וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם ירדן תנקום בטל באמצעות שקרים היא תהיה גרועה לא פחות ממנו

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 10:08

כמו שבאח הגדול כבר אי אפשר לראות ריבים על תקציב - בהישרדות נמאס לשמוע אנשים מסבירים כמה הם אנשים אמינים "בבית", וכמה ב"חיים האמיתיים" אף אחד לא היה מאמין למה שהוא/היא עושים פה, וכמה אין ברירה, ואין מה לעשות. כן, טל, אנחנו מתכוונים אליך

הישרדות: ירדן זוהר לא מבזבזת זמן ומנסה לעשות מהפכה/רשת 13

בפרק הקודם ירדן גילתה שטל מורד, שהבטיח לה נאמנות ללא גבול, מכר אותה בשקל וחצי ליריבה הכי גדולה שלה על האי - גל. גל הערמומית הצליחה לשכנע את טל שצריך להדיח את ירדן, והוא אמר "בסדר, אבל קודם את גיא". האיש לא אסטרטג גדול, אין מה להגיד. למרות שכולם יותר טובים באסטרטגיה מסהר. הברזנט יותר אסטרטגי מסהר.

סהר הוא ביצועיסט מדהים שיודע את חולשותיו, ולכן הוא ממנכ"ל את השבט ביד רמה. הוא שומע את ההצעות של כולם, ואז לוקח את מה שנראה לו הכי פחות גרוע. זו החולשה של סהר, שכל אחד יכול לשכנע אותו לעשות כל דבר, והוא יידע אם זה היה רעיון טוב רק בדיעבד. הוא וספיר יכלו להיות צמד מעולה במשחק אם חלוקת התפקידים הייתה נכונה - סהר מבצע, וספיר זוממת ומתככת. אם הוא היה מכיר עד הסוף בחיסרון שלו ועושה כל מה שהיא אומרת, הם היו מדלגים בצעד תימני עד האיחוד, וספיר הייתה יכולה להמשיך להופיע בטלויזיה במיטבה - עם יציבה של רקדנית ופרצוף של "באתי להשקה, איפה השקית שלי?".

גם ירדן היא מהסוג הזה, החזק פיזית ומשימתית, אבל שצריך השראה ממקום אחר כדי להעלות רעיונות. טל הוא גם כזה, ולכן השותפות שלהם לא חזקה מספיק - כי טל לא צריך איתו מישהי שלא תורמת לו תכונות ויכולות שאין לו עצמו. את התפקיד הזה ממלאת גל רובין, ועושה את זה מצוין. היא יודעת איך לדבר איתו כדי להפיל לו מגננות. יש לה רעיונות, יש לה אינטואיציה - כל מה שאין לטל, וכל מה שיש לספיר וגל.

זו הסיבה שקוראים לזה משחק חברתי - אולי בתחילת המשחק הכוח הפיזי והביצועיות הם התכונות היותר חזקות, אבל אחרי האיחוד זה לאט לאט הופך למשחק של "חלשים". ירדן היא כמו סהר וטל - פיזית, אובר רגישה, ולא עלינו גם תמימה, וכתוצאה מכך - לא ממש מתוחכמת. התקף ההפתעה שהיא חוותה אחרי שהבינה שטל הקדוש לא ישמור עליה עד המוות מוכיח את זה הכי טוב.

הישרדות 25/1/23. רשת 13, צילום מסך
מנכ"ל. סהר/צילום מסך, רשת 13

בגדול, צריך להיות תמים כדי להאמין למשהו שמישהו אומר בתוכנית כמו הישרדות. כאילו, כמה עונות של השיט הזה עוד נצטרך לראות כדי שנזכה לראות שורד אחד שלא מתחבט עם עצמו מוסרית ומצפונית בכל פעם שהוא צריך להשתמש בתועבה הנקראת "אסטרטגיה"?

כמו שבאח הגדול כבר אי אפשר לראות ריבים על תקציב - בהישרדות נמאס לשמוע אנשים מסבירים בעדויות כמה הם אנשים אמינים "בבית", וכמה ב"חיים האמיתיים" אף אחד לא היה מאמין למה שהוא/היא עושים פה, וכמה אין ברירה, ואין מה לעשות (טל, בתגובה להאשמות של ירדן על בגידה חמורה במולדת).

נמאס גם לשמוע את הצד ששיקרו לו כועס על העוול שנעשה לו, ובמקום להתאפס על זה שזה משחק ולהתחיל להזיז כלים על הלוח, נשבע לנקום במי ששבר את ליבו, וזו תהיה ההצדקה שלו להתנהג בדיוק כמו השני. וזה ההבדל בין "טובים" ו"רעים" במשחק הזה. הרעים נקראים ככה משום שהם לא טורחים להצדיק, אבל בסופו של דבר זה בול אותו דבר, רק בתוספת תירוץ. אם להיות שקרן זה באמת לא מי שאתם בחיים האמיתיים, אז בכעס לא הייתם משקרים. כעס או עלבון אינם הצדקה לתנהגות בזויה, ואם ירדן תנקום בטל באמצעות שקרים היא תהיה גרועה לא פחות ממה שהיא חושבת שהוא.

וגם - אלה לא החיים האמיתיים! בחיים האמיתיים אין צורך להוציא ציפורניים כל רגע - פשוט מוציאים את הטלפון ונקברים בפיד באינסטוש. ובינינו, גם החיים האמיתיים שלהם הם לא "חיים אמיתיים". עוד לא קרה להם כלום, ואין להם מושג איך להגדיר את עצמם ב"חיים האמיתיים". די להגיע לאי ולהתפלא, עונה אחרי עונה, שבסוף כשמדובר בהישרדות לאף אחד לא יהיה אכפת מאף אחד. כמעט.

עוד בוואלה!

"שיעזוב את העיר": שכני האח שאנס את הילה צור מוחים מול ביתו

לכתבה המלאה
הישרדות 25/1/23. רשת 13, צילום מסך
אלה לא החיים האמיתיים. הישרדות/צילום מסך, רשת 13

את הכמעט הזה צריך לחפש, ועבור ירדן הוא לא האנשים שהיא בחרה להיות איתם בברית. האנשים שבאמת יכלו להיות נאמנים לה נמצאים בברית אחרת, ואם היא לא הייתה כל כך עסוקה במי היא "בחיים האמיתיים" ואיך היא מצטיירת "בחוץ", היא הייתה מבינה שהאנשים שהיא בוחרת להתרועע איתם הם המקובלים בבית הספר וזה מתאים לה תדמיתית. אלה לא האנשים שבאמת יהיו לה נאמנים, וזו רק אשמתה, כי החיבור שלה איתם נולד בחטא.

אם ירדן מתחברת לטל ושות' כי הם מחזיקים בתכונות שנראות לה חשובות ומושכות יותר מלמשל אבירן החשפן ועובד הזבל, ונטשה, קוסמטיקאית עם משהו מוזר ביד (שאליהם היא רצה מיד אחרי שטל נפנף אותה בשיחה), אז שלא תצפה לנאמנות. כשאת מתחברת מתוך אינטרס מודע או לא מודע - היחסים יישארו ברף השטחי ויחזיקו מעמד כל עוד האינטרס המשותף קיים. ברגע שהוא פג, גם החברות פגה, וזה יקרה לא רק לירדן וטל אלא גם לגל וטל, וכנראה שגם לספיר וסהר.

במועצת השבט בשבת, המקובלים של בייבאין צריכים להדיח את אלית, אבל שיקר מנהל קמפיין שכנוע נגד ספיר, בתואנה שבמשימה היא באה עם פרצוף של באתי ליהנות ומשתינה על כולכם. ייאמר לזכותה שזה פשוט הפרצוף הרגיל שלה, ושגם במשימת החיים והמוות היא היתה בדיוק עם אותה הבעה בזמן שכמעט חיסלה את אבירן בתחרות "מי זורק שק חול הכי טוב עם מקפצה על הגג".

אלית היא החוליה החלשה לדעת רוב חברי השבט, אבל בסופו של דבר כולם פספסו בדיוק כמוה במשימות. היא לא יותר חלשה מכמעט כל אחד אחר בשבט. חוץ מזה, חולשה היא לא הסיבה שמישהו אי פעם עף בהישרדות. שלא תטעו - הישרדות זו תחרות על אהבה. עף מי שלא בא טוב לאנשים סביבו, וכאן ספיר נותנת פייט לאלית. אמנם היא מתנהלת בהצגה התמידית שנועדה לשכנע את הסביבה שאי אפשר לגעת בה כי היא יותר חזקה, אבל בואו לא נשכח שמי שנאלץ להשתמש בטקטיקות השקופות האלה כדי לשדר כוח, כנראה סובל מחולשה גדולה.

  • עוד באותו נושא:
  • הישרדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully