וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלבום ילדים גנוז של אסתר שמיר יוצא אחרי 30 שנה: האזינו לשירים מתוכו

עודכן לאחרונה: 1.2.2023 / 8:21

הזמרת והיוצרת אַסְתָּר שמיר מוציאה את אלבום שירי הילדים "שירי חלב", בו היא מבצעת שירים לצד מזי כהן, יושי שדה ואפרים שמיר. האלבום החל את דרכו ב-1996 כשבתה הבכורה של שמיר הייתה בת 6, נגנז לכמעט שלושה עשורים ויוצא כעת כשנכדתה בת 7. האזינו בבכורה ל-3 מהשירים

אסתר שמיר. מלני פנטון,
גנזה את אלבום הילדים במשך כמעט שלושה עשורים מאז שהקליטה את חלקו. אסתר שמיר/מלני פנטון

המוזיקאית אסתר שמיר מוציאה אלבום שירי ילדים חדש, "שירי חלב", ובו היא מבצעת את השירים לצד מזי כהן, יושי שדה ובעלה לשעבר, אפרים שמיר. האלבום החל את דרכו עוד בשנת 1996 כשבתה הבכורה של שמיר הייתה בת שש והקטנה בת ארבע. שמיר הקליטה אז שירי ילדים שכתבה אולם הפרויקט נגנז למשך כמעט שלושה עשורים. כעת, כשנכדתה הבכורה בת שבע, שמיר סגרה מעגל והקליטה עם יושי שדה, מזי כהן ואבנר קנר עוד מספר שירים וכעת היא מוציאה את האלבום "שירי חלב". בעקבות האלבום ייצא גם ספר שירי ילדים בהמשך השנה ויעלה מופע מיוחד בצוותא.

האלבום כולל 11 שירים, המכוונים לילדים ולמבוגרים כאחד. שמיר מסרה כי שירי האלבום נכתבו "מנקודת מבט של ילדים המסתכלים בהשתאות על העולם המתגלה בפניהם בשיגרת היומיום". כל המילים נכתבו על ידי שמיר, את מרביתם היא גם הלחינה, ולצדה חתומים המלחינים סשה ארגוב ("צבעים"), עוזי חיטמן (''כשאני צוחק"), אבנר קנר ("מכנסיים משנה שעברה'') ורפי קדישזון ("כשאני הולכת בבוקר לגן''). האזינו בבכורה לשלושה מהשירים.

שמיר בת ה-68 החלה את דרכה בלהקת הנח"ל, והוציאה תשעה אלבומים. היא נחשבת לחלוצה ברוק הישראלי וכזמרת הראשונה ששרה חומר מקורי משלה. שמיר כתבה בין השאר את הלהיטים "במקום הכי נמוך בתל אביב" שגם ביצעה באלבום הסולו הראשון שלה שנשא את אותו שם, "עברתי רק כדי לראות" שביצעה עם אפרים שמיר, ולגלי עטרי כתבה את "חזקה מהרוח" ואת השיר הפוליטי "אמצע ספטמבר". זה לא השיר הפוליטי היחיד שהוציאה לאורך השנים, ובין השאר הוציאה לאורך השנים שירי מחאה שונים שהתייחסו לאירועי האינתיפאדה הראשונה, למהומות מנהרת הכותל ולראש הממשלה בנימין נתניהו. בנוסף, כתבה, הלחינה ושרה בדואט עם שלמה ארצי את השיר "ברית לא מותרת", כתבה לריטה את "תחנה של זמן" ולירדנה ארזי את "ילדה יחפה". בנוסף, עסקה לאורך השנים בנטורופתיה.

  • עוד באותו נושא:
  • אסתר שמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully