וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני מותו הלחין קלפטר שיר חדש לגלי עטרי. עכשיו התוצאה המרגשת יוצאת לאור

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 7:51

גלי עטרי מוציאה היום את "כשהלב הוא חופשי" שכתב מאיר גולדברג ללחן של קלפטר שיצר לפני מותו. בסופו של השיר נשמע קולו של קלפטר ביחד עם עטרי מתוך הקלטת הסקיצה המקוריתכשישבו ושרו את השיר לראשונה עוד ללא טקסט. עטרי: "חושבת עליך, שרה אותך, תודה יצחק". האזינו

גלי עטרי ויצחק קלפטר. אסף דרעי,
גלי עטרי ויצחק קלפטר ז"ל/אסף דרעי

לראשונה מאז לכתו של המוזיקאי הענק יצחק קלפטר, יוצא שיר שהלחין לזמרת גלי עטרי, "כשהלב הוא חופשי", למילותיו של מאיר גולדברג. בסוף השיר נשמע קולו של קלפטר ביחד עם עטרי, מתוך הקלטת הסקיצה המקורית, כשישבו ושרו את השיר לראשונה עוד ללא טקסט.

קלפטר ועטרי נפגשו לראשונה בשנות השמונים, ושיתוף הפעולה ביניהם הוליד בין השאר את הלהיטים "סוף העונה", "רק אתמול" ו"מה שאת אוהבת" שגם אותו כתב מאיר גולדברג. השיר שיוצא כעת, בולנטיין די, מתכתב עם חג האהבה במילים שכוללות את השורות: "אף אחד לא יגיד לך/ איך לחיות ועם מי/ אף אחד, לא זה רק אתה/ והצד השני/ כל אחד לעצמו אומר/ עד כדי כך זה אישי/ אהבה מתוקה יותר/ כשהלב הוא חופשי".

"גם לאחר לכתו של יצחק קלפטר, הרגשתי שעדיין לא נאמרה המילה האחרונה שלו, מבחינתי", מסרה עטרי. "זכיתי להתחבר בשיר הזה ליצחק קלפטר גם בדרכים אחרות. בגיטרה המקורית שלו, נוגן סולו הגיטרה בדמותו ובהשראתו של יצחק, שמתכתב עם הסולואים הנדירים והבלתי נשכחים שלו, שהרי היה גם גיטריסט ענק. זכיתי גם 'לארח' אותו בשיר - לקראת סוף השיר, יש קטע שירה אותנטי של יצחק ושלי ביחד בזמן ששמעתי אותו לראשונה אצלו בבית. חושבת עליך, שרה אותך, תודה יצחק".

מפיק השיר, עמוס בן דוד, הוסיף: "סולו הגיטרה בשיר שואב השראה מסולואים איקוניים של יצחק קלפטר לאורך השנים. הוא מנוגן על ידי ניצן בר, כוכב עולה בשמי הג'אז והמוזיקה הקלה בישראל, על הגיטרה המקורית של יצחק קלפטר שהופיע איתה שנים רבות והקליט איתה שירים רבים. גלי עטרי לא סתם נחשבת לאחת מהזמרות הגדולות בכל הזמנים עם הרפרטואר והטקסטים הטובים ביותר שלא נס ליחם עד עצם היום הזה. השיר הזה הוא עוד שיר עם ניחוחות של קלאסיקה, של מוזיקה טובה, מוזיקה אמיתית מהנשמה".

האזינו לשיר "כשהלב הוא חופשי" (מעל).

"קלפטר שכח שהוא זה שהלחין לי את 'מה שאת אוהבת'. זה מעיד על הצניעות שלו": טור מיוחד שכתבה גלי עטרי לוואלה! תרבות לאחר מותו של יצחק קלפטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully