וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לכן לקום בבוקר? אנה זק, עדן בן זקן ונונו, על מי אתן עובדות

הללי שפנצר

12.12.2022 / 0:00

"ראשון בבוקר" היה יכול להיות מפגש הפסגה המרים שכולנו צריכים עכשיו, אך שלוש הכוכבות מסתפקות בקלישאות מעייפות על ביט משעמם - כבר עדיפה הפרודיה של "ארץ נהדרת". והכי מרגיז? ההזדהות המלאכותית עם מעמד הביניים, מצד שלוש נשים שיום העבודה שלהם נראה הכי רחוק שאפשר

האיחוד של עדן בן זקן, אנה זק ונונו היה אמור להיות מושלם. על הנייר, יש שם הכול: הסלסולים האייקוניים של עדן, הסטייל הפופי של אנה והחוכמה הבלתי-מתאמצת של נונו היו יכולים ליצור שיר במעמד של ליידי מרמלדה של שנות האלפיים המוקדמות, או באנג באנג של המאוחרות. מפגן כוח של שלוש נסיכות פופ, מהחזקות ביותר בישראל אולי אי פעם, שבפוטנציה יכול היה להגיע לפנתיאון הלהיטים הישראלי. אך ההבטחות לשווא. במקום להיט מרים, שיבוא בדיוק בזמן אחרי תקופת בלדות עגמומית במוזיקה הישראלית, קיבלנו ראשון בבוקר כהלכתו - מעייף ושבוז. לפעמים עדיף להישאר לישון.

הקליפ של "ראשון בבוקר" נפתח בתזכורת לשלושה מהשירים הכי גדולים של השנתיים האחרונות: "מועבט", "לך לישון" ו"ליבינג דה דרים". בהרבה כריזמה, יצירתיות, קסם וטיימינג מושלם, השירים האלה התפוצצו כמעט מיידית. עדן, אנה ונונו יכולות להיות רגועות - גם "ראשון בבוקר" כנראה הולך לנסוק מעלה. שלושתן הגיעו לרמת התהילה בה זה כבר לא משנה איזה שיר הן יוציאו, הוא כנראה יקבל מספר השמעות לא מועט בכל תחנות הרדיו ויזכה לפחות למעמד של ריקוד בטיקטוק. אולי זו הסיבה ששלוש כוכבות העל הכי כיפיות ומרעננות בארץ הסתפקו הפעם בשיר עצלני שלא מחמיא לאף אחת מהן.

עדן בן זקן אנה זק ונונו נונו. שי תמיר,
הסתפקו בשיר עצלני. בן זקן, זק ונונו/שי תמיר

זאת ועוד: לפני כחודשיים "ארץ נהדרת" הציגה את "NAN", חצי-פרודיה שכוללת חיקויים מעולים של נונו, אנה זק ונועה קירל (שנעדרת מהשיר "האמיתי", שיצא לאחר מכן). הדבר המצחיק באמת הוא איך השיר שנכתב כפרודיה הוא יותר קליט, יותר משעשע - ובסופו של דבר יותר טוב, מהשיר אותו הוא ניסה לחזות. וזה אפילו בלי לקבל צ'ק מחברת הייטק.

בזמן ש"NAN" תפס הרבה יותר רק מעצם מהקרנתו על המסך הקטן, "ראשון בבוקר" הוא פשוט שיר נשכח. עדן, אנה ונונו הצליחו להכניס ללקסיקון הישראלי מילים וביטויים חדשים - מ"מועבט" ועד "בוקר ציח וצח". כעת, בסיוע של עוד שלושה כותבי להיטים אהובים (רון ביטון, סתיו בגר ועיליי אשדות, יד ימינה של נונו), הן מצליחות להביא בליל של קלישאות מעייפות ומילים מעוררות גיחוך, ולא בקטע טוב.

שורות כמו "שעון על נודניק, לא מתפקדת" או הפזמון "אל תגידו בוקר טוב, אל תשאלו אותי למה / אם היה לי משהו טוב, אולי הייתי קמה" מזכירות בדיחות מאוסות, שמסתכמות בעיקר ב"אל תדברו איתי לפני הקפה של הבוקר". במקום לבנות על ליריקה חכמה או לפחות קליטה, השלוש נאבקות ומתאמצות עם ביט משעמם וקטע שריקה שלא מספיק נתפס בזיכרון, שיוצרים שיר שלא מספק אף רגע של תחכום או זוהר. אפס חידוש, אפס אמירה, פול מאמץ.

ובשולי הדברים: אין לי ספק שעדן, אנה ונונו עובדות קשה. מאוד. אבל בואו נגיד את האמת - שלושתן התפרסמו בגיל צעיר יחסית, הגיעו לגבהים אסטרונומיים ושורפות כל פינה בארץ. ב"ראשון בבוקר" הן מנסות למכור אשליה באופן מזלזל משהו, של נשים שעובדות במשרד, נאבקות בנודניק ורבות עם הבוס. "אם היה לי כסף אז עכשיו הייתי טסה"? נו, באמת. עדן, אנה ונונו מצטרפות לז'אנר מאוס, של סופרסטארים שמנסים לייצר הזדהות מלאכותית עם מעמד הביניים (שמהווה כנראה את רוב הקהל של השירים שלהן), ועוד בקליפ ממומן ומלוטש, שנעשה בשיתוף פעולה ובחסות של חברה מסחרית גדולה. בתקופה בה הכול מתייקר ורובנו נלחמים ביוקר המחיה, עדיף שכוכבות העל ימשיכו לטוס בכסף שהרוויחו, במקום להציג מצג שווא שהן כאחת העם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully