וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלמות!!!" או "בלאגן": חובבי האירוויזיון מבולבלים מהשיר של נועה קירל

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 10:42

אחרי חשיפת "Unicorn" המצופה, התגובות מרחבי אירופה לא איחרו לבוא - ורבות מהן מתלהבות מההתחלה, מאוכזבות מהסוף ומבולבלות מריבוי הסגנונות. מומחה אירוויזיון: "זה אולי לא מה שציפיתם לו - אבל הציפיות שלכם היו גבוהות בהשוואה לכל מדינה אחרת"

קטע מהקליפ של השיר "יוניקורן" בביצוע נועה קירל/באדיבות כאן 11

נתחיל מהשורה התחתונה: נועה קירל צריכה לפשל ממש, ממש אבל ממש, כדי להצליח לא להעפיל לגמר אירוויזיון 2023 שייערך במאי הקרוב בליברפול. למעשה, נראה שלא לעלות לגמר יהיה משימה קשה יותר מלעלות לגמר, בוודאי בשנה שבה עולים לשלב הבא 10 מתוך 15 שירים בחצי הגמר הראשון, שבו ישראל משתתפת. שתי הדקות הראשונות של "Unicorn", שנחשף אמש, תפסו אותי מהופנט - "איזה יופי!", מלמלתי לעצמי. "אולי לא מקום ראשון, אבל טופ 5 מובטח", המשכתי למלמל לפני שהשתקתי את עצמי כדי להתרכז בשיר. ואז הגיעה הדקה האחרונה, זו שבה הכל אמור להתפוצץ ולהעיף אותנו לשמיים. "מה זה?", הגיע ווטסאפ מחבר אחד. "בשביל מה צריך את הדקה האחרונה?", שאל אותי חבר אחר. "לא התחברתי לסוף", כתבה לי חברה מברלין הקפואה.

בין הקליפ להודעות מחברים, לניסיון למצוא תגובות מהעולם שאליהן נגיע ממש עוד מעט, התכתבתי קצת עם אלון אמיר, שמחזיק בארסנל שלו תארים כמו דובר משלחות, ראש מערך העיתונות של מבחר מדינות שמשתתפות בתחרות, שופט בקדמי אירוויזיון ברחבי אירופה, מחבר שני ספרי אירוויזיון, וחברי הטוב ביותר שגם משתתף איתי בפאנלים בתוכניות בוקר, מה שהופך אותו לאדם שכדאי לשמוע את דעתו. "חצי שיר ראשון נפלא, חצי שני לא מספיק טוב ובלאגן", אמר לי בנחרצות מהולה באכזבה. בזמן שאני מנסה לנתח איתו את השיר, ההודעות לא מפסיקות לזרום, ונראה שיש תמימות דעים - הלוואי שהוא היה מסתיים אחרי שתי דקות.

הכול על השיר שלנו לאירוויזיון

ומה אומרים חובבי אירוויזיון ברחבי העולם

את הטור שלי בשבוע שעבר סיימתי במילים האלה: "אנחנו כבר יודעים שהתגובות ינועו בין 'נועה מנצחת עם דוז פואה מכל המדינות ביקום, זה הכי פנומנל שיש!', לבין 'לזה חיכינו? מה זה השעמום הזה'. זה דרכו של עולם, כך עובדת בועת האירוויזיון". אתם יכולים לקרוא לי קסנדרה, כי זה פחות או יותר מה שקרה מאז. כך למשל הציוץ הזה שאומר "נועה היא בלאגן, יוניקורן הוא בלאגן", ולא במובן ה"יאללה בלאגן" שאנחנו כל כך אוהבים בישראל. אז זהו? לסגור את הבסטה ולפרוש מהתחרות? לא לפי אלכסיי שמכריז: "יוניקורן ונועה קירל - שלמות!!!", ככה עם שלושה סימני קריאה.

"בלי ספק, זה היה השיר עם הכי הרבה ציפייה עבור כל מדינה בכל 70 שנות האירוויזיון", אמר בהגזמה קלה ג'ק לוסון, שבעבר היה חבר בצוות אתר Wiwibloggs העוסק באירוויזיון 365 ימים בשנה. "אולי זה לא היה מה שציפיתם לו, אבל תזכרו שהציפיות שלכם היו הרבה יותר גבוהות בהשוואה לכל מדינה אחרת. אני חושב שהשיר ממש טוב, הוא זכיר, מצאתי את עצמי עם הרבה קטעים שנתקעו לי בראש אחרי ההאזנה, אבל אני לא הייתי משתמש בפנומנל כדי לתאר את השיר. מבחינת המילים, אגיד בכנות - אני מאוכזב", אמר בציוץ שזכה לאלפי צפיות.

גם עבור גולשים אחרים, התחושות בנוגע לשיר היו מעורבות. בניטו כמלו הגיב לכתבה באתר וויוויבלוגס: "הרגע הקשבתי לשיר ו…טוב, הוא מופק היטב אבל מרגיש כאילו הוא מנסה להיות הכל בבת אחת ולא מצליח, חסרה הרמוניה והסוף מאכזב". גם הגולש טדי מאוכזב: "זה כנראה יסתיים במקום גבולי בחצי הגמר ומקום נמוך בגמר. השיר מתחיל באופן מבטיח אבל משום מה נשאר שטוח. כאילו כל השיר מצטבר לרגע וואו, אבל אנחנו לא מגיעים לנקודה הזו. החלק הפנומנלי הזה נשמע כמו שיר שונה מכל השאר". גולש אחר שאל שאלה שרבים מאיתנו שאלו גם: "האם הקשבתי הרגע לשלושה-ארבעה שירים שונים?".

עוד בוואלה!

נועה קירל: "ברור שיש חששות. אין מה לעשות, באירוויזיון מעורבת פוליטיקה"

לכתבה המלאה

ביוטיוב הרשמי של האירוויזיון דווקא לא התקשינו למצוא תגובות מפרגנות: "האזנתי לשיר ואני אוהב את זה", הגיב חובב מאזרבייג'אן. "יש לזה פוטנציאל בימתי גדול, כל הכבוד ישראל", כתבה גולשת אחרת. "12 נקודות משוויץ", קבע גולש נוסף, ואפילו גולשת מטורקיה, שכבר לא משתתפת שנים ארוכות בתחרות, הגיבה: "אצביע בשבילה, אהבה מטורקיה". אם תגללו במורד העמוד בין כ-1,900 תגובות שפורסמו בזמן כתיבת שורות אלו, ובוודאי הרבה, הרבה יותר בזמן שאתם קוראים, תמצאו לא מעט גולשים ממדינות רבות שמעניקים לנועה 12 נקודות.

"הכל תלוי בהופעה בלייב"

במסיבת העיתונאים שנערכה לאחר חשיפת השיר, וגם במשדר החשיפה ששודר בכאן 11, נועה קירל דיברה לא מעט על נושא סוכנויות ההימורים. היא הפגינה בקיאות בעולם אירוויזיון ונתנה כדוגמה את אלני פורירה והשיר "Fuego", שדשדשו במורד סיכויי הזכייה לאחר חשיפת הקליפ. הזמרת שייצגה את קפריסין שהתה מחוץ ל-20 הגדולים בחלק גדול מהזמן. אבל בסוף אפריל, עם פתיחת החזרות, היא זינקה לתוך העשירייה ואפילו עקפה את נטע ברזילי בהימורים לזכייה בגמר. לכן, עוד לא הייתי מספיד את הסיכויים של ישראל להגיע למקום גבוה. הבימוי שלנו חייב להיות היסטרי, הביצוע של נועה חייב להיות מדהים, ולא יזיק אם בימים שנותרו - השיר יישלח למקצה שיפורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully