וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האח הגדול": כמה נחמד לריב על ביסקוויטים במקום על דמוקרטיה

דורין אליהו

6.7.2023 / 9:18

בסוף "האח הגדול" קיבלנו התנצלות על דחיית שידור העזיבה של גיא איתן בעקבות "אירועי היום". עד אז ניאלץ להמשיך לתהות מה גרם לגיא לעזוב את הבית דווקא בסופו של פרק שבו הצהיר שיצטרכו לקלף אותו בכוח מהספה הירוקה, ובינתיים קיבלנו עוד משימה שנועדה ללבות סכסוכים

האח הגדול/צילום: רשת 13

אם מים הם השמפניה של הטבע, אסקפיזם הוא השמפניה של הנפש (הכניסו כאן בדיחת שרה נתניהו לבחירתכם) ואנוכי אלכוהוליסטית לא אנונימית בכלל. ואף על פי כן ולמרות הכל, שניים מתוך שלושה ערוצים טלוויזיה מרכזיים ומסחריים האביסו אותנו עד כדי שכרון חושים בתוכניות פסאודו-מציאות, כך שיוכלו לחמוק מהעיסוק במציאות האמיתית. בחיים עצמם. כפי שהיינו מצפים מגוף תקשורת שרק לפני חודשים ספורים השיק קמפיין לטיהור שמה של חברת החדשות שלו בשלטי חוצות כבירים ובפרצופים של עיתונאים נאים ומחויכים. אז הנה, גם אמש הטלוויזיה הישראלית הואילה לבקש שנכבד אותה. הרי היא אף פעם לא טורחת לנסות לכבד את עצמה.

"האח הגדול" של אתמול התחיל באיחור קל ונקטע רק לרגע עבור פריצת חדשות קצרצרה עם הילה קורח, שהבליחה כדי לעדכן שנדרס מפגין. לפניה הייתה פרסומת למוצרי פארם ומיד אחר כך חזרנו לחדשות הבוערות באמת. כלומר, לגלות מה קורה כשנותנים לסתיו מגפון ואז מחביאים אותו ממנה. בסוף הפרק בהחלט קיבלנו התנצלות מגיא זוארץ - על דחיית שידור העזיבה של גיא איתן לפרק של מחר, כמובן. בעקבות "אירועי היום", כמובן. אבל על דבר אחד הם לא התנצלו, כי אין מה לעשות. השת"פ עם ליאור קוקה לא ישלם את עצמו. אז חכו רגע עם הבכיינות על הדמוקרטיה הזאת שלכם, בסדר?

בדיוק ברגע הזה חשבתי כמה נחמד להם שם, לדיירי המיקרו-קוסמוס האזוטרי הזה שבו אין חדשות, אין ערעור גס על שגרת החיים והנורמות ואפשר לריב על ביסקוויטים וסוכר במקום על הרס הדמוקרטיה, נניח. שם הכאוס צבוע בוורוד, סוחב על עצמו שבעה קילו של תוספות שיער ואפשר לפטם אותו בפחמימות לא מורכבות כדי שיסתום קצת. אבל אני לא שם. המסך והייאוש חוצצים ביני לצד התהייה, מה גרם לגיא לעזוב את הבית דווקא בסופו של פרק שבו הצהיר שיצטרכו לקלף אותו מהספה הירוקה בחדר האח בכוח. מצד שני, אל תשכחו מי אמרה לכם שהוא מת שנדיח אותו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שניר, האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
הוכיח מי הבריון האמיתי. שניר, "האח הגדול"/צילום מסך, רשת 13

אבל הרבה לפני שגיא ארז את עצמו, כשהוא מצויד באף של פינוקיו (בלי אף בדיחה פאלית, אוקיי?) - משימת האגדות השתלטה על הבית וחשפה כמה מהדיירים לקונספט של ספר. כמו כן, כל אחד מהם לוהק לתפקיד של דמות מוכרת מאגדת ילדים מפורסמת והוצמדה לו משימה אישית. לעתים בעלת אופי קומי, לעתים נשאה על עצמה נטיות סכסכניות ברורות, ואם את הדיירת ניקול אז סתם ישתמשו בך כדי לקדם באגרסיביות תוכן שיווקי.

כאמור, אין ספק שמדובר במשימה שהיא גם ניסיון נטול תחכום או קלאס להביא לנקודת רתיחה שניים מהסכסוכים שמבעבעים בשבועות האחרונים על אש קטנה. וכן, גם סכסוכים שסתיו לא במרכזם. כך שעם תחילת המשימה, הוגלתה סתיו למגדל רחוק בדמותה של רפונזל רק כדי שנגלה שיכול להיות כמעט משעמם בלעדיה.

התוצאה: שניר במרכז הדרמה - הלא הוא הדייר שעבר את שינוי האישיות המהיר בעולם והפך מצעיר דרומי חמום מוח לקוטל המתייפייפים של העונה (לכאורה), וכעת גם הצל שצמוד לפינוקיו. כלומר, לאברהם. כלומר, הבחור שמתמזמז עם אחותו הגדולה 24/7. ראינו מה עשית פה אחוש גדול. אתה שנייה מלהסביר לנו את המצחיק של הבדיחה. אבל עוד נחזור אליו לצערי.

גיא איתן, האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
אבל למה עזבת?! גיא, "האח הגדול"/צילום מסך, רשת 13

מעשה במתייפייפת הנרדמת (ובלכלוכית הממוסחרת)

הראשון לקבל משימה הוא גיא, דייר שבין כה נע בין סכסוכים עכורים בבית ובין מה שנותר מהגבריות המדומיינת שלו. כחלק מהמשימה, האח הטיל על גיא את הרכבת רשימת ההדחה ולצורך כך ביקש ממנו להפקיד שישה שמות לבחירתו: שניר, שי, אתי, יענקי, לין ויובל לוי. לא תאמינו, הוא כבר הספיק לשכוח כמה סתיו חירפנה אותו.

כיאה לחיבתו של נער העץ לחירטוטים, גיא נדרש לשקר את דרכו לאורך כל המשימה כדי לא לחשוף את זהותו כמרכיב רשימת ההדחה, כשבמהלך הפרק ייחשפו השמות בהדרגה. הראשונה לגלות את עצמה ברשימה היא לין, ששוב לקחה את זה אישית מדי וקשה מדי ומתנחמת בזרועותיה של ניקול. החדשות הטובות: לפחות כך גילינו ששתיהן עדיין בבית. כמו כן, על לנה הנרדמת מוטלת המשימה להישאר ערה עד שיותר לה לישון וגיא נרתם להעביר איתה לילה לבן, כי מסתבר שבירח מלא הזאב הבודד שלנו מתמלא ברגשות, רובם אפילו אופטימיים. עם זאת, למחרת הוא כבר התחפף משם אז שחררו, אנחנו כבר לא נראה את הבחור מתפתח בגלגול הזה.

עוד בגזרת המשימות המטומטמות: ארבעת הגמדים בגילומם של לין, ספיר, בן ויובל לוי, נדרשו לזמר בכל פעם שלרה אמרה משהו באנגלית, שי קיבלה גיבנת בנוסח נוטרדם ואת המשימה לצלצל בכל שעה עגולה בפעמון מבלי לדעת מה השעה (ומצליחה לא רע בחלק מהזמן) - וכאמור, ניקול הפכה לסינדרלה לאחר שנדרשה לנקות את הבית בזמן בלתי אפשרי. היא כמובן נכשלת ומקבלת עזרה מתוכן שיווקי, כלומר, מליאור קוקה. ורק יענקי נשאר נסיך, כמו בחיים עצמם.

את הרגע הקסום של הפרק קיבלנו בחסות יובל מעתוק הקטנה. אייקון של לייט בלומריות ודמות שמוכיחה במקסימום קלאס ואפס מאמץ שהיא לא הליהוק העממי והסתום שניסו להדביק לה. גם היא מקבלת משימה בלתי אפשרית, כשהתבקשה להעביר דגים מהבריכה באמצעות פיה ב-10 שניות בלבד, כשסנפיר של בת ים כורך את רגליה. אך תמורת העמדה פומבית להדחה, מעתוק מקבלת רגליים ואת האפשרות לצלוח את משימת התקציב.

שניר וספיר, האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
ראינו מה עשית פה. שניר עם ספיר, "האח הגדול"/צילום מסך, רשת 13

לא כל דייר יכול לשרוד בשלום את המגבלה הזו, אבל מעתוק מתַחזקת - ובצדק - מעמד של דיירת טובת לב, אותנטית ועמוסה בתובנות רגשיות חכמות, ומבחינתה מדובר בהזדמנות נוספת להתנהל בשקיפות וכנות מול דיירי הבית מבלי לעורר יותר מדי דרמה. די ברור שלא משנה את מי היא תעמיד, היא תנמק את זה מספיק טוב כדי שיסלחו לה. בקיצור, מכירים את האלה שרוצים להיות כל האמת בפרצוף? אז ככה עושים את זה.

אבל שוב, מדובר בפרק שנועד ללבות ריבים, ואחרי מחצית מנומנמת שתועד בה מיקרו-ויכוח תפל עם סתיו על רעש או משהו כזה - האח שלף את התותחים הכבדים, הכתיר את אתי למלכה כמו שמגיע לה ומספק לה את האפשרות להקרין ברחבי הבית קטעים ששודרו במהלך העונה. הראשון עוד היה איקוני והחזיר אותנו לרגע הנהדר שבו גיא דפק את הראש במצלמה ועשה הומאז' מרהיב ליוסי בובליל והחלון בעל כורחו. אבל איך נאמר, הקטע השני היה קצת פחות משעשע והחזיר אותנו לשיחה שהתקיימה ממש לפני פחות משבוע בין גיא ואלון וכללה בעיקר טינופים על השינוי ששניר עבר. שוב, לכאורה.

חשוב לומר, הטענות לגבי הזיוף של שניר והדמות המשוחקת שלו לא מופרכות כלל, ואם לומר את האמת, מרגיש שמדובר בדפוס שהאחים בורגיל מפלרטטים איתו לא פחות מהפלירט המתמשך שלהם עם דיירים אנדרדוגים. בואו, מדובר בבחור שטען שהבויפרנד של אחותו לא ידרוך על סף ביתם ותוך פחות משבוע הפך לבסטי שלו, וכן בדייר שמטיח את העצבים שלו בדיירים שלא יודעים להחזיר, ובפרט ביענקי, אדם שהיכולת שלו לקלל ביידיש לא ממש מועילה לו שם. וביץ' פליז, לא מיצינו את הקטע הזה של להיעלב מריכולים בבית? אין איזה סימן מוסכם שכולם עושים את זה כל הזמן וסבבה עם זה? כולם אמורים להעמיד פנים שלשון הרע לא מדבר אליהם?

כך או כך, בסוף הפרק שניר הוכיח מי הבריון אמיתי, עד כדי כך שהתחרפן לגמרי בחדר האח, אחרי שגיא סירב להיקלע איתו לעימות ואף הכיל אותו כאילו הרגע חזר מריטריט עם אושו בכבודו ובעצמו. גיא הרהיב למנוע משניר את זמן המסך והדרמה שהוא כל כך רוצה לחלוב, או כמו ששניר אומר, גיא לא הוציא את הקוף ולבבון של שניר לא היה למי להרביץ. הוא לא קילל, לא עשה אוגה בוגה ולא גירד את בית השחי עם נהמות. או לא יודעת, כל מה שגברים כמוהם עושים כדי להנכיח דומיננטיות בחדר כאילו שלמישהו אכפת. בגדול, כל עוד הקונפליקט הזה לא מגיע עם הסברים של מדריכה מהספארי שמתרגמת לי את האירוע הזה, נראה לי שהשתעממתי.

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully