וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד לפני שנחשף השיר: נועה קירל מזנקת למקום ה-5 בהימורים לזכייה באירוויזיון

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 12:02

לאחר שפורסם כי ב-8 במרץ ייחשף השיר "יוניקורן" של נועה קירל לאירוויזיון 2023 בליברפול, היא ממשיכה לטפס וכבר נמצאת במקום החמישי בהימורים לזכייה באירוויזיון

אירוויזיון 2023: נועה קירל מוכרזת רשמית כנציגת ישראל/מערכת וואלה!

מטפסת ומטפסת: ישראל כבר נמצאת במקום החמישי בטבלאות ההימורים לזכייה באירוויזיון - וזה עוד לפני שנחשף השיר שיצרו נועה קירל, ינון יהל, מאי ספדיה ודורון מדלי. במקום הראשון בטבלאות ההימורים נמצאת אוקראינה ואחריה שבדיה, נורבגיה ופינלנד. השיר הישראלי "יוניקורן" לאירוויזיון 2023 שייערך בליברפול ייחשף ב-8 במרץ.

קירל תבצע את שירה בחלקו השני של חצי הגמר הראשון שייערך בתאריך 9 במאי 2023 - כך נקבע בהגרלה לפני כשבועיים. המדינות שיתחרו בישראל בחצי הגמר בסדר אקראי הן: סרביה, לטביה, אירלנד, נורווגיה, פורטוגל, קרואטיה, מלטה, שוודיה, מולדובה, שוויץ, ישראל, הולנד, פינלנד, אזרבייג'ן, וצ'כיה, ובסך הכל 15 מדינות בחצי הגמר הזה. נועה קירל תצטרך לסיים בין עשר המדינות הראשונות כדי להחזיר את ישראל למקום הראוי - גמר האירוויזיון שייערך במוצאי שבת 13 במאי 2023.

נועה קירל הימורים אירוויזיון 2023. צילום מסך, צילום מסך
טופ 5/צילום מסך, צילום מסך

בתחילת ינואר כאמור נחשף כי השיר "יוניקורן" ייצג את ישראל באירוויזיון 2023. "כתבנו שיר, שאותי אישית מרגש בכל פעם כשאני שרה או שומעת אותו", מסרה קירל.

לפני כשלושה חודשים הכריז איגוד השידור האירופי על שינויים בשיטת ההצבעה בתחרות האירוויזיון. לפי ההחלטה, בחצאי הגמר רק הצופים בבית יכריעו מיהן העולות, ולא תיערך הצבעה של שופטים. לצד זאת, גם צופים ממדינות שאינן משתתפות בתחרות יוכלו להשתתף בהצבעה דרך הרשת.

אחרי התחרות האחרונה, החלטו באיגוד השידור האירופי לבחון את שיטת ההצבעה, וכחלק ממסקנות התהליך הוחלט על הצעדים. במסגרת הרפורמה, הצבעת השופטים תמשיך למלא תפקיד משמעותי - אבל רק בשלב הגמר של התחרות. בכל הנוגע להצבעה משאר מדינות העולם, שתיערך דרך הרשת - היא תשוקלל ויתייחסו אליה כמו לקולות של מדינה נוספת.

עוד בוואלה!

"נועה קירל לא צריכה ממני עצות לאירוויזיון. אולי רק שלא תקשיב לרעשים מבחוץ"

לכתבה המלאה

באוקטובר הודיע האיגוד כי 37 מדינות בלבד ישתתפו באירוויזיון 2023 שיתקיים בחודש מאי בליברפול, אנגליה. זהו מספר המדינות המשתתפות הנמוך ביותר מאז 2014. בכך, למעשה, גדלו סיכוייה של קירל לעלות לגמר.

ועדה מקצועית של תאגיד השידור בחרה בחודש יולי בקירל לייצג את ישראל בתחרות מתוך רשימה סגורה של 78 האמנים המושמעים בישראל או כאלו שבלטו במצעדים של שלוש השנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully