרות קומיות אחרות. האחת היא "מה שקורה בצללים" - אחרי שהפרק האחרון בעונת 2021 שלה טרף את הקלפים והפיץ את כל הדמויות לכל עבר, השנה הגיעה העונה הרביעית והחזירה כמעט הכל לקדמותו בצורה פחדנית, חסרת מעוף וברק. הסדרה השנייה היא "טד לאסו", שבעונתה השנייה והבעייתית-גם-ככה ייצרה פרק חג מולד קיטשי ומבחיל במתיקותו, בואכה חשש להרעלת סוכר, בואכה סכנה לתרדמת סוכרתית.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

אחרי עונה שנייה מקרטעת "מסע אגדי" מחדשת את ימיה כקדם, ועושה זאת תוך שהיא נמנעת מהמהמורות שבשתיהן נפלו שתי הסדרות הללו. גם "מסע" סיימה את עונתה הקודמת בתהפוכות כוללות: איאן (רוב מקהלני, שגם יצר את הסדרה עם צ'ארלי דיי ומייגן גנז) ופופי (שרלוט ניקדאו) עזבו את החברה שבראשה עמדו לטובת מיזם חדש. בראד (דני פודי) לקח על עצמו את האשמה על עבירת מידע פנים ונשלח לכלא. רייצ'ל (אשלי ברץ') עזבה את עבודתה כבודקת משחק לטובת לימודים בברקלי, וזוגתה דיינה (אימני חכים) יצאה ללמוד גם היא פיתוח על חשבון החברה.

מסע אגדי (Mythic Quest) עונה 3. אפל טיוי פלוס,
לא מהססים לאתגר את עצמם. "מסע אגדי" עונה 3/אפל טיוי פלוס

עלילת העונה השלישית, שהחלה ביום שישי באפל טיוי פלוס (וכל פרקיה נשלחו מראש לביקורת), קופצת שנה בזמן ומציגה את מה שהתרחש מאז. איאן ופופי עובדים במשרד חדש עם לוק חללי באותו בניין של החברה הישנה שלהם. עונשו של בראד מקוצר בשל התנהגות טובה והוא מתחיל לעבוד כשרת ב'מסע אגדי'. דיוויד (דיוויד הורנסבי), שהפך לבוס בהיעדר המייסדים, הופך לחוד החנית בניסיון להפוך את המשחק האהוב לסרט. ג'ו (ג'סי אניס), שהפכה בעונה הקודמת ליד ימינו של בראד, חזרה להיות העובדת האישית של דיוויד. דיינה חוזרת לעבוד עם איאן ופופי אחרי שמימנו לה את הקורס, וגם רייצ'ל מוצאת את דרכה בחזרה אל הבניין.

אף ש"מסע אגדי" משמרת את השינויים ואת השפעתם על הדמויות והדינמיקה שלהן, היא ממשיכה (או שמא חוזרת, וגם זה אחרי שני פרקי פתיחה חלשים יותר) להיות אותה סדרה כיפית, מכילה ומצחיקה. את התמורות היא מנצלת כדי להתרענן, ועושה זאת בפיקחות. רייצ'ל, למשל, היא דמות שמלכתחילה שורטטה כבלתי נסבלת, מין מניפסט תקין פוליטית לוחמני ואנאלי שהתגלם באישה. לא זאת בלבד ש"מסע אגדי" מכירה בכך עם הערות עוקצניות לכיוונה, אלא גם מכוונת את רייצ'ל לאזורים שמאתגרים את האופן שבו היא תופסת את עצמה, חושפת רבדים נוספים באישיותה. גם ההפרדה בינה לבין דיינה מועילה לשתיהן. הקשר המתהווה ביניהן בעונה הראשונה אמנם היה חמוד, אבל לאחר מכן כל אחת מהן בעיקר הדגישה את הצדדים המעייפים של האחרת. כעת הן עדיין ביחד אבל לראשונה בסדרה מוצגות לנו בנפרד, מה שמעשיר את אופיה ודרכה של כל אחת מהן.

עוד בוואלה!

רואים את הסוף: "הכתר" מתחילה להוריד את המסך על גיבוריה בעונה שוברת לב

לכתבה המלאה
מסע אגדי (Mythic Quest) עונה 3. אפל טיוי פלוס,
ההפרדה עשתה להן טוב. "מסע אגדי" עונה 3/אפל טיוי פלוס

לא מדובר רק ברענון שנובע מעצם חיבורים שונים בין הדמויות המוכרות, אלא העונה כוללת גם ציוותים בין דמויות שאולי כבר ראינו ביחד בעבר, רק שאחת מהן השתנתה מאוד בצורה שמקרינה על הכל. לדוגמה, בראד הוא עדיין אותו שאפתן קפיטליסט שרק מחפש דרכים לגבות כסף מהשחקנים, אבל כעת עושה זאת מתחתית הסולם ומתחיל לתהות אם האתגרים האלה לא קטנים עליו מדי. בתפקידו הנוכחי, כל ממשק שלו עם האחרים יוצר משהו חדש ומסקרן.

אבל הדוגמה הטובה ביותר לישן שהוא בכל זאת חדש היא זו של ג'ו ודיוויד. השניים כבר היו צמד מוצלח בראשית דרכה של הסדרה, כשג'ו שימשה כעוזרת האישית שלו בזמן שניסתה להתקרב דווקא אל מוקד הכוח, איאן. אבל אחרי שאחיו של בראד הערים עליה בעונה הקודמת וכמעט הכניס אותה לכלא, הפעם ג'ו חרוצה, צייתנית ושפלת רוח בהרבה, לפחות מול דיוויד. במקום לחתור תחת הבוס היא אשכרה מבצעת את עבודתה, ואת נטייתה לרדות באנשים היא מנתבת לטובת סיוע לדיוויד לממש את כוחו ותפקידו. במקביל היא מנסה ליצור לעצמה חברויות על אף חוסר נסיונה המשווע בתחום. זה שדרוג אמיתי של דמותה, שהייתה אחת היותר מוגזמות בסדרה והופכת הפעם למשהו ממונן בהרבה, בצורה שהופכת אותה גם לאמינה יותר וגם למצחיקה יותר.

מסע אגדי (Mythic Quest) עונה 3. אפל טיוי פלוס,
ההפתעה המשמחת. "מסע אגדי" עונה 3/אפל טיוי פלוס

ההימור הנועז שעשתה "מסע אגדי" השתלם. השינויים מפיחים חיים בעונה השלישית של "מסע אגדי", וגם מחפים על החלקים שפחות מתרוממים בה - אם כי ממש לא מתרסקים - כמו מעלליהם של איאן ופופי: הגם שבניגוד לעבר פופי היא זו שאמורה להוביל הפעם את הפרויקט המשותף, ואפילו שהשניים למדים על עצמם דברים חדשים, הדינמיקה שלהם נותרת דומה למה שכבר ראינו קודם לכן. עם זאת, גם הם מקבלים נקודות זכות על הנסיונות לגוון, מה שכולל גם פרק נוסף שחוזר לעבר כדי לעבות את המיתולוגיה שלהם ושל הסדרה. זה מה שמוצלח ב"מסע אגדי". גם כשהיא תועה בדרכה, ניכר שזה חלק מהרפתקה - כיאה לשמה - ולא ניסיון להסתפק במה שנדמה שעובד. העונה החדשה ממחישה ביתר שאת שבשלב הזה היוצרים מעדיפים להוסיף ולחטט בדמויות ולאתגר אותן ואת עצמם, מה שמאפשר לסדרה להגיע אל מחוזות קומיים חדשים בלי שתאבד את מה שהופך אותה למה שהיא.

בהתאם, אם פרק הכריסמס התלוש (ולא רק מפני ששודר באוגוסט) של "טד לאסו" הרגיש כמו התמסרות כוללת ומופרזת למאפייניה ההולמרקיים, זה של "מסע אגדי" שיגיע בדצמבר הוא זיקוק חכם ומלבב של מה שעובד בה: חיבור אנושי שמתעלה על נקודות המבט השונות בין כל הדמויות. כמו משחק מחשב שמאחד אנשים מכל העולם, כך "מסע אגדי" ממשיכה לרתום את הרצון להשתייך לטובת יצירת קהילה, או במקרה הזה - לישה מחדש של אחת כזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully