וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצחיקים את כל העולם: מיליוני צפיות למערכון החדש של "ארץ נהדרת" על ה-BBC

עודכן לאחרונה: 16.11.2023 / 14:59

"הריאיון" של יחיא סינוואר (אלי פיניש) למגישה רייצ'ל (ליאת הרלב), השלישי בסדרת המערכונים באנגלית של תכנית הסאטירה הישראלית, סוקר בהרחבה בתקשורת הזרה. גם ב-BBC נחשפו אליו

כיתת הכוננות של שכונת יפה חן ברמת גן, "ארץ נהדרת"/קשת 12

ממשיכים לעשות גלים בעולם: המערכון החדש של "ארץ נהדרת" על ה-BBC גרף תוך ימים ספורים מעל ל-11 מיליון צפיות ברשתות החברתיות X (לשעבר רשת טוויטר), אינסטגרם, יוטיוב וטיקטוק. חלק ניכר מהצפיות הגיעו דרך עמודים בולטים כמו של ארגון ההסברה "StandWithUs", של העיתונאי נדב איל ושל המשפיען כריס רוז. האייטם זכה גם להדים בכלי תקשורת בריטיים כמו The Times ו-Daily Mail, כמו גם בכלי תקשורת מאיטליה, ברזיל, צ'כיה, יוון ועוד. בקשת אומרים כי גם ברשת ה-BBC נחשפו למערכון הזה.

במערכון מתראיין מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר (אלי פיניש), לכתבת הרשת רייצ'ל (ליאת הרלב), שמקבלת באופן מוחלט את הנראטיב האבסורדי שלו כאיש שוחר שלום. בסיום המערכון, מוצג כביכול תיאור פארודי ומוקצן של האופן שבו הייתה רשת ה-BBC ממסגרת כיום את הלחימה בין בריטניה לגרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה.

צפו במערכון

גם המערכון הקודם על רשת השידור הבריטית עורר גלים בעולם. העיתון הבריטי "דיילי מייל" פרסם כתבה על המערכון של "ארץ נהדרת" שעקץ את רשת ה-BBC, אשר דיווחה על ההפגזה "הישראלית" על בית החולים ברצועת עזה - בעוד שהאשם היה בכלל טיל פלסטיני שנחת עליו בשוגג. "קומיקאים ישראלים לעגו ללא רחמים על הדיווח של BBC בנוגע לתקיפה על בית החולים 'אל-אהלי' שבעזה".

העיתון דיווח בהרחבה ובפרוטרוט מה נאמר במערכון, שבו על אף שהכתב בשטח הבהיר פעם אחר פעם שיש הוכחות לכך שחמאס הוא זה שירה בשוגג על בית החולים בעזה, המגישה באולפן בלונדון ממאנת להאמין לו ומבהירה שוב ושוב כי "זו הולכת להישאר תעלומה".

המערכון עצמו הפך ויראלי גם ברשתות החברתיות בבריטניה, כאשר אחר הגולשים כתב: "רק כדי להדגיש כמה BBC מגוחכים - תוכנית סאטירה ישראלית עשתה מהם צחוק וזה בול".

עוד בוואלה!

החדשות הרעות הן שזה מערכון איום. אבל יש גם חדשות טובות

לכתבה המלאה

גם במגזין האמריקאי "וראייטי" התייחסו למערכון וראיינו את מולי שגב, העורך הראשי של "ארץ נהדרת", שסיפר: "כמו רוב הישראלים, אנחנו מאוד מאוכזבים מהאופן החד-צדדי שהמלחמה הזו מדווחת על ידי התקשורת הבינלאומית, וה-BBC תמיד היה הדוגמה הקיצונית ביותר של הגישה הזו. אז כשהחלטנו לעלות לאוויר עם תוכנית מיוחדת על המצב הנוכחי, היה ברור שאנחנו צריכים להתמודד עם זה, ותקרית הפיגוע בבית החולים הייתה דוגמה טובה לאופן שבו אפילו קבוצות תקשורת מבוססות כמו 'הניו יורק טיימס' או ה-BBC ממהרות להסיק מסקנות כשישראל על הפרק".

  • עוד באותו נושא:
  • ארץ נהדרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully