וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו תורו: המופע המרהיב של סטטיק הוא אחד הטובים שראינו השנה בישראל

עודכן לאחרונה: 4.4.2023 / 10:23

השאלה המרכזית שכולם הגיעו איתה לפני מופע הסולו של סטטיק היא האם הוא יצליח להחזיק את העסק על כתפיו. אמש בהיכל מנורה נתן סטטיק את התשובה המוחצת. במשך שעתיים הוא העניק חוויה לאלפי צופים נלהבים ששתו בצמא את שיריו החדשים והישנים. רק רגע אחד העיב על הערב המופלא

סטטיק בריאיון לפודקאסט "ועדת תרבות"/צילום: ראובן קסטרו, במאי: ניתאי בארי, סאונד: אילן לוי, תאורה: יוסי אדיג'ס, הפקה: חגית ברק ושי ורקר, עריכה: ירדנה עבודי פוקס

לפני חמש שנים בערך סטטיק ובן אל הופיעו יחד לראשונה בהיכל מנורה מבטחים. זאת הייתה תקופה אחרת. הצמד היה אז בשיאו - הכוח הכי חזק של הפופ הישראלי בעשור האחרון. עם אוסף כוכבים שגדלו לצידם כמו סטפן ומרגי, כישרון ופרשיות - אפשר היה להרגיש את החשמל באוויר. היה ברור שהמשחק רק מתחיל והשמיים נפתחים. בביקורת שכתב אז נדב מנוחין הוא ציין שזה היה שואו מרהיב, מהנה מאוד, שכל נאמבר בו היה מושקע מאוד: "זה היה מופע פופ מהוקצע ומרשים בסדרי גודל חריגים לישראל", סיכם.

השנים עברו. הצמד התפרק, סטטיק התחתן והתגרש, תחרויות ריאליטי עלו וירדו - ואמש סטטיק חזר להיכל מנורה מבטחים. הפעם לבדו, עם שירים משלו. אם אז, לפני חמש שנים, נשאלה השאלה האם הצמד סטטיק ובן אל מסוגל להחזיק אולם ענק שכזה, הרי שעכשיו הלחץ על הכתפיים של סטטיק היה כבד כפליים. האם הוא עצמו יהיה מסוגל להחזיק אולם שכזה לבדו? האם הכריזמה הבימתית של הצמד "סטטיק ובן אל" תתפוגג כשזה יהיה "סטטיק" בלבד? האם סטטיק יצליח בכלל לשיר את החלקים של בן אל בשירים של הצמד?

סטטיק היכל מנורה. באדיבות: גירץ הפקות | צילום: אסף אנג׳ל,
עמד בציפיות. סטטיק/באדיבות: גירץ הפקות | צילום: אסף אנג׳ל

נתחיל מהסוף: סטטיק עמד בכל הציפיות ממנו ואף יותר מכך. הוא העניק שואו אדיר, עשיר ומפתיע. כל האלפים שבקהל - מבוגרים כצעירים, נשים כגברים, מעריצים כהורים נגררים - יצאו מהיכל מנורה בתחושה שהושקעה בהם מחשבה על כל תו, על כל עמוד תאורה, על כל צליל, על כל צעד ריקוד. הפקה מוקפדת ומקצועית. מהרגע שבו פתח את המופע עם "לירז" הנפלא, הוא לא נח לרגע ובמשך שעתיים הקהל זכה לראות אמן בשיאו שמצליח להלהיב שיר אחרי שיר אחרי שיר את הקהל. כן, גם השירים החדשים מהאלבום "לירז" שיצא רק לפני כמה שבועות. ומה יותר נפלא עבור אמן כשקהל שלם צורח בשאגות את השירים החדשים שיצאו לאוויר העולם ממש זה עתה - ולא רק את הלהיטים מפעם כמו "ברבי", "טודו בום" ו"כביש החוף"?

שמו של סטטיק נקשר בשנה האחרונה בשלל פרשיות וסערות, ובראשן הפרידה המתוקשרת מבן אל תבורי והפרידה השנייה מאשתו שרית פולק (שהייתה, אגב, בקהל). פרשיות אלו סוקרו בהרחבה בתקשורת וסטטיק עצמו עסק בהן והגיב להן בסרט "לירז" ששודר לפני כמה שבועות בקשת 12. למה אנחנו מזכירים את זה? משום שנוצרה תחושה שסטטיק מככב במדורי הרכילות יותר משהוא מככב במדורי המוזיקה וחבל, כי ההופעה אמש הזכירה איזה מוזיקאי מוכשר הוא סטטיק וכמה שירים מצוינים הוא כתב לאורך השנים - הן לעצמו והן לצמד עם בן אל. הגם שחסרונו של בן אל לא הורגש באופן משמעותי במופע של סטטיק, התחוור כמה מעמדם של השירים הישנים של סטטיק ובן אל - "זהב", "טודו בום", "סתם", "בס וסלסולים" ועוד ועוד - התחזק. משמח שהם הפכו לקלאסיקות פופ ישראליות של ממש.

סטטיק היכל מנורה. באדיבות: גירץ הפקות | צילום: אסף אנג׳ל,
הקפדה על כל תו וצליל. סטטיק/באדיבות: גירץ הפקות | צילום: אסף אנג׳ל

בהופעה של סטטיק בוצעו יותר מ-20 שירים - ליינאפ מהודק ומדויק מהקריירה עם בן אל ומאלבום הבכורה - חלקם גם עם האורחים אגם בוחבוט, סטפן, איתי לוי ונטע ברזילי. עם בוחבוט הוא שר את "טרנטולה" מאלבום הסולו שלו ואחר כך את "יאסו" כאשר הזמרת הנהדרת ממלאת את מקומה של עדן בן זקן; עם איתי לוי שר את "לשטוף את העיניים"; אבל רגע השיא של האירוחים - ואולי אף של הערב כולו - היה הביצועים עם נטע ברזילי. ראשית, "קלאס באפס מאמץ" הפנטסטי ולאחר מכן שילבו בין "אחלה גבר" (כשנטע בתפקיד דנה אינטרנשיונל) ל"באסה סבבה". הלהקה המצוינת מאחורי סטטיק - וזמרי הליווי (שלעיתים גם החליפו את בן אל בחלקים המעט-יותר-מסלסלים) העשירו את הקול של סטטיק, הגם שהסאונד בהיכל לא היה מושלם.

אחד הרגעים התמוהים של הערב נרשם כשמשתתפת הישרדות, הדוגמנית מאיה קיי, עלתה לבמה, התהלכה, ענטזה ורקדה בזמן שסטטיק שר את "סופרסטארית" מאלבום הסולו שלו. יותר משניסו ודאי לייצר רגע שכולו פאן, לרבים זה הרגיש כמו החפצה של בחורה יפהפייה שעולה לבמה רק כדי להיות יפה ולשתוק. לצד זה, נרשם גם רגע מרגש בהנחה שנסכים להסיר את הציניות: סטטיק אמר שהוא מאוד אוהב את שותפו לשעבר, בן אל תבורי, והפציר בקהל להעניק לבן אל את אותה אהבה שהוא מקבל מהם - לכשהוא יוציא את אלבומו: "תחבקו אותו כפי שחיבקתם אותי".

עוד בוואלה!

"כולם חשבו שזרקתי את בן אל, עכשיו כולם יודעים שזו לא הייתה האמת"

לכתבה המלאה
סטטיק היכל מנורה. באדיבות: גירץ הפקות | צילום: אסף אנג׳ל,
החליף הרבה תלבושות. סטטיק/באדיבות: גירץ הפקות | צילום: אסף אנג׳ל

לפני שלושה שבועות התראיין סטטיק לוואלה! תרבות ונשאל כמה הוא מפחד להתחיל קריירה לבד. "זה הכי מפחיד שיש כי אי לא מכיר משהו אחר", ענה בכנות. "אף פעם לא הייתי בעצם לבד, גם כשהייתי בלהקה בגיל 15 כשהופעתי עם עוד שני ראפרים. אפילו כשהוצאתי את 'בא לה לרקוד', זה היה עם גל מלכה והופענו יחד, כך שאני לא מכיר את זה. אני מנוסה מאוד והייתי על הרבה במות, אבל למרות זאת אין לי עדיין את היכולת הזו. אני לומד דבר חדש, וזה מפחיד. אין שיעורי בית איך לעשות את זה, זה רק ניסוי וטעייה. זה רק לגייס צוות נכון, לעבוד קשה ולהתפלל קצת".

אחרי ההופעה אמש - שהייתה אחת הטובות ביותר שראינו השנה בישראל - אין לסטטיק יותר ממה לפחד. קריירת הסולו התחילה - ובענק.

  • עוד באותו נושא:
  • סטטיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully