וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילה אלמגור: "אני שוקלת להחזיר את פרס ישראל"

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 11:10

כלת פרס ישראל, השחקנית גילה אלמגור, אמרה הבוקר בריאיון לגואל פינטו בכאן תרבות כי היא שוקלת לוותר על פרס ישראל. היא חיזקה את החלטתו של שלמה ארצי לוותר על הפרס והוסיפה: "אני כל כך מקווה שנתניהו יתעשת. אני לא זוכרת ימים כאלו"

גילה אלמגור נואמת בפתיחת עצרת מחאה של אמנים ויוצרים נגד ההפיכה המשטרית, תחת השם "תרבות, חירות, דמוקרטיה" ברחבת בית אריאלה בתל אביב, 16.3.2023/סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: שגיא בן נון

כלת פרס ישראל, השחקנית גילה אלמגור, אמרה הבוקר (שני) כי היא שוקלת להחזיר את פרס ישראל שקיבלה בשנת 2004 על רקע המהפכה המשפטית שמובילה ממשלת ישראל. "אני בהחלט שוקלת", אמרה בריאיון לגואל פינטו בתכנית הרדיו בכאן תרבות. "כל כך הרבה פעמים כתבו לי 'קחו ממנה את פרס ישראל'. אף אחד לא לוקח אותו ממני. אם ארצה, אני אחזיר אותו. אלו ימים שאני לא זוכרת כאלה. אני כל כך מקווה שראש הממשלה שיושב בלשכתו, שיתעשת. אלו ימים נוראיים למנהיג כמו נתניהו, ימים נוראיים שיגידו עליו שהוא לא שפוי, שהוא לא חושב, שהבן שלו שולט. איפה זה נשמע? רק בדיקטטורות".

אלמגור חיזקה בריאיון את החלטתו של שלמה ארצי לוותר על פרס ישראל: "הסירוב הזה לקבל את פרס ישראל בימים האלה הוא לא רק עניין של אומץ אזרחי, הוא עניין של אומץ מצפוני. אי אפשר היה לתאר את התחושה טוב יותר מאשר המילים שהוא כתב כדי להסביר מדוע הוא מסרב".

גילה אלמגור יולי 2022. ראובן קסטרו
גילה אלמגור/ראובן קסטרו

אתמול כאמור הודיע שלמה ארצי כי החליט לוותר על פרס ישראל: "אני מודה מאוד לוועדת פרס ישראל שהחליטה להעניק לי את הפרס בתחום הזמר העברי. זה מרגש אותי וזה כבוד גדול עבורי כזמר וכיוצר. אבל בעיתוי הנוכחי, כשהמדינה שלנו פצועה ושסועה, אני מרגיש שקשה לי לקבל את הפרס ולכן אני נאלץ בצער לוותר על הכבוד הגדול הזה.

"אני שר למעלה מ-50 שנה לכולם, וכולם תמיד היו אהובים וראויים בעיניי, מבלי להבדיל בין חשיבה פוליטית, חילונית, דתית, עדתית או מגדרית. להיות חלק מהפסקול של מדינת ישראל - זה הפרס האמיתי בו זכיתי. אני רועד בכל גופי ונפשי כי אני מלא בדאגה מהפילוג, מהקרע, מהשבר שנקלענו אליו. אנא עצרו, דברו, ותשקוט הארץ. כי פרס ישראל שאני הכי מאחל לנו ולעצמי זה את ישראל האהובה, המחבקת, הדמוקרטית שאליה שרתי כל חיי ושעליה גדלתי ב-73 שנותיי וגידלתי בה את ילדיי ונכדיי".

במקום ארצי יקבל את פרס שראל בתחום הזמר העברי יוסי הלוי - המכונה דקלון, מחלוצי המוזיקה הים תיכונית הישראלית. ועדת הפרס ציינה כי "בשירתו דקלון העניק נופך ייחודי לזמר העברי ובה משתקפת אישיותו הייחודית: נעים זמירות ישראל". עוד ציינה הועדה בנימוקים לבחירה כי "דקלון ידוע באישיותו הנעימה והצנועה ונערץ על קהל מאזינים מכל גווני הקשת בחברה הישראלית וכן הוא מושא להערכה וחיקוי על ידי חבריו האמנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully