וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בחירה הזויה": סערה סביב מופע נגד אלימות בכיכובו של אייל גולן

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 17:17

מופע נגד אלימות שמובל על ידי אייל גולן מעורר סערה, מאחר שתיק החקירה נגד הזמר בפרשת הקטינות נפתח מחדש. "זהו מסר מעוות ומסוכן", אומרת אחת המתלוננות לוואלה! תרבות, ואילו מארגוני נשים נמסר: "גולן יעשה הכל כדי למחוק את הכתמים האיומים הרובצים על שמו"

בווידאו: ט' ונ', שהתלוננו נגד אייל גולן, במסיבת עיתונאים, 15.11.22/מערכת וואלה!

סערה סביב מופע תחת הכותרת "אייל גולן נאבק באלימות", שצפוי להתקיים ב-3 באפריל באמפי פארק מיני ישראל. במופע, שעליו חתומה עמותה בשם "עתיד לצעירים", יופיע גולן, ולצדו ינכח גם אלוף (מיל') דני יתום. מטעם מארגני האירוע נמסר בהודעה לעיתונות שגם הנשיא יצחק הרצוג ישתתף, אולם מטעמו של הנשיא נמסר לאחר הסערה כי "לא ידעו שאייל גולן משתתף, ובלי קשר הודיעו לפני מספר ימים שמטעמי לו"ז הנשיא לא יוכל להשתתף".

קשירת שמו של הרצוג לאירוע כזה עוררה סערה, מכיוון שהמופע, החורט על דגלו מסר נגד אלימות, מובל על ידי גולן, שתיק החקירה נגדו בפרשת הקטינות נפתח מחדש. נ', אחת מהנשים שטוענות כי אייל גולן פגע בהן מינית, הגיבה בכעס וכאב, ואמרה לוואלה! תרבות: "כאשר נודע לי כי נשיא המדינה ישתתף באירוע בסימן 'לא לאלימות' לצידו של אייל גולן דמעות מילאו את עיניי. בליבי אני מקווה שנשיא המדינה לא מודע לכך שאייל גולן נחקר בימים אלה תחת אזהרה בחשד לביצוע עבירות מין רבות וחמורות בנערות צעירות. לפני שבועות בודדים התעמתי מול אייל גולן פנים אל פנים במסגרת החקירה המחודשת של הפרשה החמורה, אשר כונתה ב-2013 'פרשת משחקי חברה', ואני ממתינה להחלטת הפרקליטות בדבר הגשת כתב אישום נגדו ונגד חבריו.

"הכותרת החיובית של האירוע איננה יכולה לשמש את אייל גולן לשם מחיקת מעשיו האלימים מהתודעה הציבורית, והשתתפותו של נשיא המדינה באירוע כזה גורמת לי להרגיש חשופה ופגיעה מאי פעם. באמצעות השימוש הציני שעושה אייל גולן בכבודו ומעמדו של נשיא המדינה, הוא מעביר מסר מעוות ומסוכן לרשויות החוק שאמורות לקבל החלטה דרמטית בעניינו בשבועות הקרובים. אני מבקשת מנשיא המדינה שלא לשמש כעלה תאנה למי שחשוד בימים אלה ממש במעשי אלימות ובכך להביע את תמיכתו בנפגעות העבירה הזקוקות לכך באמת".

אייל גולן. רפי דלויה,
אייל גולן/רפי דלויה

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, מסרה בתגובה: "לא ברור כיצד זה עמותת 'עתיד לצעירים' שחרטה על דגלה את המאבק באלימות, בחרה דווקא באייל גולן, שנגדו מתנהלת כעת חקירה בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע ובריבוי של מקרים בו הביא צעירות למצב של מעשי זנות, להופיע במופע שכל תכליתו מאבק באלימות. זו בחירה הזויה שמנותקת לחלוטין מכל הפרשה המכוערת שבה מעורב גולן. אין ספק שגולן יעשה הכל כדי למחוק את הכתמים האיומים הרובצים על שמו, ממנו אין מה לצפות לכלום. אך לא ברור מה חשבו מארגני המופע שבחרו בגולן, שמעורב באחת מהפרשות הכי קשות ומעוררות סלידה של ניצול צעירות".

בהודעה לעיתונות של האירוע נמסר כי "בזמנים שבהם האלימות גואה אצל שכבות ואוכלוסיות שונות ומגוונות בארץ, יש מי שאומר 'די, מספיק'. בין אם מדובר באלימות משטרתית, אלימות נגד רופאים, אלימות בכביש, אלימות במערכת החינוך או כל אלימות אחרת, המצב חייב להיפסק. בשבועות האחרונים, אמנים רבים מגיעים לבמות שונות ברחבי הארץ על מנת להביע את דעתם ולהוקיע את האלימות הגואה. ביום שני, ה-3 באפריל בשעה 20:30, יתקיים מופע מיוחד בסימן 'לא לאלימות' של הזמר אייל גולן, במעמד של האלוף במיל' דני יתום, נשיא העמותה וראש המוסד לשעבר וכן גם במעמד נשיא המדינה, מר יצחק (בוז'י) הרצוג".

ב-15 בנובמבר 2021 הגישו ט' ו-נ', הטוענות כי נפגעו מינית מגולן, 11 תלונות חדשות כנגד עשרה מעורבים שלא נחקרו ב-2013 בפרשת הקטינות. התלונות החדשות הובילו לחקירה מחודשת ולפתיחת התיק מחדש. אייל גולן חשוד בקשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש הליכי משפט ובריבוי עבירות של הבאת אדם לכדי מעשה זנות. העונש על כך יכול להגיע ל-15 שנות מאסר. בנובמבר התקיים עימות בין נ' ו-ט' לגולן במשטרה, אחריו אמרה ט' לתקשורת בין השאר: "היום בפעם הראשונה הסתכלתי בעיניים של האדם שהתנהג אלי כמו חיה, שהעביר אותי מיד ליד כאילו אני צעצוע, שדחף לי סמים כדי שאסתום את הפה, שאמשיך להיות שפחה. היום בפעם הראשונה הסתכלתי בעיניים של המפלצת הגדולה, ובלי פחד אמרתי לו מה הוא עשה לי. סוף העימות, כשהחוקרת שאלה אותי אם יש לי מה להוסיף, אמרתי לו 'אני לא פוחדת ממך יותר. הדבר שהכי הפתיע אותי בדברים של אייל גולן הוא שהוא חושב שאבא שלו קורבן. אבא שלו אנס אותנו, הביא את החברים המגעילים שלו, שעד היום אני מריחה את הזיעה שלהם, והאפס הזה אומר לי שאבא שלו ישב בכלא סתם?!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully