וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרוצחת הסקסית" שנלחמת על חפותה עובדת עם מוניקה לווינסקי על סדרה חדשה

14.1.2024 / 0:03

אמנדה נוקס הורשעה לפני מעל 15 שנה ברצח שותפתה לחדר מרדית' קרצ'ר ועל אף זיכויה היא נאלצת להמשיך להילחם על טיהור שמה. כעת היא עובדת עם מוניקה לווינסקי על סדרה חדשה שתעלה ברשת Hulu ותגולל את סיפורה

הטריילר לדוקו על אמנדה נוקס/NETFLIX

יותר מ-15 שנה חלפו מאז שאמנדה נוקס, האמריקאית שקיבלה בתקשורת העולמית את הכינוי "הרוצחת הסקסית" או "פוקסי נוקסי", הורשעה ברצח שותפתה לחדר במה שהוגדר אז ב"משחק מין חולני" - וכעת היא משתפת פעולה עם מוניקה לווינסקי, שמכירה היטב את עולם המשפט וה"Slut-shaming"
(בייוש והשפלה על רקע מיני), על סדרה שתגולל את סיפורה.

נוקס ובן זוגה לשעבר, האיטלקי רפאל סולסיטו, הורשעו בדצמבר 2009 ברצח ותקיפה מינית של הסטודנטית הבריטית מרדית' קרצ'ר, שהייתה שותפתה של נוקס. נוקס נשלחה אז ל-26 שנות מאסר ואילו סולסיטו נידון ל-25 שנים בכלא. נוקס שוחררה לאחר שריצתה כמעט 4 שנות מאסר, לאחר שזוכתה בערעור שהוגש בפני בית המשפט העליון באיטליה.

נאשם שלישי בפרשה, סטודנט מחוף השנהב בשם רודי הרמן גואדה, נשלח במשפט נפרד ל-16 שנות מאסר לאחר קיצור עונשו. אלא שרודי גואדה שוחרר בערבות ביוני האחרון וכבר בדצמבר הוא הואשם בתקיפה של חברה שלו לשעבר בת ה-23, בעוד שנוקס בת ה-36 מתכוננת למשפט נוסף בפרשה המסעירה הזו.

הציוצים האחרונים של אמנדה נוקס

רק בחודש שעבר סיפרה נוקס שהיא עדיין "נלחמת על טיהור שמה", 16 שנים לאחר הרצח. היא דיברה על המשפט החוזר שצפוי לה באיטליה: "אני יכולה להגיד שאני נרגשת וגם חרדה לגבי הסיכוי שלי לנקות את שמי אחת ולתמיד. אני לא חוששת לטוס לאיטליה ולהגן על שמי, אבל הייתי ממש לא מוכנה נפשית לעשות את זה בגיל 20. אחרי כל השנים שעברו מאז, אני סוף סוף מוכנה לזה. אני רוצה שהבת והבן שלי יראו על מה אני נלחמת".

"אני קוראת שוב את ההצהרה שכתבתי בגיל 20", היא הוסיפה, "זה היה קשה. מעולם לא הייתי יותר שברירית ופגועה. יותר מבולבלת ממה שהייתי. רשויות החוק, עליהן סמכתי שישמרו עליי היו בהליך של הריסת החיים שלי וזה היה קשה".

עוד בוואלה!

אמנדה נוקס חזרה לאיטליה: "התקשורת המציאה סיפור שקרי"

לכתבה המלאה
אמנדה נוקס. GettyImages
עדיין נלחמת על חפותה. אמנדה נוקס/GettyImages

במקביל להכנות למשפט היא עובדת לצד האישיות הטלוויזיונית והמאהבת לשעבר של נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון, מוניקה לווינסקי, על הפקת דרמה טלוויזיונית בתקציב גדול שקיבלה אור ירוק ותשודר ברשת Hulu, שבבעלות דיסני. כעת מתבצע חיפוש אחר שחקנית שתגלם את נוקס בסדרה.

הסדרה שתצטלם השנה צפויה לחשוף את סיפורה האמיתי של נוקס שהורשעה ברצח שותפתה מרדית' קרצ'ר - והמסע בן 16 השנים בניסיון לטהר את שמה. לפי האתר האמריקאי Deadline, הסדרה נמצאת ב"עדיפות לפיתוח" בהולו במשך זמן מה. לווינסקי, שכמו נוקס ידועה באקטיביזם שלה, רמזה על הפרויקט בשנה שעברה כשעסקה בקמפיין בנושא בריונות. "הלוואי שזה היה מוכרז כבר, אבל אני נמצאת בתהליכי הפקה של סדרה על אישה צעירה אחרת שחייה נהרסו ונקרעו לגזרים על הבמה העולמית, אבל איכשהו היא הצליחה לשרוד", אמרה, "אני חושבת שזה הולך להיות מאוד מעצים".

לווינסקי בת ה-50, עשתה דבר דומה עם הסיפור שהביא אותה לכותרות כשהייתה רק בת 22 - הרומן שלה עם הנשיא ביל קלינטון - כששימשה כמפיקה בסדרה "סיפור פשע אמריקאי: מוניקה לווינסקי", שששודרה גם ברשת Hulu. מובן שנוקס ולווינסקי פיתחו קשר הדוק בעקבות החוויות המשותפות שעברו עם מערכת המשפט והשיימינג המיני שעברו.

עוד בנושא:
אמנדה נוקס חזרה לאיטליה: "התקשורת המציאה סיפור שקרי"
חשוב לצפות ב"פשע אמריקאי: מוניקה לווינסקי" למרות הבעיות הרבות שלה

מוניקה לווינסקי, שזכתה לחשיפה ציבורית ותקשורתית בעקבות פרשת יחסי מין עם נשיא ארצות הברית, ביל קלינטון. AP
מוניקה לווינסקי, שזכתה לחשיפה ציבורית ותקשורתית בעקבות פרשת יחסי המין עם נשיא ארצות הברית, ביל קלינטון/AP
מוניקה לוינסקי בטקס אוסקר בוורלי הילס שבארצות הברית. 10 בפברואר 2020.. רויטרס
מוניקה לוינסקי בטקס אוסקר בוורלי הילס שבארצות הברית. 10 בפברואר 2020./רויטרס

זו לא תהיה הפעם הראשונה שסיפורה של אמנדה נוקס יוצג על המסכים. בשנת 2011, היידן פנטייר גילמה את נוקס בסרט של Lifetime , "אמנדה נוקס: משפט על רצח באיטליה". חמש שנים מאוחר יותר, נוקס עצמה הופיעה בסרט תיעודי של נטפליקס באורך 90 דקות שנקרא על שמה "אמנדה נוקס". היא גם כתבה על החוויה הקשה שעברה בספר הזיכרונות שלה מ-2013, "מחכה שישמעו אותי".

אמנדה נוקס, במהלך פטסיבל באונבירסיטת מודנה שבאיטליה 15 ביוני 2019. AP
אמנדה נוקס, במהלך פטסיבל באונבירסיטת מודנה שבאיטליה 15 ביוני 2019/AP
אמנדה נוקס מחוץ לבית אמה בסיאטל לאחר זיכויה מרצחמרדית' קרצ'ר, מרץ 27 2015. רויטרס
אמנדה נוקס מחוץ לבית אמה בסיאטל לאחר זיכויה מרצח מרדית’ קרצ’ר. מרץ 2015/רויטרס

הצצה לסרט התיעודי שעלה בנטפליקס:

והסרט בכיכובה של היידן פנטייר:

נוקס בילתה כמעט ארבע שנים במאסר באיטליה בגין רצח קרצ'ר ב-2007, סטודנטית עמה חלקה דירה בפרוגיה, לפני שזוכתה. היא אמרה שעל אף שרודי הרמן גואדה נמצא אשם ברצח, היא זו שעדיין נאבקת על הצדק. היא כתבה ב-X (טוויטר לשעבר): "16 שנים לאחר מעצרי, אני עדיין עומדת למשפט באיטליה, עדיין נלחמת לטהר את שמי. בינתיים, האיש שרצח את שותפתי לחדר מסתובב חופשי. עדיין מאשימים אותי, ועדיין, כך נראה, פוגעים בנשים צעירות. האם אנחנו חיים בסימולציה?"

היא הוסיפה: "מצחיק שלאנשים שקוראים לי פסיכופתית, שנגעלים שאני לא בכלא, אין מילה להגיד על רודי גואדה, האיש שה-DNA שלו נמצא ב/על גופתה של מרדית' קרצ'ר, טביעות האצבע שלו בדם שלה, האיש שעומד כעת בפני אישומים חדשים של אונס ותקיפה. אני, לעומת זאת, ובכן, אני אמא עכשיו, ויש לי פודקאסט... לא יכלו להיות סימנים ברורים יותר לפסיכופתיה!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully