וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהדורת החדשות של ערוץ 14 התעלמה ממותו של יהונתן גפן

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 23:21

בעוד שכל מהדורות החדשות - 11, 12 ו-13 - פתחו כצפוי את המהדורה עם מותו של הסופר והפזמונאי שהלך לעולמו בגיל 76, הרי שמהדורת החדשות של ערוץ 14 התעלמה מהנושא כליל ועוררה סערה ברשת. גם ראש הממשלה נתניהו טרם ספד לגפן

יהונתן גפן שבועיים לפני מותו, מצטלם לטקס יום הזיכרון הישראלי פלסטיני, לקטע בו מבצעים אפרת גוש ואלי מגן את הקלאסיקה שכתב "מקום לדאגה". גפן מצטרף ומקריא את השיר "היונה הלבנה כבר זקנה"/באדיבות תנועת לוחמים לשלום, טקס יום הזיכרון הישראלי - פלסטיני

בעוד שכל מהדורות החדשות - 11, 12 ו-13 - פתחו כצפוי את המהדורה עם מותו של הסופר והפזמונאי שהלך לעולמו בגיל 76, הרי שמהדורת החדשות של ערוץ 14 התעלמה מהנושא כליל ועוררה סערה ברשת. עם זאת, בתכנית ששודרה לאחר מהדורת חדשות 14, "הפטריוטים", עסקו במותו של גפן והמגיש ינון מגל אמר כי "השפעתו התרבותית של גפן הייתה מאוד גדולה - מספרי ילדים, שירים, הופעות וטורים בעיתון לאורך הרבה מאוד שנים".

העיתונאי אופיר יונתן כתב: "זה אשכרה ערוץ חדשות אלטרנטיבי. אף מילה על יהונתן גפן במהדורה של ערוץ 14. נתניהו עד כה מתעלם ממותו של ענק התרבות הזה, ובעקבותיו השופרות. קיוויתי שלפחות בסוף המהדורה יזכירו במילה, שתיים, על האיש הענק הזה שהיה חלק עצום מפסקול החיים של כל אזרח ישראלי. התבדיתי". נזכיר כי הערוצים 11, 12 ו-13 סיקרו את מותו של גפן בהרחבה, ראיינו אמנים שעבדו איתו וסקרו את פועלו התרבותי.

יצוין כי גם ראש הממשלה נתניהו טרם ספד לענק התרבות יהונתן גפן.

ערוץ 14 שרון גל מגי טביבי. ערוץ 14, צילום מסך
התעלמות. ערוץ 14/צילום מסך, ערוץ 14

גפן הלך היום לעולמו בגיל 76. גפן, יליד נהלל ובן למשפחת דיין, היה בעל טור קבוע בעיתון מעריב במשך כ-40 שנה, ופרסם ספרים רבים למבוגרים ולילדים ושירים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהפסקול הישראלי. בין ספריו המוכרים ניתן למנות את "אישה יקרה" שכתב על יחסיו עם אמו, "חומר טוב" על קשריו עם חבורת "לול", ובמיוחד "הכבש השישה-עשר", הנחשב לאחד מספרי הילדים האהובים ביותר בישראל, שהופק גם לתקליט מצליח מאוד בהשתתפות יוני רכטר, יהודית רביץ, דיוויד ברוזה וגידי גוב.

בין שיריו הנודעים אפשר למנות פזמונים כגון "מקום לדאגה", "הנסיך הקטן", "הילדה הכי יפה בגן", "יהיה טוב", "אין מדינה לאהבה", "שיר לשירה", "אתם זוכרים את השירים", "פחות אבל כואב", "לוקח ת'זמן", "בלדה לנאיבית", "איך שיר נולד", "יכול להיות שזה נגמר", "אני אוהב שוקולד", "גן סגור", "אחינועם לא יודעת", "יונתן סע הביתה", "שיר בן ערביים", "ככה את רצית אותי", "כשאת בוכה את לא יפה", "להיות לבד", "האהבה שלי היא לא האהבה שלו" ועוד רבים. הוא אף תרגם לא מעט שירים מצליחים, בהם "טמבל" של ולדימיר ויסוצקי, שירי "האישה שאיתי" ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully