וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שתקף את גיא פלג, גלעד שרון היה צריך לעוף על טיל מ"אולפן שישי"

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 8:44

זה דבר אחד להתווכח בפאנל, ודבר שני להעליב עיתונאים, להטיח בהם רפש ולהאשים אותם בחוסר מקצועיות בלי כל הצדקה - כשאתה אורח באולפן שלהם. כשהתקשורת נלחמת על כבודה, הגיע הזמן לייצר משוואה חדשה מול מי שמבקש להילחם בה

גלעד שרון מתעמת עם גיא פלג, אולפן שישי, 2 ביוני 2023. קשת 12, צילום מסך
למה הוא צריך לסבול את זה? גיא פלג ב"אולפן שישי"/צילום מסך, קשת 12

אפילו בקרקס של "אולפן שישי", שראה ביזיון אחד או שניים וכמה וכמה פאנליסטים תמוהים, מסתבר שיש עוד שפנים בתחום הזה.

המוניטין של גיא פלג, כתב המשפט הוותיק של חדשות 12, הוא מהמשובחים שיש בתחומו. רק לאחרונה הוא קיבל חותמת נוספת כחתן פרס סוקולוב לעיתונות, מאותות הכבוד המשמעותיים ביותר שישראל מעניקה לעיתונאים. אבל במקום ששנים של הישגים ומקצוענות יביאו לו כבוד, הוא נאלץ גם עכשיו לשבת בפאנל ולחטוף בוץ מדמויות כמו גלעד שרון.

שרון אינו עיתונאי ולא מומחה כי אם עסקן פוליטי זוטר ובלתי חשוב שלא הצליח להיכנס לכנסת. הוא לא רהוט או מקורי, וחמור מכל: הוא פשוט לא מדבר לעניין. כששואלים על מצבה של המהפכה המשפטית, הוא מדבר על מתחם ענישה נמוך - נושא שבכלל אינו חלק מחבילת החוקים האנטי-דמוקרטיים שעל הפרק, ועל הדרך מנסה להלהיט את היצרים עם סיפורים לא רלוונטיים על אלימות בנגב. כששואלים על אסטרטגיה מדינית מול ארצות הברית בעניין הסכמי הגרעין, הוא מקשקש על תקיפה צבאית באיראן כאמצעי הרתעה בזמן מבצע בעזה, כאילו לא מדובר בפנטזיה מופרכת ואינפנטילית. במילים אחרות, הוא לא תורם שום דבר לאולפן שישי. לא קונטרה, לא דעה אחרת, לא משפטים בעלי ערך - סתם רעש לא ברור ולא ממש קשור לשיחה. אלוהים יודע למה הוא שם.

גלעד שרון מתעמת עם גיא פלג, אולפן שישי, 2 ביוני 2023. קשת 12, צילום מסך
מתקפה חלולה. גלעד שרון/צילום מסך, קשת 12

זכותו של אדם להתבזות בפרהסיה אם זה רצונו. אבל המינימום ההכרחי כשאתה אורח במערכת חדשות זה לא להקיא על המארחים. כשפלג העיר שקשה לדמיין תקיפה באיראן בזמן סבב מול עזה כשבמבצעים האחרונים מערכת הביטחון משתדלת לא להכניס חמאס למעגל האש, שרון הנעלב פנה אליו בגסות רוח מבחילה. "הגישה שלך בסך הכול היא עויינת לכל מה שנעשה. הרי זה לא משנה", הטיח שרון, "אני יודע למה אתה מפריע. אתה מלא שנאה לליכוד". גלגול העיניים העייף של פלג אמר הכול: למה הוא אמור לסבול את זה?

הרי מה בעצם אומר שרון במילים הנבובות שלו? שאין מה להקשיב לעיתונאי ותיק, שהרקורד שלו חסר ערך, שעמדתו מיותרת, וכפועל יוצא - שהמערכת שבה הוא משמש פרשן בכיר אינה רצינית. על כן, תכנית אקטואליה ומערכת חדשות שמכבדות את עצמן היו אמורות להעיף את שרון מהאולפן עד טיל ולאלתר (דנה ויס הסתפקה באמירה רפה מאוד והמשיכה הלאה, ובכל מקרה אלה עורכיה שנדרשים לחשבון נפש). זה דבר אחד להתווכח, ודבר שני לנסות להקטין ולהכתים בלי שום הצדקה עיתונאי ולהאשים אותו בחוסר מקצועיות - באולפן שלו. זאת הרי לא ביקורת תקשורת - אלא סתם מתקפה חלולה ופופוליסטית, שאין מאחוריה שום דבר ענייני. רוצה לזרוק בוץ? בשביל זה יש טוויטר. לדבר בתכנית הדגל של מערכת החדשות הטלוויזיונית הגדולה ביותר - על כל מגרעותיה ובעיותיה הרבות מספור - זאת פריבילגיה, לא הכרח.

עוד בוואלה!

"4:20" הייתה יכולה להיות הלהיט המרענן של הקיץ, אבל נכשלת כמעט בכל החזיתות

לכתבה המלאה
גלעד שרון מתעמת עם גיא פלג, אולפן שישי, 2 ביוני 2023. קשת 12, צילום מסך
הגיע הזמן למשוואה חדשה. אולפן שישי/צילום מסך, קשת 12

המקרה הזה כמובן אינו חריג, למרבה הצער. יותר מדי פעמים מרואיינים פוליטיים מרשים לעצמם, במקום לענות לשאלות, לתקוף את המראיינים והערוצים שבהם הם מתראיינים כשאין להם תשובה מספיק טובה. כשברקע פוליטיקאים מסיתים ממש נגד עיתונאים בפלטפורמות אחרות, הגיע הזמן, כמו שאומרים פרשנים צבאיים, לייצר משוואה חדשה: מי שלא מכבד באופן הכי בסיסי את העבודה של מערכת עיתונאית, שלא יוזמן אליה. התקשורת נמצאת במערכה על כבודה. היא לא צריכה לסייע מיוזמתה למי שמבקש להילחם בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully