וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צריך הרבה רשעות כדי להתעלל בגיא כמו שספיר עשתה ב"הישרדות". זו פשוט אכזריות

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 9:15

ספיר מדברת על גיא מאחורי הגב, מתלוננת עליו, צוחקת עליו, מציקה לו, ומרחיקה אותו. לא מספיק שבגלל שהיא לא מעוניינת להתחבק איתו בלילות הוא ישן בצד, בקור, ונושם חול - בבוקר שלמחרת היא גם מעירה אותו עם ענף באוזן, שזה הכי מזלזל

משימת "הישרדות": כמה זמן לוקח לפתור ארבע קוביות?/רשת 13

למרות הריב המתוקשר של דורין עם סהר, נדמה שזה הפרק הראשון שעוסק במישהו מלבדה, ואני בטוחה שהיא מעריכה את ההפסקה, כי נראה שהיא מאד סובלת מכל תשומת הלב הזאת. אחרי הכל הרי היא בכתה בסטורי. מי בוכה ולא מיד מדליק מצלמה ומצלם וידאו בסלואומושן של דמעות זולגות? ככה בדיוק נראה סבל לגמרי אותנטי של רובוט שלמד מספר ההדרכה "התנהגות אנושית על כדור הארץ". יש גם קורס אונליין, אגב, אותו מעבירה הסייבורג הכי ותיק בשואו ביזנס - מירי בוהדנה. תחשבו על זה רגע ותראו שאני צודקת.

ספיר, לעומת זאת, אולטרה אנושית. הגיעה לתוכנית כדי שיכירו אותה ולא יתבלבלו בינה לבין בת הדודה הדורסת ובן הדוד מכה הקשישים שלה. והיא צודקת, לא צריך לשפוט אותה לפי המעשים שלהם, למרות שכמוהם גם היא סובלת מחוסר יכולת לחשב מראש תוצאות של מעשים, מה גם שההתנהגות שלה לגמרי מספיקה.

אינני נמנית על מעריצי גיא שיקר, אבל אחותי, צריך הרבה רשעות כדי להתעלל בבן אדם רק בשביל הבידור שלך, וזו רשעות מהסוג הנמוך, שמאפיינת בריוניות בבית הספר, אלה שאת חוסר הביטחון שלהן מסוות על ידי התמקדות במישהו חלש יותר, והפנייה של כל תשומת הלב השלילית אליו. היא מדברת עליו מאחורי הגב, מתלוננת עליו, צוחקת עליו, מציקה לו, ומרחיקה אותו. לא מספיק שבגלל שהיא לא מעוניינת להתחבק איתו בלילות הוא ישן בצד, בקור, ונושם חול - בבוקר שלמחרת היא גם מעירה אותו עם ענף באוזן, שזה הכי מזלזל, וגם ממש אכזרי, במיוחד כי ישנים כל כך גרוע על האי.

הישרדות. רשת 13, צילום מסך
ירדן, הישרדות/צילום מסך, רשת 13

כל הכבוד לשיקר, שלא איבד את זה באותו רגע - וכפרס אני מכתירה אותו כאיש הכי פחות אגרסיבי ביקום. כל אחד אחר היה מינימום נכנס בה, ואני ללא ספק הייתי מרביצה לה עם ענף יותר גדול, שקשור לכמה ענפים אחרים, שלקצותיהם הייתי מחברת כמה סרטנים מתוסכלים, ליתר ביטחון.

מי מעיר ככה מישהו??? הידעתם שביהדות יש איסור להעיר בן אדם ללא צורך? זה נקרא גזל שינה, וזו עבירה חמורה עד כדי כך שאפילו לימוד תורה בקול רם בשעות המנוחה נחשב גזל שינה, ואדם שמעיר ככה את חברו עובר על מצוות ואהבת לרעך כמוך. העונש הוא קנס, אגב - שאותו יקבע זה שהעירו אותו: "אם אדם היה מחויב מכל סיבה לקום באמצע הלילה איזה סכום כסף היה מוכן לשלם בכדי להשלים את שנתו, וסכום זה צריך לשלם".

גם את מאיה ספיר הצליחה להוציא מאיזון, אחרי שדורין גילתה לכולם שספיר מדרגת אותה כאחרונה בחשיבותה בברית. ספיר, בהשקעה המינימלית שאופיינית לכל מעשיה על האי (חוץ מלהעריץ את סהר באופן מאד אקטיבי), מנסה לחזלש את העלבון של מאיה, אבל הדוגמנית הרבה יותר אינטליגנטית מהקרדיט שנתנו לה, ומבינה ישר שהיא קורבן לערבוב, ולא סתם ערבוב, אלא ערבוב עצלני, ברמת בית ספר יסודי.

עוד בוואלה!

"ביזו אותי, חצו כל גבול אנושי": דורין מ"הישרדות" חושפת את ההשפלה שעברה

לכתבה המלאה
הישרדות. רשת 13, צילום מסך
מאיה וקייסי/צילום מסך, רשת 13

קייסי מזהה את ההזדמנות. היא הולכת לשיקר ומסבירה לו שהיא עובדת על מהלך להדחת ספיר, שינסה "לקרב לבבות" ולא יפריע. במסגרת הפקודה הזאת הוא מקריפ למאיה את החיים עם המשפט הבומרי: "היופי הפנימי שלך עולה על החיצוני, וזה קשה מאד כי היופי החיצוני שלך מאד גדול". כרגיל כוונות טובות, אבל ביצוע צולע. ככה לא מקרבים לבבות של מישהי שיכולה להיות הבת שלך, גיא שיקר. ובכל זאת, יש משהו מטופש וחביב בניסיון התמים הזה, שמעיד על איזושהי תמימות בסיסית. צודקת קייסי באבחנה שאמנם הוא בגיל של אמא שלה אבל מתנהג כמו ילד בן שש, וככזה גם צריך לתפעל אותו מעכשיו והלאה.

המצב מחמיר על השטיח, כשספיר וירדן מוציאות לפועל את ה"מהלך" שהחליטו עליו בפסגת ההחלטות, וממשיכות לספר לשבטים שהבחירה של החיות והתמונות היתה עיוורת. השקר הזה היה יכול לעבוד אם היה עשוי טוב יותר, אבל ספיר כל כך עצלנית, שהיא לא טורחת לשקר טוב מספיק, ובעצם עוזרת לקייסי להוכיח את הטענה שלה מול מאיה, שהיא חייבת להיות הבאה שמודחת, ולא טניה, למרות הקשר שלה עם שבט טגאלוג.

את משימת החסינות שבה צריך לקלוע חישוקים על ווים וכדורים מתוך רוגטקות, מנצחים שבט טגאלוג, ובייבאין קצת מאשימים את אלית בהפסד הזה. היה קצת גדול עליה הגומי של הרוגטקה, ובמקום לסיים מהר ולזוז הצידה היא מתעקשת שהיא גם רוצה להשתתף במשחק, למרות שסהר, הצלף שלא קלע כדור בעצמו, צועק לה ש"אין זמן למנהלות". אמנם אין להם יותר מדי סבלנות אליה, אבל אם היא הייתה חכמה היא הייתה מודה בחולשתה וזזה הצידה במקום להתעקש ולהתבכיין שלא נתנו לה צ'אנס. מה היא חושבת לעצמה, שהישרדות זה כמו כדורסל פעוטות, ומקבלים גביע על השתתפות? כפרה, לא באת לריטריט יוגה של עשירות, תנוחי רגע במקום להיות עסוקה בלהוכיח שלמרות גילך את יכולה הכל "בדיוק כמו הצעירים". זה גם לא נכון, גם קצת פאתטי, ובעיקר - זה לא המסע הפרטי שלך מהספר להתפלל לאהוב לגז'דר. שחררי.

הישרדות ספיר קשתי. רשת 13, צילום מסך
ככה מעירים? ספיר/צילום מסך, רשת 13

גיא וטניה נפגשים לדו קרב של צמיד החיים והמוות, כי איכשהו תמיד הוא מוצא את צמיד החיים, הילד האובססיבי הזה, וגם הפעם הניצחון מאפשר לו לבחור מישהו מהשבט השני ולהשפיע על המועצה באמצעות אחת השרשראות, שאגב, לא לגמרי הבנתי מה הכוח שלהן. שרשרת אחת היא חיסרון, השניה נותנת יתרון - יכול להיות שמישהו ממשפחת קשתי גם תכנן את הנרטיב של העונה? טניה מוודאת עם גיא שהם אכן עדיין בברית, הוא מבטיח להגן עליה עד כמה שאפשר. ואחרי שהעלה את טגאלוב לחסינות בקליעה שלו, הוא גם מנצח את הדו קרב, וכרגע כוחו בשבט לא מוטל בספק.

אז מי תלך הבית בשבת? אלית החלשה? טניה הטגאלובית? או שקייסי תצליח לשכנע את מאיה להתגבר על תחושת אי הנעימות ולשים ספיר? אני בונה על קייסי, שהיא האדם הכי אינטליגנטי משני השבטים, שתמשיך לנצל את היכולת שלה להיראות לא מאיימת, ולהגיד לכל אחד בדיוק את מה שהוא או היא צריכים לשמוע. מדובר בכוח על, שאם תנצל אותו היטב, יכול להביא אותה לא רק לאיחוד, אלא גם לגמר.

לסיום, סיכמתי לכם את תמצית הפרק של ספר הסייבורגים "איך לייצר סערות רשת" שדורין נעזרת בו:
#לאמאמינותלך.


1. היתממי והעמידי פני קורבן: "כל חטאי הוא שאמרתי שלא שומרים על קשר עם האקס???"
2. אמצי התמכרות, מחלה כרונית, או סיפור אישי מרגש: "אני שופרית כפייתית/יש לי פיברומילאגיה,
באתי מבית שלא הכינו בו מעולם ממולאים.
3. שלבי אחת מן המילים הבאות בכל משפט שהוא - גזענות, חרם, גילנות, מיזוגניה, שמנופוביה.
4. בכי בסטורי כשאת לבושה בלבן.

  • עוד באותו נושא:
  • הישרדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully