וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיר הישראלי לאירוויזיון דלף על ידי פרו פלסטינים לרשת

10.3.2024 / 11:30

שעות לפני שייחשף באופן רשמי במשדר חגיגי בכאן 11, השיר "הוריקן" ששרה עדן גולן דלף על ידי חשבון טוויטר פרו פלסטיני. בתאגיד פועלים להסיר אותו מהרשתות

עדן גולן בגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון" בקשת 12, מבצעת גרסת כיסוי לשיר "I don't want to miss a thing" של אירוסמית', 6 בפברואר 2024/קשת 12

השיר "הוריקן" בביצוע עדן גולן, שנבחר לייצג את ישראל באירוויזיון, דלף לרשת זמן קצר לפני שייחשף רשמית הערב (ראשון) בכאן 11. מי שחשף את השיר הוא חשבון פרו פלסטיני בשילוב מסרים אנטי ישראליים. בתאגיד פועלים להסיר אותו מהרשתות.

בשבוע שעבר ה-EBU, איגוד השידור האירופי, הודיע לתאגיד השידור הישראלי כאן כי השיר "הוריקן" אושר וישראל תשתתף בתחרות האירוויזיון בשוודיה. את ההחלטה קיבלה הוועדה המפקחת על האירוויזיון, לאחר שדנה במילות השיר, שנכתב על ידי קרן פלס, אבי אוחיון וסתיו בגר ולאחר שהאזינה לביצועו.

לפני קצת יותר משבועיים פרסמנו בוואלה! תרבות כי בכיר באיגוד השידור האירופי (ה-EBU) הבהיר בשיחה עם גורם ישראלי כי אם לא יהיה שינוי במילות השיר "October Rain" - השיר יפסל סופית. איגוד השידור האירופי אמר לאותו גורם ישראלי כי ההחלטה אם לשנות את המילים נמצאת בידי התאגיד, והבהיר כי אם יחליט לא לשנות - ישראל לא תשתתף באירוויזיון. באיגוד השידור האירופי דרשו לפסול את השיר בטענה כי השיר מכיל מילים פוליטיות.

בתאגיד תחילה סרבו בעקשנות לשנות את מילות השיר. בהמשך, התקפלו והסכימו, שם השיר שונה מ"אוקטובר ריין" ל"הוריקן" וכן חלק משמעותי ממילות השיר שונו. גורם בתאגיד נימק את פניית הפרסה בשיחה עם וואלה! בתחילת השבוע בכך שבתאגיד הבינו שהפסילה של ה-EBU היא סופית, ולאור תחושתם שבוועדה המפקחת על התחרות, שיש בה נציגות של מדינות כמו איסלנד ושוודיה, "עושים הכל כדי שישראל לא תשתתף". יצוין כי בניגו לדברי הגורם בתאגיד, בעוד שנשמעו קולות פומביים מאיסלנד נגד השתתפות ישראל בתחרות, לא שמענו את עמדתה של שוודיה המארחת.

עוד אמר הגורם בתאגיד לוואלה! תרבות כי ההתקפלות נעשתה מתוך תחושה ש"אם יש מדינות שלא רוצות שישראל תשתתף - ישראל חייבת לעשות מאמץ להשתתף". הגורם בתאגיד אמר עוד כי עלה חשש "שהאירוע הזה יגרור כמו כדור שלג עוד ביטולי השתתפות של מדינת ישראל באירועים אחרים והיה צריך לשים לזה סוף כדי למנוע נזק היקפי בעולם הספורט והאמנות".

גורם ישראלי הבקיא בחוקי האירוויזיון ומעורה בפרטים, אמר לוואלה! תרבות בתחילת השבוע שעבר בהתייחסו לדברי הגורם בתאגיד: "התאגיד ממשיך להעביר מסר וקו 'דווקאי'. הוא עלה על עץ מאוד גבוה. כשהבין שה-EBU איתן בדעתו - הוא חיפש סיבה לרדת מהכרזתו שאין בכוונתו לשנות את המילים. זו בכלל לא שאלה של בעד או נגד ישראל. זה משהו מאוד ענייני, מקצועי ויבש. ה-EBU היה 'בעד ישראל' כי על פי הקריטריונים שלו תאגיד כאן עמד בכל הקריטריונים להשתתפות. ה-EBU כביכול 'נגד ישראל' רק כי תאגיד כאן לא עמד בקריטריונים שלו, לפיהם אסור לשלוח שיר עם מסרים פוליטיים. אין כאן איפה ואיפה. כל הקריטריונים זהים לכל המדינות בשני המקרים. אגב, זה נכון שיש מדינות שבעד להדיח אותנו. ברגע ששולחים שיר עם מסר פוליטי - נותנים למדינות הללו סיבה טובה לתקוף אותנו במוסדות איגוד השידור האירופי".

עוד בוואלה!

מה הוביל למהפך בעמדת התאגיד? הסיפור מאחורי הקלעים סביב השיר לאירוויזיון

לכתבה המלאה

ביום חמישי, עדן גולן הגיבה בהתרגשות בסרטונים שהעלתה לרשת שצולמו רגעים אחרי שקיבלה את ההודעה שמילות השיר החדשות אושרו. "מאלמו, אתם מוכנים?", אמרה בסרטון אחד, ובסרטון שני הוסיפה: "חברים, אני מה זה מתרגשת, עכשיו הודיעו לי שה-EBU אישר את השיר שלנו והשנה נשתתף באירוויזיון. אין לי ספק שהם עשו את הבחירה הנכונה שנתנו לנו להשתתף השנה. השנה זה יותר חשוב מתמיד שנעמוד על הבמה הזאת ונייצג את המדינה שלנו בכבוד. אני מתכוונת לעשות את הכל בשביל לייצג את המדינה שלנו בגאווה ולתת את כל כולי בשביל להגיע לתוצאה מקסימלית. עכשיו אנחנו נכנסים לתקופה של חזרות וכמובן שאתם חלק מאוד גדול מכל התהליך הזה, ובא לי לאחל לנו בהצלחה ואני אוהבת אתכם מאוד מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully