וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של אלביס פרסלי: "הוא התאבד בגלל רגשי אשם על מאהבותיו הקטינות"

25.6.2023 / 11:13

אלביס פרסלי היה כל כך מיוסר מרגשי אשם ופחד שייחשף שהעדיף קטינות עד שהוא "פשוט לא יכול היה להמשיך", כך טוען אחיו החורג בסרט תיעודי - בו מספרות נשים איך "מלך הרוקנ'רול" ניצל אותן בצעירותן

Elvis' Women trailer/PRIME

איך מת אלביס פרסלי, "מלך הרוקנ'רול"? תלוי את מי שואלים. מה שידוע זה שהוא מת ב-16 באוגוסט 1977 בחדר האמבטיה בקומה העליונה של אחוזת גרייסלנד בממפיס. חוקר מקרי מוות שבדק את הגופה קבע שמותו נגרם בשל הפרעת קצב בלב עקב שימוש מופרז בתרופות מרשם, בהן קודאין, ואליום, מורפין ודמרול. אלביס נמצא מחוסר הכרה על ידי חברתו דאז, ג'ינג'ר אלדן, כשהסברה הרווחת היא שהוא מת על האסלה (על פי אחת מהטענות גופתו של אלביס נמצאה בשירותים, כשהמבורגר בידו).

זה קרה ב-15:30. עד כאן הכל ברור וידוע. אולם מותו של אלביס נהפך מאז, בחסות משפחתו, לתעלומה. האב, ורנון פרסלי, חתם על דו"ח המוות ודאג שהוא לא יפורסם עד 2027 - כלומר, אחרי 50 שנה. הנתיחה נעשתה באופן פרטי, ולכן אין פרטים רשמיים על נסיבות המוות. החוקר מטעם המדינה טען שמדובר במחלת לב, אבל שנתיים לאחר מכן קשרו את המוות לצריכת התרופות המופרזת. עיתונאים סברו שהמשפחה ניסתה להסתיר את ההתמכרות הקשה של אלביס לתרופות כדי לא לפגוע בתדמיתו. ידוע כי לקראת סוף חייו הוא סבל משלל בעיות בריאותיות נוספות כמו לחץ דם גבוה, משקל יתר (הוא שקל במותו כ-158 ק"ג), גלאוקומה וקרישי דם ברגליים. נטען בין היתר כי מותו נבע מהתקף לב או סיבוכים בדרכי הנשימה.

אולם כעת אחיו החורג טוען שהזמר שם קץ לחייו. "הוא תכנן מראש לקחת את התרופות שהרגו אותו", טען דיוויד סטנלי ב"הנשים של אלביס", סדרה תיעודית חדשה של אמזון פריים. "אהבה, כאב, חשיפה - הוא פשוט לא יכול היה לסבול את זה יותר", טען אחיו שכיום בן 85. זו לא הפעם הראשונה שהא מעלה את הטענה הזו ואף כתב בספר שפורסם לפני מספר שנים כי אחיו תכנן להתאבד וסיפר לו על כך יומיים לפני מותו. בספר "אחי אלביס", כותב סטנלי שב-14 באוגוסט 1977, יומיים לפני שנמצאה גופתו של פרסלי, אמר לו אחיו כי בפעם הבאה שייפגשו "הוא יהיה במישור קיום גבוה יותר". לטענת סטנלי, משפחתו של פרסלי מצאה ליד גופתו מזרקים וגלולות אולם הוא החביא את הממצאים לפני הגעת המשטרה לזירה.

עוד כתב אז סטנלי כי בימיו האחרונים, פרסלי בן ה-42 התקשה להתנהל ובני משפחתו נאלצו לסייע לו להשתמש בשירותים ואף הוציאו אוכל מפיו לאחר שנרדם במפתיע בזמן ארוחת הערב.

בסדרה החדשה סטנלי מוסיף מניע וטוען שאחיו החורג "לא יכול היה להמשיך לחיות" על רקע החשש שמערכות היחסים שלו עם בנות נוער קטינות ייחשפו בספר שעמד להתפרסם. "התיאבון שלו לנערות צעירות, בנות 15 או 16, עשה לי בחילה", טען האח החורג בסדרה, וכינה זאת "נס" שאחיו מעולם לא נתפס.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

סטנלי הוסיף שאחיו "הצליח להתחמק מעונש למרות שעשה דברים שרוב האנשים לא עושים - בגלל הכסף שלו, התהילה, הכוח והכריזמה המגנטית שלו". PAGE SIX של הניו יורק פוסט פנה למנהלי עיזבונו של פרסלי לקבלת תגובה לטענות אולם הם לא הגיבו.

בסדרה נטען שאחד המשפטים שלכאורה היו אהובים על פרסלי היה "על 14 תקבל 20!", שהמשמעות היא שאם ייגלו שקיים יחסי מין עם נערות בנות 14 - הוא צפוי ל-20 שנות מאסר.

אלביס פרסלי ומעריצות, 1959 ברלין, גרמניה. y Mark and Colleen Hayward, GettyImages
"בימים האלה הוא היה חולק תא כלא עם אר קלי". פרבלי ומעריצות ב-1959/GettyImages, y Mark and Colleen Hayward

"הייתי בת 14. הייתי הסוד שלו"

עם זאת, החשש הזה ממאסר לא היה מספיק כדי למנוע ממנו לקיים מפגשים מיניים תכופים עם נערות. הסרט התיעודי כולל ראיונות עם נשים הטוענות כי פרסלי חיזר אחריהן באגרסיביות ואף קיים עימן יחסי מין בגיל צעיר. קבוצה של נשים, שנמצאות כעת בשנות ה-60, 70 וה-80 לחייהן, מתארות שם את הרומנים שלהן עם אלביס - כשכל אחת מהחוויות שלהן מתרחשת כשהן היו נערות צעירות מאוד.

אחת מהן היא ג'קי רולנד, שחשפה מול המצלמות שהייתה רק בת 13 כשאמא שלה הבינה שהיא מאוהבת בזמר והשתיים קבעו שאמה תיקח אותה לראות את האליל שלה בהופעה אם תרד במשקל. "עשיתי דיאטת אהבה לאלביס וירדתי 25 ק"ג בשנה", היא אמרה. לאחר מכן אמה כתבה לאלביס כדי לספר לו על ההשפעה שהייתה לו על חיי בתה והן הוזמנו לפגוש אותו עם הוריו, גלדיס וורנון פרסלי.

כששתי המשפחות נפגשו, אלביס משך אליו את ג'קי (שהייתה אז בת 14) תפ]ס בירכיה והתחיל לנגוס באוזנה וללקק את צווארה.ג'קי אמרה שביקשה ממנו להפסיק אבל טוענת שאז הוא אמר לאמא שלה: "הו גברת רולנד, מה הבעיה עם הבת שלך? היא לא נורמלית" - וזה לא נגמר שם, אומרת ג'קי. "הייתי הסוד שלו והיה אסור לצלם אותי", היא סיפרה על התקופה בה הייתה בקשר אינטימי עם פרסלי, "סבא שלי כבר אמר לנו שאם אלביס ייתפס איתי הוא ייזרק לכלא. סיום מערכת היחסים שלנו הגיעה כשאמא של פרסלי ביקשה מאמי לתת לי לעבור לגור איתם. גלדיס רצתה לגדל אותי כדי לדעת בוודאות אני הבחורה שהיא רוצה עבורו. אמא שלי אמרה 'אין מצב'".

פרנסיס פורבס הייתה מעריצה בת 14 כשנכנסה בשערי ביתו של אלביס - גרייסלנד בממפיס - בשנת 1957 כשהוא הזמין אותה לביקור. היא מספרת: "פשוט היה לנו כיף. הוא קרא לי פרנסיס הקטנה. ביליתי את רוב זמני בגרייסלנד והברזתי מבית הספר. הייתי בת 14 כשפגשתי אותו, אלביס היה בן 22. הוא נמשך לבנות צעירות יותר. הוא תמיד אמר "על 14 תקבל 20". אם היינו מדברים על נסיעה איתו או קיום יחסי מין - אם היית בת 13 היית צעירה מדי - 14 היה גיל הקסם".

קיי ווילר, שהקימה את מועדון המעריצים של אלביס פרסלי בגיל 16, סיפרה על מפגש עם הכוכב שרצה שהיא תחכה לו בחדר המלון שלו: "הוא בא אלי כמו גודזילה. נכנסתי, הוא הסתכל במראה. הוא התחיל לנשק אותה בחוזקה. כל דקה בחיים את רק חולמת להיות עם אלביס ואז את עומדת מולו ויש רק דבר אחד שאת רוצה לעשות וזה לנוס על חייך, כי את יודעת שאת בסכנה".

"מי ידע בכלל שהיא בת 14? לאף אחד לא היה אכפת"

במאית הסדרה, ברברה שירר, שוחחה עם יותר מ-50 מחברותיו לשעבר של אלביס, כש-19 מהן התראיינו בפנים גלויות בסדרה. בראיון איתה שהתרפסם ב"טיימס", היא אמרה שהיא מאמינה ש"אלביס לא היה גרומר (מטפח בטקטיקות מניפולטיביות כדי לנצל מינית קטינות). הוא לא היה מתעלל מינית. למעשה למערכות היחסים הללו היה מעט מאוד קשר לסקס. לא היו הרבה אקטים מיניים מלאים". ברברה המשיכה וציינה כי כל הנשים שאיתן דיברה "עדיין מאוהבות" בו ושכולן הודו שהן "היו עושות שוב את מה שעשו". היא הוסיפה כי זו "לא הייתה כת ואף אחת לא אולצה לעשות שום דבר שלא רצתה".

לעומתה לאנה נאש, שכתבה מספר ספרים על פרסלי, אמרה: "אנחנו כל כך אוהבים אותו שאנחנו לא רוצים לראות את הפגמים הקטלניים שהיו לו". היא השוותה אותו לאר קלי, הזמר האמריקאי הנמצא בכלא ל-30 שנה לאחר שהורשע בניצול מיני של קטינות וסחר בנשים. אלנה אמרה בסדרה: "בימים האלה הוא היה חולק תא עם אר קלי".

חתונת פרסיליה ואלביס פרסלי, מאי 1967. GettyImages
חתונת פרסיליה ואלביס פרסלי, מאי 1967/GettyImages

הסדרה בוחנת גם את מערכת היחסים של אלכיס עם פריסילה פרסלי, איתה התחתן ב-1967 כשהייתה בת 21 והוא בן 32. מסופר שם שאלביס היה חייל בן 24 כשהכיר את פרסיליה בגרמניה ב-1959 כשהייתה בת 14. חברו לצבא קורי גרנט, שניהל את הבידור במועדון למשפחות השירות, אמר: "פריסילה נכנסה למועדון והיא גילתה שאני מכיר את אלביס. מי ידע בכלל שהיא בת 14? לאף אחד לא היה אכפת כי היא הייתה כל כך יפה. ההורים שלה התלהבו כל כך מאלביס שלא היה אכפת להם. אם אני הייתי ההורים האלה הייתי פותח את שערי הגיהנום. הוא אהב בנות צעירות כי הוא היה יכול לשלוט בהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully