וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נעלבתי מהחיקוי ב'ארץ נהדרת'. מי שמכיר אותי ואת אנה יודע שלא אכפת לנו מיח"צ"

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 9:12

לרגל הוצאת שיר בינלאומי חדש, מדבר מרגי על הזוגיות החדשה עם אנה זק ("לא לוקח ללב את החיקוי"), הניסיון להצליח בעולם למרות השנאה המתגברת לישראל ("נהיה יותר קשה מפעם"), השנה שטלטלה אותו - והפירגון הנדיר מאלטון ג'ון שכמעט הפיל אותו מהרגליים

יהונתן מרגי במסיבת עיתונאים בזום לרגל הוצאת EP (מיני אלבום) בינלאומי, פברואר 2024/מערכת וואלה

יהונתן מרגי מוציא הבוקר את הבלדה "Cry", סינגל ראשון מתוך EP (מיני אלבום) שני באנגלית, שייקרא "Shadows of Blue". השיר ייצא בחברת יוניברסל מיוזיק במסגרת הלייבל של חיים סבן, ויכלול חמישה שירים. השיר החדש משלב לחן מתוך הלהיט "Goodbye Yellow Brick Road" של אלטון ג'ון. השיר נכתב והולחן על ידי מרגי בשיתוף עם ברנדין ברנט ודור דניאל, והזמר גם חתום עליו כמפיק מוזיקלי לצד איתי חרובי ויונתן לינב. הוא מלווה בקליפ שביים דמיאן בלו. רגע לפני השקת הסינגל הבינלאומי החדש, התקיימה שלשום (שלישי) מסיבת עיתונאים בזום עם מרגי בעודו באולפן הלייבל של חיים סבן בלוס אנג'לס (צפו בקטע ממסיבת העיתונאים - מעל, והאזינו לשיר החדש - מתחת).

"השנה הזאת היתה כמו טורנדו של חוויות ורגשות", אמר מרגי בפתח מסיבת העיתונאים. "קרה הכל מהכל. כמובן קודם כל המצב של כולנו כעם. זה תפס חלק גדול בשנה הזאת כי כל החיים השתנו ב-180 מעלות. גם במישור האישי קרו לי הרבה דברים השתנו - נילי אחותי הקטנה נולדה, פרידה, זוגיות חדשה, אל-איי, ישראל, געגועים למשפחה ולחברים. המון יצירה והתנסויות גם במוזיקה שלא יצא לי ליצור עד עכשיו".

ה-EP הזה היה אמור לצאת בנובמבר ו"Cry" לא היה אמור להיות השיר הראשון שייצא מתוכו. "ואז הגיע 7 באוקטובר וכל החיים השתנו", הסביר מרגי. "אני לא אשכח את השבועות הראשונים. היה ממש הלם במלוא מובן המילה. לא היה רצון לעשות שום דבר ואי אפשר היה לחשוב על שום דבר חוץ מלהיות עם יד על הדופק. היה חוסר ודאות. הבנו שדברים צריכים להיות אחרים במוזיקה. היה לי מזל שיש לי את חיים סבן, שמחובר למצב בעורקים שלו. פנינו ליוניברסל מיוזיק ודרשנו לדחות את תאריך ההוצאה".

על השיר "Cry" אמר: "הרגשתי שזה השיר הכי נכון בשבילי להוציא עכשיו. גם בגלל התהליך שהשיר הזה העביר אותי בחודשים האחרונים והרבה בגלל הנושא עליו הוא מדבר והמשמעות שלו. השיר הזה נכתב על פגיעות, על היכולת להיות פגיע עם האנשים שאתה אוהב, ובעצם לייצר את הסביבה הנוחה בשבילם להיות פגיעים איתך. הוא מדבר על לבכות, ובכללי על לחיות חיים בלי גבולות ועכבות ולהיות מסוגל לשתף במה שאתה מרגיש ולהיות מסוגל לפרוק בפני אנשים שאתה הכי קרוב אליהם. זה שיר על המשפחה והחברים שלי בסופו של דבר".

יהונתן מרגי. Dennis Leupold,
יהונתן מרגי/Dennis Leupold

על שילוב קטע הלחן המרגש מהקלאסיקה של אלטון ג'ון אמר מרגי: "אנחנו עובדים יד ביד על הפרויקט עם חיים סבן. אני זוכר שבאחת הפעמים שהגעתי אליו הביתה לפגישה, שמענו מוזיקה והקשבנו לשיר 'Goodbye Yellow Brick Road' של אלטון ג'ון. היה לו סיפור יפה ומרגש על ההיסטוריה שלו עם השיר הזה ועל חברת התקליטים בצרפת ואיפה הוא פגש את השיר הזה. עלה רעיון להשתמש במנגינה הזאת לשיר בינלאומי שלי. לא עשיתי דבר כזה לפני אף פעם וזה הדליק אותי נורא. מוזיקה זה כמו ריח של אוכל שמזכיר לך את אמא שלך. אתה יכול לזכור סיטואציה מאוד ספציפית שקרתה לך כששמעת את השיר בפעם הראשונה. למיליוני אנשים בעולם יש את זה גם עם השיר הזה.

"יום למחרת היה לי סשן ראשון עם דור דניאל, שחי פה באל-איי, והבאתי מיד את הרעיון הזה לשולחן, עוד לפני שידענו אם אנחנו יכולים להשתמש בשיר. בהמשך, לא אשכח את היום הזה שהתעוררתי למייל שבו אלטון ג'ון עצמו מאשר, כותב שהוא שמע את השיר, ואיזה שיר פשוט ויפה ואיזה זמר מקסים. זאת הייתה שמחה ענקית והתרגשות גדולה". בתשובה לשאלה עם השימוש בלחן של אלטון עלה כסף רב, אמר מרגי: "אלטון נתן את ברכתו. בדרך כלל לא רק שמבקשים הרבה כסף אלא אחוזים בתוך השיר. אלטון ג'ון לקח אחוזים מאוד נמוכים. הוא באמת האמין בזה. הוא פשוט אהב את זה, בצורה אמיתית. זו עוד סיבה שכל כך התרגשנו. זה פאקינג אלטון ג'ון".

זו תקופה מאתגרת מאוד לכוכבי הפופ הישראליים. לאחר שבשנים האחרונות הז'אנר הקליל והמקפיץ היה בפריחה עצומה, מאז פרוץ מלחמת עזה ברדיו ממעטים להשמיע שירי פופ שמחים. כפי שפרסמנו בוואלה! תרבות, במאה ימי המלחמה הראשונים ובהשוואה למאה הימים עד לפרוץ המלחמה, חלה צניחה דרמטית בהשמעות של כוכבי הפופ. כך למשל השמעות שיריה של אנה זק התרסקו ב-93%, והשמעות שיריו של מרגי ירדו ב-75% בכלל תחנות הרדיו. ואילו בחזית העולמית, מרגי ניצב בפני אתגר לנסות עכשיו שוב לפרוץ בחו"ל, בזמן שבו רבים בעולם שונאים את ישראל.

אתה חושש להוציא שירים בעולם בעיתוי הזה לאור היחס לישראל?

"נגעת בנקודה שאני והצוות שלי חושבים עליה המון", אומר מרגי בתשובה לשאלת וואלה! תרבות. "אם היה קשה עד עכשיו, אז עכשיו אפילו יותר קשה. תראה, אני בסוף אמשיך לעשות מה שאני עושה על הצד הטוב ביותר - לספר את הסיפור שלי ולהוציא את המוזיקה. אני מאמין שאני אצליח עם המוזיקה שלי לגעת בכמה שיותר אנשים, ואני מאמין שהמוזיקה תנצח בסוף. גם אם לאנשים יש דעות, אני מאמין שבסוף למוזיקה יש גם את היכולת לחבר. אם יש אנשים שהם קיצוניים אז אני גם לא רוצה אותם כקהל שלי. אתה צודק, זה באמת משהו שאני חושב עליו הרבה ואולי מכניס הרבה חששות, אבל אני מנסה כמה שיותר להשתיק את החששות, להיות גאה במי שאני ובמקום שממנו אני בא ולרוץ בכל הכוח למעלה, all the way up, מה שנקרא".

עוד בוואלה!

הישראלית טלי גולרגנט תייצג את לוקסמבורג באירוויזיון: "בדיוק היום אחי יצא מעזה"

לכתבה המלאה
מרגי בהופעה חיה באולפן וואלה!, 21 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
מרגי/ראובן קסטרו

בתשובה לשאלת וואלה! תרבות על רגע מרגש שקרה לו במהלך המלחמה, סיפר: "פה בלוס אנג'לס יש כל הזמן אירועים פרו ישראליים עם אנשים מהתעשייה האמריקאית שאנחנו מספרים להם על המצב. באחד האירועים האלה, פגשתי את הילדה המקסימה אלה שני, שאבא שלה נרצח ב-7 באוקטובר ובן דוד שלה, עמית שני, היה חטוף ותודה לאל חזר. החיבור שלי איתה באותו יום היה אחד הרגעים הכי מרגשים בשבילי. היא מדברת חצי שעה עם כל האמריקאים באנגלית. היא מדברת בלי שום עכבות. וזה לא מה שהיא אמרה ולא הסיפורים הנוראיים שהיא סיפרה - אלא איך שהיא סיפרה. היא מיגנטה את כולם, והייתה פשוט כוכבת שאין לתאר. את הדברים שהיא חוותה אני חושב שאף אחד לא יכול לדמיין. היה איזה רגע מאוד מרגש אחרי זה, היה לנו חיבוק מתמשך כזה. היא התפרקה עליי כזה. היה לנו חיבור מאוד קרוב ומאז נשארנו בקשר".

בתחילת החודש, מרגי צעד על השטיח האדום באירוע של ספוטיפיי לקראת שבוע הגראמי בלוס אנג'לס. בתמונות שהופצו ברשתות החברתיות הגולשים שמו לב לחסרונה של סיכת החטופים הצהובה - והדבר עורר סערה. "הבנתי את הסערה. באופן אישי נורא הצטערתי על זה. הייתי בשבוע הזה בהרבה אירועים, בכולם כמובן ענדתי את הסיכה. מעבר לסיכה, המצב בכללי ולדבר עם אנשים זה חלק מהיומיום שלנו פה. התחושה היא שאם אתה לא מדבר עם אנשים וגורם להם להבין איפה אתה עומד ומה קורה אתה לא באמת יכול להתחבר לאף אחד. אתה חייב שהם יבינו את המצב ולדעת שהם איתך. היום אנחנו בעולם של אלגוריתמים. הרבה מהאנשים שאני מדבר איתם פה, אני פתאום קולט שהאינסטגרם שלהם אפילו לא חושף להם את המצב או את הדברים שקרו ב-7 באוקטובר. השיחות על המצב הם כל הזמן".

אנה זק יהונתן מרגי. אינסטגרם | צילום מסך, עיבוד תמונה
מרגי ואנה זק/עיבוד תמונה, אינסטגרם | צילום מסך
אורי לייזרוביץ' וליאת הר לב מחקים את יהונתן מרגי ואנה זק ב"ארץ נהדרת", דצמבר 2023. מתוך "ארץ נהדרת", באדיבות קשת,
אורי לייזרוביץ' וליאת הר לב מחקים את יהונתן מרגי ואנה זק ב"ארץ נהדרת", דצמבר 2023/מתוך "ארץ נהדרת", באדיבות קשת

בשיר החדש, בקטע הלחן משירו של אלטון ג'ון, שילב מרגי הקלטות קולות ליווי של בני משפחתו - אמו הזמרת מיטל טרבלסי, אביו, אחיו, אחותו הקטנה וגם כמה מחבריו. בתוך כך, שאלתי את מרגי מה הסיכוי לדואט שלו עם אמו ו/או לקאבר שלו ללהיטה "הו רב חובל". "אמא שלי הזמרת הכי מדהימה שאני מכיר. Never Say Never", אמר.

אתה מפיץ את השירים החדשים שלך ביוניברסל מיוזיק, ותצטרך להתמודד עם זה שהחברה כרגע לא מעלה תכנים לטיקטוק. זו תהיה חוויה שזרה לך, כאחד הכוכבים הישראליים היותר מצליחים בטיקטוק.

"תשמע, כל מה שאני עושה פה הוא קצת בתחושה מוזרה כי אני בסוף מגיע מהארץ עם הקריירה שלי בארץ, ופה זה כמו לעבור ממאה לאפס, כי פה אני זמר מתחיל שאוסף את הקהל שלו. כן, אני כבר חווה את העניין עם יוניברסל וטיקטוק. אני בסוף חלק מרשימה של עוד אמנים גדולים. להיות באותה רשימה עם טיילור סוויפט ודרייק זו לא בושה. בסוף אני מגלה שיש יצירתיות מסוימת בסושיאל כי הסאונד שלי לא זמין בטיקטוק אבל אני עדיין יכול להיות שם כפרפורמר ולהעלות דברים אחרים. אני אמשיך להפיץ את המוזיקה שלי כמה שאני יכול. זה באמת מאתגר אבל אני לא אתן לזה לעצור אותי. יהיה בסדר", אמר בתשובה לשאלת וואלה! תרבות.

גם הזוגיות החדשה שלו עם אנה זק עלתה כמובן במהלך מסיבת העיתונאים. הזכרנו לו שבדצמבר האחרון "ארץ נהדרת" חיקו אותו ואת אנה זק וצחקו שם על כך שמערכת היחסים ביניהם היא לכאורה לצרכי יח"צ, כולל הבדיחה "אנחנו הכי ביחצ".

כולנו בני אדם וכולנו נעלבים כשפוגעים בנו. אומרים לי שגם אתה קצת נעלבת מהחיקוי שנעשה לך ב"ארץ נהדרת".

"לא צריך להגזים. לא נעלבתי. ממש לא נעלבתי. אני חושב ש'ארץ נהדרת' גדולים. אני צופה בהם המון. הם פשוט גאונים. לגבי החיקוי שלי, מי שמכיר אותי ואת אנה יודע שהנרטיב שהם בחרו בו היה נטו מחוסר היכרות איתנו. כל מי שמכיר אותי ואותה יודע שהדבר האחרון שאנחנו מתעסקים בו זה יח"צ. אנחנו לא מתעסקים בזה. זה לא חלק מהחיים שלנו. אנחנו באמת בוחרים את האנשים שמסביבנו לפי מי בן אדם הכי טוב ומי הכי גורם לנו לאנרגיה טובה. אני מבין שהכל בהומור, אני בכלל לא לוקח את זה ללב".

עוד נשאל מרגי במסיבת העיתונאים איך הוא ואנה זק מסתדרים עם זוגיות כשהוא באל איי והיא בישראל. "המרחק באמת קשה. אין מה לעשות. זאת האמת. זה לא פשוט בכלל", השיב מרגי. "בסוף, עם כמה פייסטיים שלא יהיה, אתה רוצה להרגיש ולהיות פיזי, ולשבת ליד הבנאדם שאתה אוהב במלא סיטואציות. אז זה מאוד קשה, אבל אני חייב להגיד שזה היה יותר קשה עם האדם הלא נכון, ויש לי מזל שיש לי אותה ויש לנו את מערכת היחסים שיש לנו, כי אנחנו באמת מדברים על הדברים. אנחנו לא נותנים לזה ליפול בין הכיסאות. אנחנו מדברים על זה באופן פתוח. אם אנחנו מתגעגעים אנחנו אומרים שאנחנו מתגעגעים, ואם אנחנו רוצים לתכנן את הזמנים שאנחנו איכשהו ניפגש באמצע, אנחנו מתכננים את זה וחושבים על זה. בינתיים הפרספקטיבה שלנו על המרחק היא מאוד חיובית. אנחנו רואים הרבה יתרונות בזה. ביחד עם החסרונות כמובן. זה קשה - אבל יהיה בסדר. אני סומך עלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully