וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו לא אנטישמיות": "האף היהודי" של בראדלי קופר זוכה לתמיכה מפתיעה

עודכן לאחרונה: 22.8.2023 / 11:27

כוכב הקולנוע, שאינו יהודי, נעזר בתותב-אף כדי לגלם את המלחין האמריקני לאונרד ברנשטיין בסרט החדש "מאסטרו", ועורר ביקורת ברשת. הליגה נגד השמצה גיבתה אותו, וכך גם ילדיו של המוזיקאי: "זאת עובדה שהיה לו אף גדול ונחמד"

בראדלי קופר באירוע המט גאלה, ניו יורק, 1 במאי 2023. Theo Wargo/Getty Images for Karl Lagerfeld, GettyImages
מעורר מחלוקת. בראדלי קופר/GettyImages, Theo Wargo/Getty Images for Karl Lagerfeld

הליגה נגד השמצה (ADL), אחד הארגונים המרכזיים במאבק בביטויי שנאה אנטי-יהודיים, הודיע כי הארכת האף המלאכותית של השחקן בראדלי קופר כדי לגלם את המלחין לאונרד ברנשטיין בסרט חדש אינה אנטישמיות. הטריילר לסרט פורסם בשבוע שעבר ועורר ביקורת ברשת.

קופר ("אופטימיות היא שם המשחק", "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס", "צלף אמריקאי", "כוכב נולד") מביים את הסרט הביוגרפי "מאס, מפיק אותו ומככב בתפקיד הראשי כברנשטיין, אחד המלחינים האמריקנים הגדולים של המאה ה-20, שמוכר גם כמי שכתב את המוזיקה למחזמר "סיפור הפרברים".

בדומה לסרטים אחרים שיצאו לאחרונה, כמו "גולדה" של גיא נתיב ו"אופנהיימר" של כריסטופר נולאן, הגיבור היהודי של הסרט החדש מגולם בידי שחקן שאינו כזה - מה שמכונה בשנים האחרונות "ג'ו-פייס" ומעורר דיון רב בקהילה היהודית בארצות הברית בעידן פוליטיקת הזהויות. אם לא די בכך, העובדה שקופר אף נעזר בתותב לאף כדי לגלם את דמותו של המוזיקאי הידוע, הזכירה לרבים דימויים אנטישמיים מהעבר.

עם זאת, הארגון דחה את הטענות האלה, ובהודעה מטעמו לאתר TMZ מסר כי אמנם "לאורך ההיסטוריה, יהודים הוצגו לעתים קרובות בסרטים ותעמולה אנטישמית כדמויות מרושעות עם אפים ארוכים ומחודדים" אך הדגיש כי סרטו של קופר "אינו כזה".

גם צאצאיו של ברנשטיין פרסמו הודעה פומבית בנושא וגיבו את הכוכב. "זו עובדה שללאונרד ברנשטיין היה אף גדול ונחמד", הסבירו. "בראדלי בחר להשתמש באיפור כדי להגביר את הדמיון שלו אליו, ואנחנו לגמרי בסדר עם זה. אנחנו גם בטוחים שאבא שלנו היה בסדר עם זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully