וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אילו היו רקטות, היינו אמורים להעביר פתק לאביב גפן והוא היה אמור לבקש מהקהל לשבת על הדשא"

עודכן לאחרונה: 12.5.2023 / 22:31

גורם ביטחוני בכיר סיפר כי ההחלטה לקיים את המופע של אביב גפן בפארק הירקון אתמול התקבלה אחרי ניתוח הערכות מודיעין וקבלת נתונים. "הוחלט שפיקוד העורף לא יודיע בכריזה על התרעה מפני רקטות אלא יעבירו לגפן פתק על הבמה - והוא היה אמור לבקש מהקהל לשבת על הדשא"

בווידאו: "מיליארד טועים" - אביב גפן בהופעה בפארק הירקון/צילום: ניב אהרונסון

ההחלטה לקיים את ההופעה של אביב גפן אמש בפארק הירקון התקבלה לאחר קבלת הערכות מודיעין וניתוח נתונים רבים - כך אמר היום (שישי) גורם ביטחוני בכיר בשיחה עם וואלה!. ההחלטה השנויה במחלוקת עוררה כאמור סערה ולצד אלו שתמכו בה - היו לא מעט שמתחו עליה ביקורת וטענו כי היא מסכנת את 40 אלף האנשים שהגיעו לצפות בהופעה.

הגורם הבכיר גילה עוד כי התקבלו מספר החלטות טקטיות שסייעו להתמודד עם המורכבות של הסיטואציה. "אחת ההחלטות הייתה שפיקוד העורף לא יודיע בכריזה על התרעה מפני רקטות אם ישוגרו אלא יעבירו לאביב גפן פתק במהירות על הבמה - והוא היה אמור לבקש במיקרופון מהציבור שהגיע אל ההופעה לשבת על הדשא ולפעול בהתאם כדי למנוע פאניקה".

נשף רוק אביב גפן. אלון לוין,
פתק על הבמה. אביב גפן/אלון לוין

מוקדם יותר עדכן דובר צה"ל על ההיערכות אתמול לקראת הופעתו של גפן בפארק. "אלוף פיקוד העורף בעצמו דיבר עם האמנים, בחנו את הדבר הזה לאורך כל היממה, כולל בזמן המופע. ידענו מה נגיד אם יהיה איום. בשורה התחתונה אנחנו מקבלים החלטות לפי נתונים. אסור לתת לטרור להשיג הישגים מוחשיים שהוא משתק את מדינת ישראל. נתמקד רק באזורים המאוימים שהקצב לא יאפשר לנו לקיים דברים". בהתייחסו להחלטה לבטל את ההופעה של בקסטריט בויז שהייתה אמורה להתקיים במוצאי שבת בלייב פארק ראשון לציון, אמר: "לגבי ראשון לציון ראינו את האתר ואת הטווחים ולכן ההחלטה היתה לא לעשות את זה. זה עניין מקצועי מבוסס נתונים".

  • עוד באותו נושא:
  • אביב גפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully