וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ים ג'רמוש, ז'וסטין טרייה וג'יין קמפיון: התוכנית הבינלאומית של פסטיבל הקולנוע ירושלים

26.6.2023 / 14:30

המהדורה ה-40 של פסטיבל הקולנוע בירושלים תצא לדרך בעוד כחודש, ותכלול כמה מהסרטים המובילים מהשנה החולפת וקלאסיקות חובה שעיצבו את המדיום הקולנועי. כל הפרטים

"איך לעשות סקס", 26 ביוני 2023. באדיבות פסטיבל הקולנוע ירושלים, אתר רשמי
מתוך "איך לעשות סקס"/אתר רשמי, באדיבות פסטיבל הקולנוע ירושלים

המהדורה ה-40 של פסטיבל הקולנוע בירושלים תצא לדרך בעוד כחודש, ולאחר שנחשפה התוכנית הישראלית, פורסמה הבוקר (שני) התכנית הבינלאומית שמכילה יצירות מובילות עטורות פרסים וקלאסיקות מכוננות. הקרנות המהדורה הקיצית של הפסטיבל, בניהולו האמנותי של אלעד סמורזיק, ייערכו בין התאריכים ה-13-23 ביולי ויכללו יותר ממאה סרטים באורך מלא שיוקרנו בשורה של מסגרות.

התוכנית כוללת סרטים בולטים רבים מהשנה החולפת, ובהם זוכים גדולים של הפסטיבלים הבינלאומיים המובילים. בין הסרטים צפויים לככב הזוכים בפרסים המרכזיים בפסטיבל קאן: "אנטומיה של נפילה" של הבמאית ז'וסטין טרייה שקטף את דקל הזהב וינעל את הפסטיבל, הזוכה הגדול "איך לעשות סקס" סרט הביכורה של מולי מאנינג ווקר בתחרות "מבט מסוים" ו"על עשבים יבשים" סרטו החדש של נורי בילגה ג'יילאן שקטף גם את פרס השחקנית.

"חיים שלמים", 26 ביוני 2023. קולנוע לב,
מתוך "חיים שלמים"/קולנוע לב

לצידם יתחרו גם "בריכת אינסוף", סרטו המדובר של ברנדון קרוננברג; "חיים שלמים" של סלין סונג שהוכתר כאחד מהסרטים הטובים של השנה; "אלף ואחד" של איי. וי. רוקוול שזכה בפרס הגדול בסאנדנס; "על גגות האדמנט" של ניקולא פיליבר שקטף את דב הזהב בפסטיבל ברלין; "בתוך המים" של הבמאי הקוריאני הונג סאנג-סו; "לה צ'ימרה" של אליצ'ה רורוואכר; "אקו" של טטיאנג הואזו, שזכה בפרס לסרט התיעודי הטוב ביותר בברלין; "מחר תזרח השמש" של נני מורטי; "הקיץ האחרון" של קתרין ברייה - עיבוד צרפתי ל"מלכת הלבבות" ועוד.

מסגרת הקלאסיקות תוקדש השנה לסרטים שהוקרנו במהלך העשור הראשון של הפסטיבל, בהם "היו זמנים באמריקה" (סרג'יו ליאונה, 1984), "זרים יותר מגן עדן", (ג'ים ג'רמוש, 1985), "ההקרבה" (אנדריי טרקובסקי, 1986), "מקס אהובי" (נגיסה אושימה, 1987), "פרידה ארוכה" (קירה מוראטובה, 1988), "קו כחול ודק" (ארול מוריס, 1989), "סוויטי" (ג'יין קמפיון, 1990), "רעל" (טוד היינס, 1991), "איידהו שלי" (גאס ואן סנט, 1992) ו"אורלנדו" (סאלי פוטר, 1993).

פרטים מלאים, מועדי הקרנה והזמנת כרטיסים - דרך האתר הרשמי של הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully