וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר ווטרס מגיב לחקירה: "המופע שלי הוא בבירור הצהרה נגד פשיזם"

עודכן לאחרונה: 27.5.2023 / 16:38

אחרי שמשטרת ברלין פתחה בחקירה נגד המוזיקאי אחרי מופעו מעורר המחלוקת בעיר, שבו בין היתר עטה בגדים הדומים למדים נאציים, ווטרס כתב כי הוא "מותקף שלא בתום לב מסיבות פוליטיות". לדבריו, "התיאור של דמגוגיה פשיסטית הוא חלק מהמופעים שלי מאז 'החומה' ב-1980"

רוג'ר ווטרס. טוויטר, צילום מסך
רוג'ר ווטרס עם מדים כמו-נאצים ו"רובה"/צילום מסך, טוויטר

המוזיקאי רוג'ר ווטרס הגיב הלילה (שבת) בחריפות נגד החקירה שנפתחה בעקבות מופעו האחרון בברלין, וטען כי אותם אלמנטים שעוררו סערה הם למעשה הצהרה נגד הפשיזם, וחלק מהמופעים שלו מאז שנות ה-80.

"ההופעה האחרונה שלי בברלין גררה מתקפות שלא בתום לב מאלו שרוצים להשמיץ ולהשתיק אותי מפני שהם אינם מסכימים עם הדעות הפוליטיות והעקרונות המוסריים שלי", כתב ווטרס בטוויטר. "האלמנטים המדוברים מתוך ההופעה שלי הם די בבירור הצהרה של התנגדות לפשיזם, אי-צדק וקנאות מכל סוג. ניסיונות לצייר אותם כמשהו אחר הם לא הגיוניים ומנועים מפוליטיקה. התיאור של דמגוגיה פשיסטית הוא חלק מהמופעים שלי מאז האלבום 'החומה' של פינק פלויד ב-1980".

"הקדשתי את כל חיי לאמירה נגד אוטוריטריות ודיכוי בכל מקום שאני רואה אותם. כשהייתי ילד אחרי המלחמה, שמה של אנה פרנק הוזכר לעתים קרובות בביתנו, והיא הפכה לתזכורת קבועה למה שקורה כשהפשיזם נותר ללא פיקוח. הוריי לחמו נגד הנאצים במלחמת העולם השנייה, ואבא שלי שילם את המחיר האולטימטיבי", הוסיף ווטרס, שאביו נהרג במהלך המלחמה. "ללא קשר להשלכות של ההתקפות עליי, אני אמשיך לגנות אי צדק וכל מי שאחראי לו".

אתמול הכריזה משטרת ברלין על פתיחה בחקירה נגד ווטרס, לאחר הופעתו מוקדם יותר החודש בעיר, שבמהלכה עלה לבמה עם תלבושת שמזכירה את מדי הנאצים. במהלך אחד השירים עטה רוג'רס מעיל עור ועליו שרוול בד אדום הדומה לצלב קרס, ו"ירה" לעבר הקהל ברובה מלאכותי. במהלך ההופעה בגרמניה, שהתקיימה ב-17 במאי, אף השווה ווטרס בין העיתונאית הפלסטינית שירין אבו עאקלה שנורתה למוות בג'נין על ידי חיילי צה"ל לפני כשנה, ובין אנה פרנק. הקהילה היהודית בגרמניה זועמת וסוערת - ובפרנקפורט מתוכננת הפגנה גדולה נגדו.

ווטרס דימה לכאורה סצנה מתוך "החומה" של פינק פלויד, אלא שהחוק בגרמניה כלפי סמלים נאצים נוקשים ומחמירים. בכיר משטרה בברלין מסר כי התיק יועבר לבחינת הפרקליטות: "ההקשר שבו לבש ווטרס את התלבושת עלול להתפרש כהאדרה של פשעיו האלימים של המשטר הנאצי, באופן שמחלל את כבודם וזכרם של הנרצחים". בהודעה רשמית מטעם משרד החוץ הישראלי נמסר: "בוקר טוב לכל אחד מלבד רוג'ר ווטרס אשר בילה את הערב בברלין (כן, ברלין), בחילול זכרה של אנה פרנק ושל 6 מיליון היהודים שנרצחו בשואה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

הופעתו של רוג'ר ווטרס בפרנקפורט בוטלה לפני שלושה חודשים על ידי מועצת העירייה בשל היותו "מהאנטישמים הגדולים בעולם", כלשונם, אולם בחודש שעבר בית המשפט בגרמניה הורה כי ההופעה תתקיים כמתוכנן. בקביעתו, הורה בית המשפט כי הגם שחלק מההופעה של ווטרס הינם "בטעם רע", חופש הביטוי מתיר לקיים את ההופעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully