וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות לוחמי המחתרות תקפו את "קרתגו" - הסדרה תשנה את הכיתוב בפתיח

עודכן לאחרונה: 26.12.2022 / 12:01

הסדרה "קרתגו" המשודרת בכאן 11 הצליחה להכעיס את בני משפחותיהם של לוחמי המחתרות ששהו במחנה "קרתגו" וטענו כי האירועים שמוצגים בסדרה מעוותים את ההיסטוריה. לאחר שדרשו להסיר מהסדרה את הכיתוב שלפיו מדובר בסדרה המגוללת סיפור אמיתי, בכאן 11 נענו להם

טריילר לסדרה "קרתגו" בכאן 11/באדיבות כאן 11

הסדרה "קרתגו", המשודרת בכאן 11 ומספרת את סיפור לוחמי אצ"ל ולח"י שגורשו למחנה המעצר קרתגו שבסודן בתחילת המנדט הבריטי, הצליחה להכעיס את בני משפחותיהם של לוחמי המחתרות ששהו במחנה וטענו כי האירועים שמוצגים בסדרה - שנוצרה על ידי רשף לוי, ינץ לוי ותומר שני - מעוותים את ההיסטוריה ואינם נאמנים למציאות.

ב"ידיעות אחרונות" דווח כי בניהם ובנותיהם של לוחמי המחתרות קיימו פגישה, שבה החליטו לדרוש מתאגיד השידור הציבורי להסיר מהסדרה ומכל פרסום אודותיה את הכיתוב שלפיו מדובר בסדרה "המגוללת סיפור אמיתי", ולהוסיף כיתוב המבהיר לצופים כי היא מבוססת על דרמה פרי דמיונם של היוצרים. בין השאר נכחו בפגישה השרים לשעבר דן מרידור ולימור ליבנת, מפקד חיל האוויר לשעבר האלוף עידו נחושתן, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר עו"ד אהרון אברמוביץ, עו"ד רם שמגר וועוד בני ובנות העצורים בקרתגו.

יעניין אתכם גם:
"קרתגו" משתעשעת עם העבר הטעון - וזה פשוט נהדר

קרתגו. באדיבות כאן 11,
"מלעיגים אותם". הסדרה 'קרתגו'/באדיבות כאן 11

כך למשל מאיר שמגר המנוח, שכיהן כנשיא בית משפט העליון, היה לוחם אצ"ל שהוגלה על ידי הבריטים למחנות באפריקה. בנו, רם שמגר, טען בפגישה: "לוחמי המחתרות שילמו מחיר כבד מאוד, ובסדרה הזאת מלעיגים אותם. הצופים מקבלים תמונה מעוותת. כואב שכך הם ייזכרו".

בתגובה הודיעו בכאן 11 ובהפקת הסדרה כי יבצעו שינויים בשקופית הפתיחה של הסדרה: "הסדרה 'קרתגו' היא סדרת דרמה, שנכתבה בהשראת האירועים במחנות המעצר באפריקה. היא אינה סדרה דוקומנטרית ואינה מתיימרת להיות מסמך היסטורי מחייב. נבהיר זאת באופן נוסף בעדכון השקופית שבפתיחת הסדרה. אנו גאים בסדרה ובדיון ההיסטורי והאומנותי שהיא מציפה וגאים בחופש היצירה שניתן ליוצריה".

הסדרה הקומית-היסטורית זכתה לשבחים בביקורות אבל למבקרים היו גם כמה הסתייגויות. מבקר וואלה! תרבות נדב מנוחין, למשל, הסתייג מאי הדיוקים בפרטים ההיסטוריים. בתשובה לשאלה איפה עובר הגבול בין נאמנות למציאות להמצאות מוחלטות, אמר רשף לוי לוואלה! תרבות: "הסדרה 'קרתגו' מבוססת על אירועים היסטוריים אמיתיים - אבל אנחנו היוצרים שלה המצאנו היסטוריה אלטרנטיבית והרשינו לעצמנו ללכת למקום שבו יהיה כיף לקהל לפגוש אותנו. מקום שמתקיים ביקום קולנועי שמושפע מאוד מהאחים כהן, בילי וויילדר והבמאי הישראלי התל אביבי קוונטין טרנטינו. האחרון עשה את זה לפנינו בצורה מבריקה ב'ממזרים חסרי כבוד' ו'ג'אנגו חסר מעצורים'. היו מרגלים נאצים במחנה, והיו עצירים מאירופה. אבל חלק גדול מהסיפור בידיים של תומר, של ינץ ושלי. בסופו של דבר, המחויבות שלנו כיוצרי טלוויזיה היא לא להיסטוריה, אלא לקהל שרוצה לחוות סדרה שתעיף לו את הראש, תיגע בו ותגרום לו לחשוב על החיים שלו עכשיו, ולאו דווקא על החיים של האנשים שהיו שם ולדעתי כולם מתים כבר".

  • עוד באותו נושא:
  • קרתגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully