וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיר יפה, אבל עמוס": חובבי האירוויזיון ממשיכים להתפלמס על "יוניקורן" של נועה קירל

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 10:13

לצד יוטיוברים רבים שטענו שהשיר שלנו לאירוויזיון גדוש ועמוס, היו רבים שפרגנו: "השיר נתקע בראש, טופ 5 בהחלט ואולי אפילו טופ 3. זה אחד השירים הטובים ביותר השנה, הוא לא נשמע גנרי וזה לא שיר אירוויזיון ממוצע". ומה מצבנו בהימורים בעקבות חשיפת השיר?

קטע מהקליפ של השיר "יוניקורן" בביצוע נועה קירל/באדיבות כאן 11

יום האישה הבין-לאומי מאחורינו, מסיבות פורים הבלתי נגמרות נגמרו סוף סוף, סוף השבוע עבר, והיה לנו זמן לעכל את השיר של ישראל לאירוויזיון 2023. "שיר" אמרנו? יותר כמו מחרוזת שירים, שאני מודה, הצלחתי לאהוב משהו כמו שלושה מהם. אבל נראה ששניים מהם קצת בעייתיים לא רק לאוזניים שלי, ואם תעברו על תגובות בפלטפורמות השונות תגלו שלא מעט אנשים שואלים "מה קרה פה עכשיו" בדקה האחרונה של השיר, שנראית בעיקר תלושה לגמרי ולא ברורה.

כך למשל, וויליאם לי אדמס, המייסד והעורך הראשי של אתר חובבי האירוויזיון הגדול ביותר וויוויבלוגס, אוהב מאוד את הקצב של השיר. "זה נשמע כמו מספר שירים שונים שהודבקו יחדיו, יש הרבה שינויים", הוא אומר אך מבהיר: "זה בסדר. בשבילי הגישה הזו מציעה שיש (לצוות הישראלי) רעיון של בימוי". אדמס מרוצה מאוד מהחלק הזערורי בשיר שכולל עברית: "זה החלק שבו רואים את האישיות, זו האורגזמה". לדבריו, אי אפשר לשפוט את השיר הישראלי כשיר בלבד, אלא זה נאמבר שממש נבנה עבור הטלוויזיה ונוכל לשפוט אותו רק במופע החי באירוויזיון. "כשאני צופה בזה כשיר, אני שואל מי שם לי יותר מדי ביילי'ס במשקה". ומה בנוגע לסיכויי ההעפלה לגמר? "לפי גרסת האולפן יש לשיר סיכוי מסוים לעלות, אבל הוא חייב בימוי מעולה כדי לעלות בביטחון, (כרגע) אני לא חושב שיש כאן משהו בטוח".

סיאן, גם הוא מאתר הבלוגים הפופולרי, אומר בהתלהבות: "את מדהימה נועה קירל. לא ציפיתי לשום דבר כזה. ציפיתי לפזמון של פנומנל, אבל אז הגיע השיר. זה משהו איכותי והוא כל כך ישראלי". מנגד, תגובות הגולשים באתר זהות ברובן, והמילים שחוזרות על עצמן הן "בלגן", "גנרי", ו"סוף לא ברור".

מאט מהבלוג escunited נחשב לאחד מהבלוגרים האהובים על ידי חובבי האירוויזיון, משום שהוא לא רק מפרגן בהתלהבות מוגזמת מכל דבר באופן מופגן מדי, והוא יודע להראות פחות אהבה כשצריך. במהלך ההאזנה הראשונה שלו ל-Unicorn מאט ספר כמה שירים שונים נכנסו למחרוזת הזו. "יש פה שלושה שירים שונים במחיר אחד", אמר בשלב מסוים, ובהמשך הביע פליאה: "וואו, עוד שיר, כמה שירים יש כאן? אנחנו כבר בשיר מספר חמש במחיר אחד". מצד אחד מאט שפע במחמאות כמו "זו הייתה הפתיחה הכי טובה לשיר השנה", "זה בהחלט טראק טוב בגרסת האולפן", ו"לא הייתי משועמם לשנייה אחת", אך ציין שמדובר בשיר מאוד עמוס: "יש פה סיכון שהשיר יתקבל כעמוס מדי על גבול המבולגן". גם מאט אמר שהחלק האחרון מרגיש לא קשור, אך "יש לנועה קול מעולה ואם היא תצליח לעבור את זה בלייב זה יהיה מעולה". מאט ציין שהצוות הישראלי צריך למצוא את הדרך לאזן בין כל השירים בהופעה החיה "מבלי להסיח את דעתנו (הצופים)", וסיכם: "זה טוב, זה טוב, אני למעשה שמח מהשיר הזה של ישראל".

היוטיובר דן שסרטון התגובה שלו על נועה קירל זכה לעשרות אלפי צפיות התלהב מאוד: "אני אוהב את זה, אוהב את הבילד-אפ, אני אוהב את ההתקדמות, זה מתחיל מינימליסטי עם הקול שלה ואז הפזמון שהוא ממש יפהפה". לדבריו, "השיר קאצ'י, אני כבר שר אותו. אני ממש אוהב את היכולות הקוליות שלה. יש לי עור ברווז מהריקוד שלה בשילוב עם ההפקה… ממש מקווה שהיא נשמעת ככה בלייב ושהיא תבנה מופע נהדר. השיר נתקע בראש, טופ 5 בהחלט ואולי אפילו טופ 3. זה אחד השירים הטובים ביותר השנה, הוא לא נשמע גנרי וזה לא שיר אירוויזיון ממוצע".

גם הבלוגרית חביבת הקהל Noosh התלהבה ואמרה: "יש מאפיינים אתניים ברקע, זה כל כך מודרני. אמרתי שאני מחבבת את נועה קירל, אבל עכשיו אני אוהבת אותה. השיר הזה כל כך מושלם מהתחלה ועד הסוף, הוא לא נשאר במקום בשום שלב, הקול שלה מעולה, היא יכולה לרקוד, זה כאילו אודישן לאירוויזיון והיא הוכיחה לנו שהיא יכולה להיות הדמות הראשית". נוש ציינה שהיא הייתה רוצה לשמוע קצת יותר סאונד ישראלי והבטיחה שהשיר יגיע לפלייליסט האישי שלה: "האם אני משוחדת כי אני מאוהבת בה? היא 100% מעפילה לגמר ואם היא לא - זה אומר שמשהו השתבש בהופעה אבל אני בספק שזה יקרה. זה בהחלט טופ 10".

עוד בוואלה!

"שלמות!!!" או "בלאגן": חובבי האירוויזיון מבולבלים מהשיר של נועה קירל

לכתבה המלאה

ומה קורה בסוכנויות ההימורים?

מכיוון שדורון מדלי הצליח לעשות את הלא ייאמן ולהביא את האירוויזיון לארץ הקודש עם Toy, קשה להימנע מהשוואות כעת כש-Unicorn יצא לאוויר העולם. ברגע שיצא הקליפ של נטע ברזילי באופן רשמי, ישראל עלתה למקום הראשון בסוכנויות ההימורים. הפעם, למרבה הצער, נועה קירל לא נהנית מאותו באזז. כבר לפני יציאת השיר היא הסתובבה בין המקומות השישי לתשיעי. ביום פרסום השיר היא דורגה שביעית ובזמן כתיבת שורות אלה היא במקום השמיני על פי אתר Eurovision World, אך באתר Odds Checker היא כבר במקום ה-9. האם העורך שלי יכול לתת את הכותרת "קריסה בהימורים"? ובכן, לא. אין הבדלים מהותיים בין המקום החמישי למקום ה-12, אלו הבדלים של שברירי אחוזים, כשלכל השירים שמדורגים בטווח הזה יש סיכוי של 2% עד 3% לזכות.

נועה קירל. ערן לוי,
נועה קירל/ערן לוי

החובבים כבר מתכוננים לגטבורג 2024

אמש התקיים גמר המלודיפסטיבלן, הקדם-אירוויזיון של שוודיה ומושא הקנאה של חובבי אירוויזיון בכל העולם. לורין, שייצגה את שוודיה באירוויזיון ב-2012 וניצחה עם השיר אופוריה, ניצחה השנה בענק עם 177 נקודות מתוך 192 הנקודות האפשריות. שבעה מתוך שמונה צוותי שיפוט בין-לאומיים העניקו לה 12 נקודות וגם הקהל הצביע בהמוניו. כבר בשנייה שפורסם הטיזר לשיר של לורין, שוודיה עלתה למקום הראשון בסוכנויות עוד לפני שהיא נבחרה, ולאחר בחירתה היא מגדילה את הפער מאוקראינה ופינלנד שמשתרכות מאחוריה. לאחר הזכייה של לורין, שוודיה עומדת על 38% זכייה ומי שיהמר עליה יזכה במעט מאוד כסף אם היא אכן תזכה. לנו נשאר רק לקוות שתהיה לה תקלה במופע הבימתי שלה שהיא מכנה המבורגר ואנחנו מכנים טוסטר, ועד אז נישאר מלאי קנאה על ההבדלים בין הבאזז שהשיר שלה מעורר בהשוואה לשיר הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully