וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל גולן הוזמן להופיע באוניברסיטת אריאל והצית מחאה: "תתביישו, זה זלזול בנשים"

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 12:28

ט', אחת הנשים שהתלוננו נגד אייל גולן, כתבה לאגודת הסטודנטים.ות באריאל בעקבות הזמנת אייל גולן להופעה ביום הסטודנט: "אתם גוף ציבורי לכל דבר שצריך לייצג מוסריות. מקווה מאוד שתעשו חשבון נפש". שדולת הנשים ואיגוד מרכזי הסיוע הצטרפו למחאה וקראו לביטול המופע

בווידאו: ט' ונ', שהתלוננו נגד אייל גולן, במסיבת עיתונאים, 15.11.22/מערכת וואלה!

מחאה בעקבות החלטת אגודת הסטודנטים והסטודנטיות באוניברסיטת אריאל להזמין את אייל גולן להופיע אצלם ביום הסטודנט בסוף החודש. זאת בשעה שתיק החקירה נגד הזמר נפתח מחדש והזמר חשוד בקשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש הליכי משפט ובריבוי עבירות של הבאת אדם לכדי מעשה זנות. ט', אחת הנשים שהתלוננו במשטרה על פגיעה מינית מצד הזמר הביעה כאב וכעס על ההחלטה וכתבה לאגודת הסטודנטים והסטודנטיות "תתביישו". גם שדולת הנשים בישראל ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית פנו לדידי אביגד, יו"ר אגודת הסטודנטים והסטודנטיות באריאל, וקראו לו לבטל את ההופעה.

ט', אחת הנשים שהעידו על פגיעה מינית מהזמר, כתבה אתמול (ראשון) בעמוד הפייסבוק שלה: "הבוקר קמתי וראיתי שאגודת הסטודנטים והסטודנטיות אריאל הודיעה על הזמנה של אייל גולן להופיע אצלם ביום הסטודנט, תחת הכותרת 'האחד והיחיד אייל גולן'. תתביישו לכם! אגודה שמייצגת את הדור הבא א.נשים, שיגיעו בעתיד לתפקידים ולהובלה בחברה הישראלית, שברגע זה רואים מול עיניהם שירים ותו לא. קטונתי מלתת לכם עצות אבל שתדעו לכם אתם גוף ציבורי לכל דבר, שצריך לייצג מוסריות וראייה של כל התמונה הכוללת, ולא רק את אהבת השירים שלכם ומה שאתם אוהבים. אני מקווה מאוד שתעשו חשבון נפש ומאמינה שבלימודים מלמדים על צדק חברתי, שוויון והגנה על קורבנות, ואני מאמינה שבלימודים אין תכנים של חיזוק הפוגעים והחלשה של קורבנות עבירה או נירמול של התרבות הזו .המאבק שלי ימשיך בכל דרך ובכל מקום נגד התופעה המבזה הזו. אני כבר לא אותה ילדת בית ספר חסרת אונים ותמימה, ואני קוראת מכאן לכל מי שמתאפשר להילחם יחד איתי למען כל בת ובת בישראל".

הדס דניאלי ילין, מנכ"לית שדולת הנשים בישראל, פנתה לדידי אביגד, יו"ר אגודת הסטודנטים והסטודנטיות באריאל וכתבה בין השאר: "אנו קוראות לך לבטל את הופעתו של אייל גולן ביום הסטודנט. לא ראוי שאדם, שיש נגדו טענות חמורות להתנהגות מינית פוגענית בקטינות, יופיע באירוע של מוסד אקדמי מוכר בישראל. מצופה מאגודת הסטודנטים והסטודנטיות להציב רף ערכי בסיסי באשר לאמנים ואמניות אותם היא מביאה להופיע (..) תיק זה עודו מתנהל. ישנו טעם כבד לפגם בכך שאדם כמו גולן יופיע מול מאות סטודנטים וסטודנטיות, ויהיה במעמד כזה. זהו אדם ששורת צעירות מעידות כי התנהג כלפיהן בצורה מבזה שפגעה בנפשן ובכבודן פגיעה קשה ועמוקה ומי שסביבתו הקרובה ביותר הייתה נגועה בניצול מיני חמור ופלילי. יש הרבה מאוד זמרים וזמרות ראויים וראויות, אנחנו קוראות לך להורות על ביטול ההופעה ומציאת זמרת או זמר אחרים".

בנוסף, בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב' פורסם כי פניות רבות נגד הופעתו של גולן הגיעו לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, בעיקר מסטודנטיות שלומדות באוניברסיטה, ובעקבות זאת פנה האיגוד לאגודת הסטודנטים בדרישה למנוע את הגעתו של גולן: "מתן במה ציבורית לגולן היא זלזול מובהק לא רק בנשים הצעירות שנפגעו ממנו, אלא בכלל הנשים, הסטודנטיות הנערות והילדות. אין מקום כי כספי הסטודנטים והסטודנטיות יופנו להופעתו של גולן - ובכך יעבירו מסר כאילו התנהגויות כאמור הינן מקובלות, לגיטימיות ואולי אף רצויות".

טרם התקבלה תגובת דידי אביגד, יו"ר אגודת הסטודנטים והסטודנטיות באריאל.

אייל גולן. רפי דלויה,
אייל גולן/רפי דלויה

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, לפני חודשיים בוטל מופע שכותרתו הייתה "אייל גולן נאבק באלימות", וצפוי היה להתקיים ב-3 באפריל באמפי פארק מיני ישראל, זאת בעקבות סערה שעורר המופע. על המופע שהיה אמור להיות מובל על ידי גולן הייתה חתומה עמותה בשם "עתיד לצעירים", בראשה עומד כנשיא האלוף (מיל') דני יתום, ראש המוסד לשעבר. לוואלה! תרבות נודע כי בעקבות הסערה פנתה אליו גליה שמילוביץ, עורכת הדין של נ', אחת מהנשים שהתלוננו נגד גולן, ומחתה על השתתפות הזמר באירוע. היא הודיעה ליתום כי צפוייה להתקיים הפגנה מול ביתו. בעקבות כך, יתום כתב לה כי "האירוע נדחה ללא תאריך חדש בשלב זה. אייל גולן ביקש לדחות את האירוע בשל אילוצים לא צפויים".

ב-15 בנובמבר 2021 הגישו ט' ו-נ', הטוענות כי נפגעו מינית מגולן, 11 תלונות חדשות כנגד עשרה מעורבים שלא נחקרו ב-2013 בפרשת הקטינות. התלונות החדשות הובילו לחקירה מחודשת ולפתיחת התיק מחדש. אייל גולן חשוד בקשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש הליכי משפט ובריבוי עבירות של הבאת אדם לכדי מעשה זנות. העונש על כך יכול להגיע ל-15 שנות מאסר. בנובמבר התקיים עימות בין נ' ו-ט' לגולן במשטרה, אחריו אמרה ט' לתקשורת בין השאר: "היום בפעם הראשונה הסתכלתי בעיניים של האדם שהתנהג אלי כמו חיה, שהעביר אותי מיד ליד כאילו אני צעצוע, שדחף לי סמים כדי שאסתום את הפה, שאמשיך להיות שפחה. היום בפעם הראשונה הסתכלתי בעיניים של המפלצת הגדולה, ובלי פחד אמרתי לו מה הוא עשה לי. סוף העימות, כשהחוקרת שאלה אותי אם יש לי מה להוסיף, אמרתי לו 'אני לא פוחדת ממך יותר. הדבר שהכי הפתיע אותי בדברים של אייל גולן הוא שהוא חושב שאבא שלו קורבן. אבא שלו אנס אותנו, הביא את החברים המגעילים שלו, שעד היום אני מריחה את הזיעה שלהם, והאפס הזה אומר לי שאבא שלו ישב בכלא סתם?!"

מליאם הפקות נמסר בתגובה: "כולנו תומכים בהגנה ובחיזוק של נפגעי עבירה, אך חשוב להדגיש את העובדות בפרשה ולהישמר מחריצת דין בלא משפט. נזכיר שההליכים המדוברים נפתחו על ידי ט' ונ' בניסיון פסול להפעלת לחץ על אייל, לאחר שסרב להתפשר עמן בתביעה האזרחית שהגישו ועמד על בירור הטענות מתוך ידיעה ברורה שלא נפל רבב במעשיו. במקביל נוכחנו בשינוי גרסאות בלתי פוסק של ט' ונ' לאורך השנים ונסיונן לחרוץ דין במהלך הליכי החקירה, דבר שהוביל בין היתר לביקורת נוקבת מצד הפרקליטות על אופן התנהלותן תוך גרימת עוול עצום לאייל, שהיה מנוע מלהגיב עניינית לטענותיהן בשל הליכי החקירה. לא בכדי קבעו גורמי הפרקליטות ב-2013 כי דינו של התיק להיסגר ואנו בטוחים כי גם ההליך הנוכחי, יוביל לאותה מסקנה. אייל ימשיך להתמקד בעשיית טוב וביצירת מוזיקה שמחברת בין חלקי העם. אנו סומכים ידינו על הגורמים האמונים על בירור הטענות ובטוחים כי בסופו של יום העובדות בפרשה יוכיחו כי לא היה לכך מקום מלכתחילה".

  • עוד באותו נושא:
  • אייל גולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully