וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזבו שטויות, אם אתם אוהבים טלוויזיה מעולה - טוסו לעשות בינג' על "דנה קמה"

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 9:38

כמו הרבה סדרות דוקו ריאליטי, גם העונה הראשונה של "דנה קמה" (yes) הייתה סדרת מסע. גם מסע של דנה לעבר ההשלמה עם מעמדה הנוכחי אך גם מסע ארוך ומפרך ליצירת סדרה. למעשה, "דנה קמה" הצליחה להיות שתי סדרות שונות במקביל - שתיהן מופלאות, חכמות ומרגשות

ריאיון עם דנה אינטרנשיונל/וואלה

את סיכום העונה של "דנה קמה" ארצה לפתוח דווקא עם פנייה אל מי שעדיין לא צפו בתוכנית, בין אם כי דנה אינטרנשיונל מעולם לא עניינה אותם או שמא בגלל שהמילה "ריאליטי" מעוררת בהם תחושת קבס. עזבו אתכם שטויות, אם אתם אוהבים טלוויזיה טובה, שימו את הכל בצד וטוסו לעשות בינג'. סדרת הדוקו ריאליטי על דנה אינטרנשיונל שיצרו יונתן קוניאק ואילן עבודי (בשיתוף שי כרם ודנה עצמה), היא לא רק קאלט בהתהוות, כזה שהוליד ציטוטים ומחוות תרבותיות (אל תפספסו את החיקוי של עדן דניאל גבאי ללימור), ברגעי השיא שלה (והיו לא מעט כאלה) היא הייתה טלוויזיה חכמה, מתוחכמת, מרגשת ובלתי צפויה בעליל, הישג מרשים לכל סדרה ללא קשר לז'אנר. הריגוש הכי גדול בצפייה בתוכנית הייתה התחושה שאין לכם מושג מה תראו על המסך בפרק הבא - כל ביקור אצל הרופא או באולפן ההקלטות יכול לקבל טוויסט וללכת למקומות בלתי צפויים בעליל. רגעים של צחוק היסטרי יכולים להפוך בשניות לקדרות איומה ולהיפך. כן, ממש כמו בחיים עצמם.

כמו הרבה סדרות דוקו ריאליטי, גם העונה הראשונה של "דנה קמה" (yes) הייתה סדרת מסע. במובן השטחי ראינו את המסע של דנה לעבר ההשלמה עם מעמדה הנוכחי - מאי ההתייצבות שלה לאירוע בבית הנשיא ועד להופעה בערב המחווה לכבודה בנוכחות ראש הממשלה לשעבר לפיד. אבל היה כאן גם מסע אחר, מסע ארוך ומפרך ליצירת סדרה. דרך החתחתים שדנה ושי העבירו זו את זה במהלך העונה אפילו לא מתקרבת למסע הכומתה שהם עשו לקוניאק ועבודי. זאת לא רק כמות הפעמים בה צילומי הסדרה הופסקו ועמדו בסימן שאלה (אני ספרתי שלוש לפחות), אלא משחק המוחות המתמיד שגרם לנו לתהות מה ממה שאנחנו רואים על המסך אמיתי ומה מבויים. למעשה, "דנה קמה" הצליחה להיות שתי סדרות שונות במקביל - הסדרה שמנהלה של דנה, שי כרם (עוד עליו בהמשך), חשב שהוא עושה על החיים של דנה ושלו והסדרה שקוניאק ועבודי ידעו שהם עושים. שתי סדרות שונות בתכלית שמשודרות במקביל. שי דמיין דוקו-ריאליטי קלאסי, סיפור הקאמבק של אחת הדיוות הגדולות בישראל שחוזרת לאור הזרקורים אחרי כמה שנות הפסקה ועל הדרך חושפת בפנינו את חייה, חבריה ומשפחתה.

דנה קמה אינטרנשיונל. פיני סילוק,
דנה קמה/פיני סילוק

לעומתו, הסדרה שקוניאק ועבודי עשו עוסקת באיך לעזאזל עושים ריאליטי כשכוכבת התוכנית שלך בכלל לא מעוניינת להופיע בתוכנית. פרק אחר פרק נחשפנו לעוד ועוד שיחות שנוהלו מאחורי המצלמה ומצאו את עצמן על המסך. זאת לא רק ארוחת הערב שדנה "הכינה" למשפחתה בדירה שלה שכלל אינה שלה, ובה שי ניסה למשוך בחוטים מהקומה התחתונה בעוד סיר הלחץ של דנה הלך ורתח עד לפיצוץ הבלתי נמנע. אלה בעיקר השיחות בהם שי מבטיח לצופים הרים וגבעות על מה שדנה הולכת לעשות בעוד האחרונה כלל אינה מודעות לכך וגם אם מודעת היא בכלל לא מעוניינת. נראה שקוניאק ועבודי ניהלו משחק שחמט מול כרם, והאמת? גם עם סיום העונה קשה מאוד לומר מי ניצח. בעצם, לא כל כך קשה, מי שניצחו הם הצופים.

מתחת לשכבה היותר מתוחכמת וברנז'אית, מסתתרת ב"דנה קמה" עוד שכבה והיא הפסיפס האנושי המדהים שנחשפנו אליו על המסך. מי היה מאמין שמבין כל הסובבים אותה, דנה אינטרנשיונל היא הדיווה הכי קטנה? אחותה לימור, כוהנת שפת הגימל, נסיכת השיזוף והמתמקחת הקשוחה בישראל ("אתה יכול לכווץ את המחיר"), היא בין הדיוות הגדולות שהמסך הישראלי ראה אי פעם. גם דרורה, החבר הכי טוב של דנה (תואר שיש מספר אנשים שטוענים לו), הוא דמות שפשוט אי אפשר היה לכתוב, איש אקסצנטרי וחסר גיל ששומר על נאמנות מוחלטת לדנה ולאהבה השנייה בחייו - ירדנה ארזי. בל נשכח את הכוכבת שנכנסה לזירה קצת מאוחר יותר אבל גנבה את ההצגה - אביבה או אברום, עוד חברה ותיקה של דנה, בת טיפוחיה אם תרצו והחברה הכי טובה של בת גלים, האמא של דנה (חכו להופעה המדהימה שלה בפרק הסיום). כל אחת מהדמויות האלה בנפרד היא עולם ומלואו שאף יכול להחזיק ספין-אוף במקרה הצורך אבל הדינמיקה שלהם ביחד על המסך יצרה אנרגיה גרעינית. ציניקנים יגידו שמדובר בדמויות שוליים שעוברות הגחכה, אני אגיד שאם מישהו צוחק כאן זה הם עלינו ולא להיפך.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
דנה קמה אינטרנשיונל. פיני סילוק,
שתי דיוות. לימור ודנה/פיני סילוק

גם אם שמים בצד את הרגעים המתוסרטים והדרמות שהועצמו בשביל הצופים, קל להבין שהפקת "דנה קמה" התנהלה בסופו של דבר בתוך כאוס מוחלט, כזה שהעמיד לא פעם בסימן שאלה את המשך התוכנית. למזלנו, החרדה והלחץ הולידו יצירתיות בדמות ספוטלייטים על פרטים מההיסטוריה של החבורה הזאת שהפכו לכמה מהרגעים הטובים בסדרה. למשל, ההלוואה שנתנה לימור לאביבה שידועה בשמה ,החוב" (שלושת אלפים חמש מאות שקל שנפרסו למספר אינסופי של תשלומי ריבית בסכום של חמש מאות שקלים) או הסיפור על ההיסטוריה המשפחתית של כלבי המשפחה שקיבל את הטייטל "השושלת". אלו אנקדוטות אזוטריות להחריד שלא באמת קשורות לעלילת הסדרה אבל הן מלאות בכל כך הרבה פולקלור שאתה רק רוצה לצפות בהן שוב ושוב (ושוב).

ואז יש את שי. שי כרם, המנהל האישי של דנה והשותף שלה בפרויקט החיים שאנחנו מכירים כדנה אינטרנשיונל, הוא טיפוס שלא רואים כל יום. יש בו ערמומיות שמתאימה למסדרונות הכנסת, אנרגיות שהולמות נער שכרגע סיים פעולה בצופים (או בבני עקיבא במקרה שלו) ובעיקר חוסר בושה מוחלט. הרגעים המעניינים ביותר בסדרה הם אלה בהם אנחנו רואים את שי בעוד הוא מנסה למשוך בעוד חוטים ולסגור לדנה עוד הופעות ועוד אירועים ונחשפים לכל השקרים הלבנים שהוא מספר לשותפיו וגם לה כדי לגרום לזה לקרות. לפעמים זה חינני ולפעמים, כמו בסצנה בה הוא יושב מול רוברטו ומנסה לחפור את עצמו החוצה מתוך הבור שכרה לעצמו (ורק שוקע יותר ויותר עמוק), זה קשה לצפייה.

יחד עם זאת, צריך להגיד שלא הייתה "דנה קמה" בלי שי. לא רק בגלל שהוא המנוע - סליחה, הבולדוזר - שמאחורי הפרויקט. אחרי שמורידים את כל הכעסים והמתח ביניהם, שי ודנה בחרו להיות המשפחה אחד של השנייה לפני עשרות שנים ועם כל הקושי הם עדיין שם. חיים את הזוגיות הזאת בלי הפסקה, רואים זה את זו ברגעים הפחות יפים של החיים, צועקים, שוברים כלים (כן, גם מילולית) אבל בסוף נאמנים בצורה מוחלטת. הפרויקט הזה הוא כבר מזמן לא ביזנס שמרוויח מיליונים אבל ניתן לראות ששי מושקע בו רגשית מעל ומעבר, גם כשהוא טועה בבחירות שלו, אפשר לראות שכל מה שהוא רוצה זה שדנה תצליח. אם שמים את הציניות בצד רק לרגע, יש בזה משהו מרגש נורא.

דנה קמה אינטרנשיונל. פיני סילוק,
דנה אינטרנשיונל/פיני סילוק

ומה עם דנה? דנה היא הגיבורה הגדולה של הסדרה אבל גם דמות טראגית במידה מסוימת. זאת לא רק הקריסה הנפשית שהיא חוותה במהלך הצילומים שהובילה להפסקה ארוכה ועליה היא מדברת באומץ. במהלך העונה יש לא מעט רגעים בהם נראה שהיא פשוט לא רוצה להיות שם, כולנו רוצים את דנה אינטרנשיונל ועוד ממנה אבל היא? היא רק רוצה להיות בבית עם הכלבים שלה, לקשקש עם החברות ולראות טלוויזיה. יש בזה משהו מכמיר לב אבל גם מעצים ואותנטי - הפרסום האדיר הזה שכל כך הרבה אנשים רק חולמים עליו יכול להיות רעיל בצורה יוצאת דופן, להפשיט אדם מהפרטיות שלו ולהשאיר אותו רכוש הציבור. דנה כבר מזמן לא שם, אם אצטרך להמר אגיד שדווקא ההצלחה האדירה של "דנה קמה" עוד עלולה להחזיר אותה עמוק יותר לתוך הדירה שלה, רחוקה מהעין הציבורית. והאמת? כל מה שמגיע לה זה להיות מאושרת.

אינטרנשיונל, הפרסונה הציבורית, היא דמות מורכבת שלצד הישגים בלתי נתפסים הצליחה גם להעליב לא מעט אנשים במהלך הקריירה שלה. "דנה קמה", על אף התמונה הסופר מורכבת שהציגה לנו, החזירה לדנה את המעמד שמגיע לה - אייקון להטב"קי בינלאומי, אישה טרנסג'נדרית שפרצה דרך למיליונים בארץ ובעולם ואישיות חד פעמית. ערב המחווה שהתקיים לכבודה ועבור תרומות לארגון איגי היה סיום מושלם ומדויק לעונה נפלאה. הוא שם את החותמת על המעמד הלאומי של דנה בתקופה בה החושך מאיים לנצח את האור, ובנוסף הביא סוג של קלוז'ר ליחסים המורכבים עם אמה, בת גלים, שלראשונה הגיעה לאירוע לכבוד הבת שלה. העונה הראשונה של "דנה קמה" חשפה בפנינו הרבה מאוד דברים שלא ידענו לגבי הדיווה אבל יש עוד הרבה מאוד שנשמח לגלות, ואם לצטט את לימור, "יש דברים נסתרים כן נבין כן נדע נקודה נקודה נקודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully