וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רן דנקר: "ישראל נדרסת על ידי קיצוניים שרוצים להפוך אותה לדיקטטורה"

עודכן לאחרונה: 15.1.2023 / 7:18

הפגנת הענק בכיכר הבימה, אליה הגיעו 80 אלף, נפתחה בשיר "זכיתי לאהוב" של עברי לידר שאמר: "חושש לפני המדינה, לזכויות, לשיוויון ולערכים". מירי מסיקה אמרה: "זו מלחמה של כולנו". ורן דנקר כתב: "דיקטטורה לא מפרידה בין ימין, שמאל, אשכנזי, ספרדי, הומו או סטרייט"

עברי לידר מופיע בהפגנה נגד ההפיכה השלטונית בכיכר הבימה בתל אביב, לפני הופעתו בהיכל התרבות הסמוכה, 14 בינואר 2023/חי שלום

עברי לידר פתח הערב (מוצ"ש) עם להיטו "זכיתי לאהוב" את הפגנת הענק בכיכר הבימה בתל אביב נגד הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט, אליה הגיעו כ-80 אלף אנשים.

לידר עלה להופיע מול המפגינים כשעה לפני שנפתחה הופעתו בהיכל התרבות בתל אביב, הסמוך לרחבה בה התקיימה ההפגנה. לידר אמר על הבמה לפני ההופעה בהפגנה: "אני עולה לבמה הזו כאזרח מודאג. מודאג מאוד. חושש לפני המדינה שלנו, לזכויות שלנו, לשיוויון ולערכים הליברליים-מודרניים עליהם בנינו את המדינה היפה שלנו. זו הזכות שלנו לאהוב ואף אחד לא ייקח לנו אותה". (צפו בקטע מהופעתו של לידר בהפגנה - מעל).

בהפגנה הופיעה גם הזמרת מירי מסיקה, שאמרה בין השאר: "אני פה בשם אבא שלי, שבא מהצפון, הוא בן 75. הוא עלה לארץ ב-1948, וגדל במעברה. אבא שלי הוא לא אשכנזי, הוא לא אליטיסט, הוא לא שמאלני, הוא פשוט אוהב את המדינה הזאת, והיא חשובה לו כמו לכל אחד אחר. זו מלחמה של כולנו. אתם זו המדינה הזאת", ולאחר מכן שרה מסיקה את ההמנון הלאומי "התקווה".

מירי מסיקה בהפגנה בכיכר הבימה,תל אביב. 14 בינואר 2023. ראובן קסטרו
מירי מסיקה בהפגנה בככר הבימה נגד הרפורמה המשפטית/ראובן קסטרו

מוקדם יותר הערב, הזמר והשחקן רן דנקר כתב בחשבון האינסטגרם שלו מילים נוקבות: "לבי עם רבבות המפגינים הערב! שלא ימכרו לכם לוקשים, ההפגנה היא לא של ימין ושמאל ולא של אף קהילה, אלא של מדינה שלמה שנדרסה על ידי קיצוניים שמבקשים להפוך אותה לדיקטטורה. זאת הפגנה על צביונה של ישראל כמדינה דמוקרטית, ליברלית, מתקדמת וחופשית, שמבקשת לקבל את כל אזרחיה בצורה שווה ומכבדת, בלי לגזור או להדוף אף זכות של אף אזרח. אני מאמין בעם שלנו מאוד! אני אוהב אותו ויודע שהאור יגבר על האלימות והגזענות! ולא נכנסנו למערכת המשפט שמגנה על כולנו, שפשוט נרמסת מול עינינו. זאת קריאה אחרונה בהחלט. בואו נתאחד ונראה להם שאנחנו לא נוותר על הרצון לחיות פה באהבה גדולה יחד".

"ואולי דבר אחרון, ברשותכם", הוסיף וכתב דנקר, "יהיו פה הרבה תגובות לא נעימות אבל ראבק, הגיע הזמן להתבגר ולהתעלות מעליהן, ולהתעסק במה שחשוב. אני יודע, מאמין ורואה שהפחד משתלט, גם עליי, גם אני מפחד. ואני יודע שפחד יכול לגרום לאנשים לעשות דברים לא טובים. ולכן אני חושב שרק אם נתאחד ונביט אחת ואחד לשני בעיניים ונחזיק ידיים ונתחבק, נוכל למוסס אותו, את הפחד המשתק. יחד. עכשיו זמן שלום בינינו. כשאתם מגיעים להפגנה, תסתכלו על ההורים שלכם, על הילדים שלכם, על האחים שלכם, על עצמכם. אתם תראו הרבה אנשים טובים ואכפתיים, מכל הקשת הפוליטית!!! אסור שזאת תהיה הפגנה פוליטית. דיקטטורה לא מפרידה בין ימין, שמאל, אשכנזי, ספרדי, הומו או סטרייט. היא משחירה כל חלקה שיש בה עתיד. אוהב אתכם ומאמין בנו".

עוד בוואלה!

מיקי גבריאלוב: "אני בן 73 ולא זוכר תקופה אפלה כזו. מה שקורה במדינה מכניס אותי לדיכאון"

לכתבה המלאה
מיקי גביראלוב בהפגנה בכיכר הבימה,תל אביב. 14 בינואר 2023. ראובן קסטרו
מיקי גבריאלוב בהפגנה בכיכר הבימה נגד הרפורמה המשפטית/ראובן קסטרו

כ-80 אלף אנשים השתתפו הערב בהפגנת הענק בכיכר הבימה בתל אביב נגד הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט. להפגנה הגיעו אישי ציבור, מנהיגים לשעבר וחברי כנסת ובהם בני גנץ, מיקי לוי, מנסור עבאס, חילי טרופר, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ושרת החוץ והמשפטים לשעבר ציפי לבני, ובנוסף אמנים ובהם כאמור עברי לידר, מירי מסיקה ומיקי גבריאלוב. לאחר העצרת, מאות מפגינים צעדו לרחובות מרכזיים ולמחלף השלום, שם המשטרה חסמה את ירידתם לכביש המהיר. במקביל, מאות השתתפו בהפגנות בחיפה, בירושלים ובראש פינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully