וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה ארצי מוותר על פרס ישראל במחאה על המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 20:48

ארצי מסר: "זה מרגש אותי וזה כבוד גדול עבורי כזמר וכיוצר. אבל בעיתוי הנוכחי, כשהמדינה שלנו פצועה ושסועה, אני מרגיש שקשה לי לקבל את הפרס ולכן אני נאלץ בצער לוותר על הכבוד הגדול הזה". דקלון יקבל את הפרס במקומו

שלמה ארצי מדבר על המצב בהיכל מנורה, 2 במרץ 2023/יח"צ

המוזיקאי שלמה ארצי החליט לוותר על פרס ישראל במחאה על המהפכה המשפטית. ארצי מסר: "אני מודה מאוד לוועדת פרס ישראל שהחליטה להעניק לי את הפרס בתחום הזמר העברי. זה מרגש אותי וזה כבוד גדול עבורי כזמר וכיוצר. אבל בעיתוי הנוכחי, כשהמדינה שלנו פצועה ושסועה, אני מרגיש שקשה לי לקבל את הפרס ולכן אני נאלץ בצער לוותר על הכבוד הגדול הזה.

"אני שר למעלה מ-50 שנה לכולם, וכולם תמיד היו אהובים וראויים בעיניי, מבלי להבדיל בין חשיבה פוליטית, חילונית, דתית, עדתית או מגדרית. להיות חלק מהפסקול של מדינת ישראל - זה הפרס האמיתי בו זכיתי. אני רועד בכל גופי ונפשי כי אני מלא בדאגה מהפילוג, מהקרע, מהשבר שנקלענו אליו. אנא עצרו, דברו, ותשקוט הארץ. כי פרס ישראל שאני הכי מאחל לנו ולעצמי זה את ישראל האהובה, המחבקת, הדמוקרטית שאליה שרתי כל חיי ושעליה גדלתי ב-73 שנותיי וגידלתי בה את ילדיי ונכדיי".

קראו עוד:
אביב גפן משבח את שלמה ארצי שוויתר על פרס ישראל: "כל הכבוד לו על האומץ והיושרה"

שלמה ארצי מגזין קטנה. יחצ,
שלמה ארצי/יחצ

יונתן ריגר פרסם בחדשות 12 שוועדת פרס ישראל לזמר עברי החליטה פה אחד להעניק את הפרס לשלמה ארצי. הם גיששו אצל אנשיו של ארצי והבינו ממנו כי הוא יסרב לקבל את הפרס. ירון אברהם הוסיף כי הגישושים של שר החינוך יואב קיש גרמו לו להבין שארצי לא רוצה להיכנס לסיפור הזה וכי לא התקיימה שיחה בינו לבין השר.

במקום ארצי יקבל את פרס ישראל בתחום הזמר העברי יוסי הלוי - המכונה דקלון, מחלוצי המוזיקה הים תיכונית הישראלית. ועדת הפרס ציינה כי "בשירתו דקלון העניק נופך ייחודי לזמר העברי ובה משתקפת אישיותו הייחודית: נעים זמירות ישראל". עוד ציינה הועדה בנימוקים לבחירה כי "דקלון ידוע באישיותו הנעימה והצנועה ונערץ על קהל מאזינים מכל גווני הקשת בחברה הישראלית וכן הוא מושא להערכה וחיקוי על ידי חבריו האמנים".

  • עוד באותו נושא:
  • שלמה ארצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully