וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרת הדוקו של נטפליקס ראל: נביא החוצנים חושפת כת אנטי ישראלית שמאמינה בשיבוט תינוקות ושאלוהים הוא חייזר

5.3.2024 / 0:04

חברי התנועה הראלית מאמינים שבני אדם נוצרו ע"י חוצנים ושמנהיג התנועה, עיתונאי צרפתי בשם קלוד וורילהון (ראל: נביא החוצנים), נבחר להפיץ את הבשורה ולהקים שגרירות בישראל לקראת בואם. אלפים מאמינים לו ולמסריו נגד ישראל: "היהודים יצרו מחנות ריכוז לפלסטינים"

הטריילר ל- Raël: The Alien Prophet/Netflix

קלוד וורילהון, הידוע גם בכינוי "ראל", הקים את מה שממשלת צרפת כינתה בעבר כת אנטי חברתית, אך היא ידועה גם ככת אנטי ישראלית. האדם ותנועתו הם הנושאים של סדרה תיעודית חדשה של נטפליקס בשם Raël: The Alien Prophet (ראל: נביא החוצנים), הבוחנת כיצד דת שנוצרה בהשראת עב"מים הפכה לכת שנויה במחלוקת עם אלפי מאמינים ברחבי העולם.

התנועה הראלית היא תנועה בינלאומית המאמינה שבני האדם נוצרו בתהליך של הנדסה גנטית על ידי חוצנים. התנועה נקראת על שם הכינוי שניתן על ידי החוצנים למנהיג התנועה "ראל", עיתונאי צרפתי בשם קלוד וורילהון, שלדבריו נלקח לחללית שלהם וקיבל את הבשורה על מנת להפיצה לאנושות. "הראלים" מאמינים כי ראל הוא האחרון בשרשרת האישים ההיסטוריים שקדמו לו - ובהם משה, ישו, מוחמד ובודהא, כשהוא למעשה משיח בן דוד לפי המסורת היהודית. בניגוד לדתות אחרות, הראלים דוגלים בקידמה טכנולוגית והתפתחות מדעית - ולא רק באלוהים או ברוחניות. כמו כן התנועה תומכת בשיבוט בני אדם ואף מממנת ומבצעת מחקרים בנושא.

סיפורו של קלוד וורילהון מתחיל כשבוקר אחד, אי שם בדצמבר 1973, הוא יצא לטיול בעיירה הקטנה אמברט שבמרכז צרפת ופגש חוצן שהגיע בעב"ם מפלנטה אחרת. הוא, לדבריו, הציג את עצמו כאלוהים מהתנ"ך - והעניק לקלוד פירוש חדש לתנ"ך כיצירה מדעית. הוא טוען שהחוצן סיפר לו שהחייזרים הם אלה שיצרו את האנושות ע"י ניסויים גנטיים בעבר. שנתיים לאחר מכן, ב-1975, טוען וורילהון ששוב ביקרו אותו חוצנים - כשהפעם הוא נלקח לבקר בכוכב שלהם. מאותם מפגשים, וורילהון אומר שהוא חזר עם משימה: להפיץ את דבר האל על פני האדמה ולהכין את האנושות לשובם הקרוב של החייזרים. באמצעות מערכת האמונות הזו, וורילהון הקים את "הראלים", תנועה שקיימת לה כבר חמישה עשורים והתפשטה על פני העולם - כשהפרלמנט הצרפתי, עוד ב-1995, סיווג אותה ככת.

"ראל: נביא החוצנים" היא סדרת דוקו בת ארבעה חלקים שעלתה לנטפליקס וכוללת ראיונות עם חברים בהווה ובעבר - כמו גם עם מנהיג הכת, העיתונאי הצרפתי וורילהון עצמו. הסדרה גם בוחנת את נושא הכתות, כיצד ומדוע אנשים מצטרפים ונשארים בקבוצות כאלו - גם כשהבשורה נראית מנותקת לחלוטין מהמציאות.

הראלים - חסידיו של ראל - ידועים לשמצה בצרפת, שם הם עולים לכותרות באופן קבוע. המנהיג וורילהון, שנולד ב-1946, סיפר בריאיון בשנת 1994 שהעניק למנחה תיירי ארדיסון שהוא אינו יודע מיהו אביו. הרבה לפני שהפך למנהיג כת, הוא ניסה את מזלו בקריירת שירה. המעריץ המושבע של הזמר הבלגי ז'אק ברל עבר לפריז כדי לנסות לפתח שם את הקריירה המוזיקלית שלו ונכשל. וורילהון סיפר לארדסון שהוא עשה "כל מה שהוא צריך היה לעשות" כדי להימנע משירות צבאי ואז הפך לעיתונאי - או, כפי שהוא ניסח זאת בעצמו, הוא היה חובב מירוצי מכוניות אז הוא "ניסה, באמצעות העיתונות, לקבל גישה למכוניות מירוץ". כל זה השתנה בשנות ה-70 כשוורילהון המציא את עצמו מחדש כנביא והקים תנועה שתוך שני עשורים עוררה את תשומת לבם של השלטונות בצרפת. בשנת 1995, האסיפה הלאומית הצרפתית חקרה כתות שנחשבות "מסוכנות". בין הארגונים שהופיעו בממצאיה הייתה התנועה הראלית, בשל הרטוריקה ה"אנטי-חברתית" שלה, נטייתה לכאורה להפר את השלום ובשל הציפיות ה"מופרזות" שלה לתמיכה כספית.

באותה תקופה, האספה הלאומית הצרפתית העריכה כי התנועה מנתה כ-20,000 חברים ברחבי העולם, כולל 1,000 בצרפת. ב-2002, מאמר של Le Monde העריך כי לתנועה יש רק 5,000 חברים ברחבי העולם, אולם מנהיגי התנועה עצמה טוענים שיש להם פי עשרה הזה. וורילהון עצמו עזב את צרפת, עבר לגור בקוויבק ומאז התיישב ביפן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

החייזרים רוצים את ירושלים והוגשה בקשה רשמית לרבין

אטיין ג'ייקוב, עיתונאי בעיתון הצרפתי Le Figaro, השתתף בסמינר ראלי בן שבוע ב-2022 בעודו סמוי - והתחזה לאדם חדש שמעוניין להצטרף לתנועה. הוא הרגיש ש"מפנקים" אותו - אבל רק כל עוד הוא תמך בדברים. "שאלתי שאלות", הוא אומר ל- The Independent, "וברגע ששאלתי שאלות שהטרידו אנשים, הבנתי שזה לא היה הדבר הנכון לעשות. להיות סקרן מדי לא היה דבר טוב. היית צריך ללכת על זה בעיניים עצומות". וורילהון עצמו לא נכח בסמינר, אבל הוא הופיע באמצעות סרטון. בסרטון, וורילהון טוען שהוא בדרך כלל לא מקבל תרומות כספיות - אבל הוא עושה חריגה ונותן לאנשים את ההזדמנות לתרום.

עד היום, וורילהון מתעקש שהוא לא מקבל משכורת מהתנועה הראלית - אבל זה לא אומר שהוא לא מתפרנס ממעמדו כנביא. "כדי להבטיח שכספי התנועה לא ישמשו לתשלום משכורת ל'ראל', יש ישות נפרדת בשם 'קרן Raelian' שתומכת בראל כלכלית", נכתב באתר התנועה.

כפי שהוסבר על ידי וורילהון בראיון הטלוויזיוני שלו משנת 1994, חברים יכולים "לקנות מנויים למגזינים" או לתרום 3% או 7% מהכנסתם לתנועה, בהתאם לדרגה שהם רצו להגיע אליה (ככל שהדרגה גבוהה יותר, כך התרומה משמעותית יותר). הכסף, טוען וורילהון, משרת מטרה: הוא נועד לבניית "שגרירות" כדי לקבל את פני ה"אלוהים" (החוצנים) ברגע שהם יחליטו לחזור לכדור הארץ. לפי אמונת הראלים, החוצנים אינם רוצים להיתפס כפולשים כאשר יגיעו לחדש את קשריהם עם בני האדם - ולכן הם מבקשים שתיבנה עבורם שגרירות ששטחה יחשב תחת ריבונותם. בניית שגרירות זאת, לדבריהם, תתפרש על ידי החוצנים כהזמנה רשמית.

ועוד דבר קטן - השגרירות הזו צריכה להיות בישראל. ב-1994, בימי ממשלת יצחק רבין, אף הוגשה בקשה רשמית להקצאת שטח לשגרירות זו בקרבת ירושלים, אך הבקשה נדחתה.

במהלך הסמינר בן שבעת הימים, ג'ייקוב אומר שהוא ראה את וורילהון בסרטון נושא נאום "פופוליסטי מדאיג, שבו העלה כל משבר קיים בחדשות". הוא אמר: "היערות בוערים? לדבריו, זה לא היה נכון. התפשטות אבעבועות הקוף? גם זה מבחינתו לא היה קיים. המסר הסתכם ב'אם תפסיקו לחשוב, הדברים ישתפרו מטבעם'".

עוד בנושא:
הסיפור הטראגי על הכת המופרעת קיבל סופסוף את הדוקו המטלטל הראוי לו

האייפון של הכתות: פרשת "כת הסקס של ניו יורק" לא מפסיקה לרתק את אמריקה

דוקו שעשה עליו הבמאי הישראלי יואב שמיר:

אורגזמה קוסמית, חושניות מדיטטיבית ומיניות של צעירים

התנועה הראלית סובבת בחלקה סביב רעיון ה"שחרור המיני", כשבאתר האינטרנט של התנועה תמצאו קובץ PDF להורדה בחינם העוסק במדיטציה חושנית, מתוך ספר שחיבר וורילהון בו הוא טוען ללמד אנשים כיצד להגיע ל"אורגזמה הקוסמית" באמצעות תרגול של "חושניות מדיטטיבית" - שילוב של מדיטציה, עיסוי, נשיקות וליטוף.

"ראל: נביא החוצנים" של נטפליקס נוגע בטשטוש הגבולות בארגון שסובב כל כך באינטנסיביות סביב אדם אחד והבשורה שלו - ושואל האם הסכמה אפשרית בכלל בהקשר של היררכיה כזו. במהלך הפעילות הסמויה שלו, ג'ייקוב הבחין ב"קרבה החמה מדי" של הראלים אליו. אדם שלדברי ג'ייקוב הסתובב עירום בבונגלו המשותף שלהם דיבר איתו על "צילום תמונות" ואישה פי שניים מגילו התחילה איתו מאוד בבוטות - כי "הרגישה בקשר מיוחד ביניהם".

הארגון התמודד עם טענות כי הוא מאפשר, מעודד או מעלים עין מסקסואליזציה של צעירים, דבר שוורילהון הכחיש בתוקף. "ראל: נביא החוצנים" כולל ראיון משנת 1992 שבו אושיית הטלוויזיה הצרפתית כריסטוף דשאבן מתעמת עם וורילהון בנושא - כמו גם ראיון עכשווי של דשאבן עצמו. בשנת 1999, האסיפה הלאומית, במערך חדש של ממצאים, כתבה כי "התנועה הראלית דוגלת בחינוך מיני מהגיל הצעיר ביותר". ב-2006 דיווח Le Parisien כי שני חברים לשעבר בתנועה נמצאו אשמים ב"השחתה שיטתית של נערות מתבגרות". ה-Independent פנה לתנועת הראלים לצורך קבלת תגובה, אך לא קיבל מענה עד כה.

הספר Intelligent Design: Message from the Designers, שחיבר וורילהון וזמין לעיון באתר האינטרנט של התנועה, כולל את הקטע הזה: "בשורש כל אלימות, יש תמיד אנשים שלא מרוצים מבחינה חושנית. זו הסיבה שעלינו ללמוד ליהנות מכל החושים שלנו ולעזור לכל הסובבים אותנו לגלות את החושניות המלאה שלהם, החל מילדים. לא מספיק להראות להם 'איך זה עובד', כמו שחינוך מיני נוטה לעשות, אלא עלינו ללמד אותם 'איך להשתמש בה' כדי להשיג ולהעניק יותר הנאה. צריך להחליף חינוך מיני בחינוך חושני".

איפה התינוקת המשובטת איב?

התנועה הראלית עלתה לכותרות בינלאומיות בתחילת שנות ה-2000 כאשר העלתה טענות ראוותניות - ולכאורה מופרכות - כי היא הצליחה במלאכת השיבוט האנושי וייצרה "תינוקות משובטים". הם הודיעו שעשו זאת עם שיבוט של תינוקת בשם איב, על אף שמעולם לא הציגו הוכחה לכך. הסדרה התיעודית החדשה חוקרת את הטענה המוזרה הזאת - וטוענת שלמאמינים לא באמת היה משנה אם היא נכונה או לא.

פיליפס סטיבנס ג'וניור, עמית פרופסור בדימוס לאנתרופולוגיה באוניברסיטת באפלו קולג' לאמנויות ומדעים, שחקר זמן רב דת, ספיריטואליזם וכתות, טוען שאנשים נוטים להישאר בתנועות כמו התנועה הראלית מסיבות חברתיות יותר מאשר הדוקטרינה עצמה. "הם ראיינו חברים שראו בזה חוויה מאוד משמעותית. רבים מהם הצטרפו מסיבות חברתיות גרידא", אמר סטיבנס ל- The Independent. "האידיאולוגיה שהוצגה על ידי המנהיג פשוט לא הייתה גורם בחברות שלהם".

לג'ייקוב נותר רושם דומה במהלך התנסותו בת השבוע לצד הראלים. "אנשים בודדים יכולים לקבל הרגשה של שייכות", הוא אמר, "זה נותן להם גם מטרה, שיגידו להם שהם צריכים לתרום כדי שניתן יהיה לבנות שגרירות עבור החייזרים. זה נותן להם תקווה כשהם חיים בעולם כזה מעורר חרדה".

בפרק הרביעי של הסדרה, חבר כת לשעבר הרהר על שנותיו בארגון והאם הייתה לכאורה ביכולתו האפשרות לעזוב אותה. "זה תמיד אותו דבר, עם התנועות האלה", אמר ג'ייקוב, "הם סוגרים אותך, אז ככל שאתה מבלה יותר זמן בפנים, כך קשה יותר לעזוב. כשהמעגל החברתי שלך מורכב בעיקר מחברים בארגון, אם אתה עוזב, אתה נשאר בלי כלום. רק חלל ריק".

רק 11 שנים לחכות לחייזרים

הסדרה עולה לשידור בתקופה מעניינת. לא רק שהתנועה חגגה לאחרונה 50 שנה להיווסדה, אלא שהמועד שבו טוען וורילהון שהחייזרים יחזרו לכדור הארץ מתקרב. הוא תמיד התעקש שה"אלוהים" יבקר שוב עד שנת 2035. בשנות התשעים זה אולי נראה רחוק, אבל עכשיו מדובר רק בעוד 11 שנים. וורילהון כנראה עדיין יהיה בחיים עד אז ובסוף שנות השמונים לחייו. מה יעלה בגורל התנועה הראלית כשהחייזרים לא יופיעו כמתוכנן? כנראה שכלום.

כמו תנועות רבות אחרות, גם זו תמצא דרך להמשיך לגייס אליה מאמינים. הרי ידוע שדוקטרינות ניתנות לשינוי ותחזיות עלולות לקבל פרשנות מחודשת. סטיבנס מציג לדוגמא את המטיף האמריקאי וויליאם מילר, שבמאה ה-19 חזה שביאתו השנייה של ישו תתרחש ב-1843 או ב-1844. "אנשים עמדו על הגגות וחיכו לעלות לגן עדן", אומר סטיבנס, "הנבואה מעולם לא התרחשה, אבל הקבוצה המשיכה להתקיים". לאחר תקופה הידועה בשם האכזבה הגדולה, צצו האדוונטיסטים ואיתם הכנסייה האדוונטיסטית של היום השביעי.

חמישה עשורים לאחר הראיון של וורילהון עם ארדיסון, עדיין מהדהדת שאלה אחת ממנו: "אתה לא חושב שזו העובדה שמעולם לא הכרת את אביך שבגללה הלכת לחפש אחד כזה בין חוצנים?". על זה, וורילהון הביט הצידה והשיב: "זו הפסיכולוגיה הפרוידיאנית. אני לא חושב, אבל...".

היחס ליהודים ולמדינת ישראל: רוצחים ובוגדים שאלוהים נטש

התנועה הראלית דוחה את הדת היהודית. נראה כי עבורם היהדות היא סימן לאקזוטיקה אך גם לאותנטיות. היא לא מוכרת יתר על המידה לצרפתים, האמריקאים והקוויבקים שמהם גויסו מרבית המאמינים, אבל היא עדיין מתקשרת עבורם למשהו עתיק.

כזה שמגיע למדינה שלנו, התנועה הראלית מחזיקה בעמדות עוינות במיוחד, המתבטאות בפרסומים רשמיים לאורך השנים בהם נטען בין היתר שעל היהודים לשוב לגולה היות שהמשטר הציוני גנב את האדמות מהפלסטינים ומתכנן לבצע בהם שואה, שיהודי ישראל הם יהודים מזויפים ושהפלסטינים הם היהודים האמיתיים.

ב-12 באפריל 2009 ראל פרסם כי קיבל לכאורה מסר מאלוקי היהודים, הכולל בין היתר הודעה כי הוא מפסיק את ההגנה שהעניק עד אותה העת למדינת ישראל. ב-6 באוגוסט 2015 ראל פרסם כי קיבל לכאורה מסר נוסף מאלוהי היהודים, בו נכללות האשמות חריפות נגד יהודי מדינת ישראל הכוללות בין היתר בגידה בערכי היהדות ע"י גניבת האדמה והבתים שלא שייכים ליהודים, אי כיבוד הדיבר "לא תרצח" על רצח העם הפלסטיני וכעס על צבירת נשק גרעיני שיכול להרוג מיליוני איש במכה אחת ולהצית מלחמת עולם שמסוגלת להרוס את כל הבריאה שלנו: "אני מבקש מכל היהודים האמיתיים לעזוב את ארץ פלסטין במהירות האפשרית... על היהודים האמתיים נגזר לצאת לגולה חדשה", אמר אז הנביא.

באותו מסר "אלוהים" לכאורה חוזר על תפיסתו כי ישראל צריכה הייתה להיות מדינת כל אזרחיה וטוען כי "בני העם קשה העורף שרק ברח מהשואה הנאצית ומחנות הריכוז, הפכו לקשים הרבה יותר. הם יצרו מחנות ריכוז לפלסטינים שאת בתיהם ואדמתם גנבו, הפציצו את מחנה הריכוז שהוא עזה ואפילו מכינים פתרון סופי עם מטרה של שואה פלסטינית". בנוסף לכך, "אלוהים" מגדיר באותו מסר מיהו יהודי אמיתי: "היהודים האמתיים הם כמובן אנטי-ציונים... הראלים הם עתה היהודים האמתיים... אנחנו מבקשים מכל היהודים לעזוב את ישראל במהירות האפשרית, להפוך לראלים ולתמוך בפלסטינים, שהם למעשה ברובם צאצאיהם של יהודים אמתיים", אמר אז ראל, "לראות יהודים מזויפים באים מאירופה ושוחטים את הצאצאים של היהודים שחיו בישראל בימי התנ"ך, זה פשע קורע לב... יהודי, עזוב את ישראל כמה שיותר מהר מבלי לחזור אחורה אם אינך רוצה להפוך לנציב מלח, כפי שקרה בסדום ועמורה".

התנועה הראלית הבינלאומית ידועה גם בקמפיין למיתוג מחדש של צלב הקרס, הסמל הנאצי שהיא רואה בו בכלל סמל לשלום שנעשה בו שימוש לרעה על ידי הנאצים. הראלים מציגים את צלב הקרס בפומבי, כולל באמצעות כרזות עם הסמל מעל אזורים צפופים. בשלוש השנים האחרונות הם מקיימים אירועי "יום שיקום צלב הקרס העולמי" שנתיים בערים ברחבי העולם, כולל לוס אנג'לס, שיקגו, ניו יורק, ונקובר, מלבורן ותל אביב, בין היתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully