וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש אישה גדולה מהחיים: הסדרה על דנה אינטרנשיונל כאוטית, מצחיקה ובלתי צפויה

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 0:19

"דנה קמה", סדרת הדוקו-ריאליטי החדשה על האייקון, שואפת להכיר לנו יותר את דנה ופחות את האינטרנשיונל, אבל גם מעלה את השאלה איפה בכלל עובר הגבול בין הדמות לבין החיים האמיתיים. מה שבטוח, עם הומור חסר גבולות והחשש שהכול עלול להתפוצץ בכל רגע - משעמם זה לא יהיה

ריאיון עם דנה אינטרנשיונל/וואלה

עמוק אל תוך הפרק הראשון של "דנה קמה", הדוקו-ריאליטי החדש על דנה אינטרנשיונל של יס, והגיבורה של הסדרה איננה. רק טבעי שנחשוב שהנה, שוב מפעילים עלינו מניפולציה כדי לייצר דרמה, הרי זה לא הריאליטי הראשון או ה-300 שלנו. אבל ככל שחולפות הדקות מתברר שגם ליוצרי הסדרה - העורך יונתן קוניאק והבמאי אילן עבודי - אין שמץ של מושג איפה נמצאת הכוכבת שלהם. רציתם "לביית" את הדיווה? בהצלחה עם זה, קודם לכו תמצאו אותה. כדי להוסיף עוד דרמה לקלחת, כדאי לציין שמדובר בשעות ספורות לפני טקס בבית הנשיא שפחות או יותר הופק עבורה, מה שהופך את הפרק למותחן סטייל "24" עם ג'ק באוור ושעון שסופר לאחור.

אל משלחת החיפוש נקראות כמה מהדמויות החשובות ביותר בחייה של הזמרת שעוד יופיעו בהמשך הסדרה: שי כרם, המנהל האישי שנמצא איתה מההתחלה; דרורה/דרורית/דרור - החבר הכי טוב של דנה; וגם אחותה לימור (דיווה לא קטנה בפני עצמה) - פסיפס של אנשים יוצאי דופן עם שפה פנימית והומור קווירי שפשוט אי אפשר להוריד מהם את העיניים. את התשובה לשאלה איפה נמצאה דנה והאם היא הגיעה בזמן לטקס - נשאיר לכם לגלות בעצמכם. אבל חוסר הוודאות הזה, כבר בפרק הראשון של הסדרה, מלמד אותנו דבר חשוב: אנחנו נמצאים בטריטוריה לא מוכרת, מקום שמנוהל על ידי הדיווה הכי גדולה שידעה המדינה הקטנה שלנו. כשהיא תרצה - יהיו לנו תשובות, ואם היא לא תרצה? ובכן, אנחנו מוזמנים להתפוצץ.

מתוך "דנה קמה". פיני סילוק, באדיבות Yes,
דיווה שגדולה יותר מהמקום שבו היא נמצאת. אינטרנשיונל/פיני סילוק, באדיבות Yes

למרות שאף פעם לא נעלמה באמת מהבמה הציבורית, בשנים האחרונות דנה אינטרנשיונל נמצאת בסוג של קאמבק איטי אבל עקבי. ברור שהתקשורת הישראלית צמאה - שלא לומר נואשת - לדמויות כמוה, כאלה ששמות קצוץ על הפוליטיקלי קורקט ולא מפחדות להיכנס לעימותים. אבל האם היא בכלל אוהבת להיות מפורסמת? ממש לא בטוח. "דנה קמה" שואפת להכיר לנו יותר את דנה ולא את האינטרנשיונל. אבל, וזה אבל גדול - בהסתמך על שני הפרקים הראשונים שנשלחו לביקורת, השאלה הכי מעניינת שעולה כאן היא איפה בכלל עובר הקו בין הדמות לחיים האמיתיים.

עוד בוואלה!

דנה אינטרנשיונל: "היו לי הרבה אהבות בחיים וזה לא הסתדר. אז החלטתי שאני מוותרת"

לכתבה המלאה

הנושא הזה בולט יותר בפרק השני של הסדרה, בו היא כבר גיבורה נוכחת ולא נפקדת. כאשר הזמרת ומנהלה מוזמנים לאירוע שבו מוכרזת הסדרה שלהם, אנחנו רואים את דנה מדברת על "דנה אינטרנשיונל", מאפיינת לפרטים את ההתנהגות של הדיווה ומותחת קו ברור אך דק בין האדם הפרטי ובין הדמות הגדולה מהחיים, ואפילו "מתאמנת" על ההגעה לאירוע. מה שכן, מרגע שהאינטרנשיונל עלתה, נדמה שאי אפשר להוריד אותה - וגם אם בלי להתכוון היא יכולה להיות דיווה קשוחה ומאיימת. לראייה, היח"צנים שהולכים על ביצים על ידה בתקווה שלא תתעצבן, אבל גם לא תפגע בשאר הטאלנטים שנמצאים באירוע (חכו לסצינה עם נועה קירל).

דנה אינטרנשיונל ושי כרם מתוך "דנה קמה". פיני סילוק, באדיבות Yes,
תדליקו מצלמה, והם כבר יקחו את זה משם. דנה אינטרנשיונל ושי כרם מתוך "דנה קמה"/פיני סילוק, באדיבות Yes

אי אפשר להתייחס ל"דנה קמה" בלי להזכיר את החשיבות ההיסטורית של האישה מאחוריה. במיוחד היום, כשמדינת ישראל נמצאת עם רגל וחצי על מכונת הזמן שתחזיר אותנו 50 שנה אחורה, אפשר להבין שדנה הקדימה את זמנה בעשורים רבים: טרנסג'נדרית שהופכת לכוכבת פופ במדינה מזרח תיכונית שמרנית, שהופכת לזוכה באירווזיון, שעולה על כל במה ולרגע לא מתנצלת. גם היום וגם בשאר העולם, הצלחה של טרנסג'נדריות היא עדיין לא דבר מובן מאליו בשום מקום, והשנה היא 2023 - 25 שנה אחרי שהיא הוציאה אלפים לכיכרות. אם כך, ייתכן שדנה לא כועסת, פשוט אין לה סבלנות לאיטיות של כולנו, והיא כבר מזמן המשיכה הלאה לעתיד שאנחנו עדיין לא מכירים.

גם אם "דנה קמה" תכיר לנו צדדים שלא הכרנו בדנה, היא לא תצליח להפוך אותה לדמות יומיומית, סטייל "הבוזגלוס". לא מדובר בכישלון של הסדרה אלא בהצלחה של הכוכבת שלה: גם אם היא גרה בבניין ברחוב בן יהודה, ממש מעל העבודות של הרכבת הקלה, מדובר בדיווה שגדולה יותר מהמקום שבו היא נמצאת וההילה שלה היא לא דבר שניתן לפיצוח. התוצאה היא סדרה שנשארת כל העת בלתי צפויה, שלא באמת תלויה באירועים חיצוניים או דרמות מתוסרטות - רק תפתחו את המצלמה והשאר יקרה מעצמו. בגלל "הבלאגן המאורגן" הזה, גם אחרי צפייה בשני פרקים קשה מאוד לנחש איך ייראה המשך הסדרה, אבל עם הומור חסר גבולות, תחושה של כאוס והחשש שהכול עלול להתפוצץ בכל רגע - משעמם זה לא יהיה.

"דנה קמה" משודרת בימי ראשון ושלישי בשעה 21:30 ב-yes וב-STINGTV.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully