וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הספר הקדוש בסצינת המין: הודו זועמת על "אופנהיימר"

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 15:11

סרטו של כריסטופר נולאן על מפתח הפצצה הגרעינית מציג את הדמות הראשית קוראת מתוך ספר הקודש ההינדי "בהגווד גיטא" במהלך סצינה אינטימית, ועורר סערה במדינה שסחפה את הרשויות החברתיות - וגם את הממשלה: "זו מתקפה פוגענית על ההינדואיזם"

טריילר לסרט "אופנהיימר"/באדיבות Tulip Entertainment

"אופנהיימר", סרטו של כריסטופר נולאן, זוכה להצלחה רבה ברחבי העולם - אבל לא כולם מרוצים: הסרט הביוגרפי על מפתח הפצצה הגרעינית מעורר כעס רב עם צאתו בהודו, בגלל ציטוט מתוך החיבור ההינדי המקודש "בהגווד גיטא" שמופיע במהלך סצינת מין בסרט.

במהלך הסצינה שמופיעה כבר בתחילת הסרט, וכוללת גם יחסי מין בין אופנהיימר (בגילומו של קיליאן מרפי) וז'אן טטאלוק (בגילומה של פלורנס פיו), מקריא הפיזיקאי את השורה "אני המוות, משמיד העולמות" מתוך ספר הקודש ההינדי, שנכתב בסנסקריט בין המאה ה-5 למאה השנייה לפני הספירה. מדובר בשורת מפתח בסיפורו של אופנהיימר, שמתקשרת לתחושותיו על הפצצה שאותה סייע לפתח.

הזעם בהודו לא איחר לבוא, על מה שתואר כפגיעה ברגשות הדתיים של ההינדים. בין היתר, פרסם אודאי מאהורקר, עיתונאי ופעיל תרבות הודי, מכתב פתוח לנולאן שהפך לוויראלי, ובו האשים כי הסצינה היא "מתקפה פוגענית על ההינדואיזם" וקרא להסיר את הסצינה מן הסרט.

"אופנהיימר". © Universal Studios,
מעורר סערה. מתוך "אופנהיימר"/© Universal Studios

"איננו יודעים מה המוטיבציה וההיגיון בסצינה הבלתי נחוצה הזאת בחייו של מדען, אבל זו מתקפה ישירה על רגשותיהם הדתיים של מיליארד הינדים סובלניים", כתב מאהורקר, ותהה מדוע הוליווד לא רגישה כלפי ההינדים כפי שהיא מקפידה להיזהר מלפגוע ברגשותיהם של קבוצות דתיות אחרות. אם הסצינה המדוברת לא תוסר מהסרט, הזהיר, "הדבר ייחשב כמתקפה מכוונת על החברה ההודית".

לסערה הצטרף גם שר התקשורת וההסברה של הודו, אנוראג תאקור, שלפי דיווחים בתקשורת ההודית ביקש למחוק את הסצינה.

עוד בוואלה!

שקיעתה של הזריחה: "אופנהיימר" חושף את הפנים האמיתיות של מלאך המוות המודרני

לכתבה המלאה

לפי הדיווח באתר וראייטי, מקרה דומה אירע בעבר סביב הסרט "עיניים עצומות לרווחה" של סטנלי קובריק מ-1999, שם ציטוט מהחיבור הקדוש הופיע במהלך סצינה שכללה אורגיה, ונמחק בשל כעסם של מוחים הינדים.

גם ביפן "אופנהיימר" פוגש רגישויות מקומיות. נכון לתחילת השבוע, בארץ השמש העולה נמנעו מלקבוע תאריך הפצה לסרטו של כריסטופר נולאן על האיש שמפעל חייו הוביל גם להפצצה של הערים הירושימה ונגסקי, להרס עצום ולמותם של מאות אלפי בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully