וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להחרים את האירוויזיון אם ישראל תשתתף, היא מבצעת זוועות בפלסטין"

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 9:14

רשות השידור האירית (RTÉ) קיבלה לידיה עצומה שכללה מאות חתימות הקוראת לאירלנד לא להשתתף באירוויזיון בשוודיה אם ישראל תשתתף בו גם. בעצומה נכתב: "אם אירלנד תשתתף - המשמעות היא תמיכה בזוועות שישראל מבצעת כעת בפלסטין"

הכוכב הבא/צילום: קשת 12

אחרי איסלנד, כעת גם קולות באירלנד קוראים לחרם על ישראל באירוויזיון: לפי דיווחים בכלי תקשורת במדינה, רשות השידור האירית (RTÉ) קיבלה לידיה עצומה שכללה מאות חתימות הקוראת לאירלנד לא להשתתף באירוויזיון בשוודיה אם ישראל תשתתף בו גם. בעצומה נכתב כי על אירלנד "למשוך מיידית את השתתפותה בתחרות אם ישראל תקבל אישור להשתתף".

בעצומה נכתב עוד כי אם אירלנד תיקח חלק בתחרות האירופית, המשמעות היא שהיא תומכת "בזוועות שישראל מבצעת כעת בפלסטין". עוד נכתב כי ישראל "משתמשת באירוויזיון ככלי על מנת להצטייר כמדינה מודרנית וליברלית על אף שנים של כיבוש ואלימות נגד פלסטין. חרם מצד אירלנד לא יביא לסוף הכיבוש אך יהווה סמל של סולידריות עם העם הפלסטיני".

מטעם רשות השידור האירית נמסר כי אין כוונה להחרים את האירוויזיון.

נועה קירל נרגשת בסוף ביצוע השיר "יוניקורן" בגמר אירוויזיון 2023 בליברפול, אנגליה. EBU, כאן 11, צילום מסך
נועה קירל באירוויזיון/צילום מסך, EBU, כאן 11

לפני מספר ימים הודיע איגוד המלחינים והתמלילנים של איסלנד (ה-FTT) כי הוא מתנגד להשתתפות המדינה באירוויזיון 2024, אלא אם כן ישראל תיפסל. בחשבון הפייסבוק הרשמי של האיגוד, הודיעה מועצת המנהלים כי שלחה בקשה למנהל הרדיו ולדירקטוריון של ה-RÚV, איגוד השידור האיסלנדי. הם כתבו בו כך:

"מועצת המנהלים של FTT, איגוד המלחינים והתמלילנים, קורא ל-RÚV לא להשתתף באירוויזיון ב-2024, אלא אם תישלל מישראל ההשתתפות בתחרות מאותה עילה כמו זו של רוסיה בתחרות האחרונה. על כולנו מוטלת החובה לנקוט עמדה נגד מלחמה והרג של אזרחים וילדים חפים מפשע. תמיד יש לנו את הבחירה למשוך את שמנו מדברים כאלה, בין אם אנחנו יחידים או מוסדות מדינה. יש לנו חובה כלפי עמים הפועלים בכוח צבאי, לא לשתף אותם באירוע שמאופיין תמיד בשמחה ובאופטימיות".

איגוד השידור האיסלנדי לא הגיב לפנייה בצורה רשמית.

האירוויזיון היא תחרות שמחללת שבת. איך בדיוק יהודה סעדו יוכל להתמודד בה?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
להקת Hatari שייצגה את איסלנד באירוויזיון 2019 בתל אביב מניפה דגל פלסטין. צילום מסך, צילום מסך
האיסלנדים באירוויזיון שהתקיים בישראל/צילום מסך, צילום מסך

בתחילת השבוע שעבר, במכתב ששלח לעיתון בלגי, הבהיר איגוד השידור האחראי על האירוויזיון כי רשות השידור הישראלית עומדת בכל כללי התחרות וכי אין סיבה לאסור עליה להשתתף בתחרות הזמר האירופית. זאת לאחר שכמה כלי תקשורת וגופי שידור ברחבי העולם הביעו תהיות לגבי השתתפותה של ישראל באירוויזיון 2024 על רקע הקריאות להחרים אותה בשל המלחמה בעזה.

"האירוויזיון הוא תחרות בין גופי שידור ציבורי מכל רחבי אירופה והמזרח התיכון", נמסר בהצהרה. "זו תחרות בין גופי שידור ולא בין ממשלות, והשידור הציבורי הישראלי משתתף בתחרות כבר חמישים שנה. איגוד השידור האירופי הוא ארגון שמורכב מחברים. הגופים המנהלים אותו מייצגים את אותם חברים. אותם גופים בחנו את המשתתפים בתחרות והחליטו שגוף השידור הציבורי הישראלי עומד בכללי התחרות וביחד עם 36 גופי שידור נוספים הוא יוכל להשתתף בתחרות בשנת 2024".

איגוד השידור האירופי הצביע עוד על כך שישראל משתתפת בתחרויות בינלאומיות אחרות וציין כי היא לא הוחרגה מהן. "נכון לעכשיו יש גישה שלא מחריגה את ישראל מתחרויות גדולות. תחרות האירוויזיון תישאר אירוע א-פוליטי המאחד בין קהלים ברחבי העולם".

לפני מספר שבועות הודיע אתר מעריצי האירוויזיון Eurovoix כי לא יסקר את התוכנית המשמשת כקדם לאירוע הגדול. הסיבה: שימוש בתוכנית "ככלי פוליטי לקידום פעולה צבאית", מה שנוגד את האתוס המחבר שלאורו קם האירוויזיון. עורכי האתר אף קראו לאחרים לנהוג כמוהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully