וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוריקן": השיר הישראלי לאירוויזיון נחשף באופן רשמי. האזינו

10.3.2024 / 22:45

השיר "הוריקן" ששרה עדן גולן נחשף במשדר חגיגי בכאן 11, עם קליפ שמתלווה אליו. את השיר כתבו קרן פלס, אבי אוחיון וסתיו בגר. צפו והאזינו

אחרי הסערות והשינויים - השיר נחשף: השיר הישראלי "הוריקן" בביצוע עדן גולן, שייצג את ישראל באירוויזיון 2024 במאלמו שבשבדיה, נחשף הערב במשדר חגיגי בכאן 11. את השיר כתבו אבי אוחיון, קרן פלס וסתיו בגר. הבוקר דלף השיר לרשת על ידי חשבון פרו פלסטיני. בשבוע שעבר הודיע ה-EBU, איגוד השידור האירופי, לתאגיד השידור הישראלי כי השיר "הוריקן" מאושר ושישראל תשתתף בתחרות האירוויזיון בשוודיה. את ההחלטה קיבלה הוועדה המפקחת על האירוויזיון, לאחר שדנה במילות השיר ולאחר שהאזינה לביצועו.

מילות השיר:

Hurricane
Writer of my symphony
Play with me
Look into my eyes and see
People walk away but never say goodbye

Someone stole the moon tonight
Took my light
Everything is it black and white
Who's the fool who told you boys don't cry

Hours and hours, empowers
Life is no game but it's ours
While, the time goes wild

Everyday I'm losing my mind
Holding on in this mysterious ride
Dancing in the storm
I got nothing to hide
Take it all and leave the world behind
Baby promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane
This hurricane

Living in a fantasy, ecstasy
Everything is meant to be
We shall pass but love will never die

Hours and hours, empowers
Life is no game but it's ours
While, the time goes wild

Everyday I'm losing my mind
Holding on in this mysterious ride
Dancing in the storm
I got nothing to hide
Take it all and leave the world behind
Baby promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane
This hurricane

‏לא צריך מילים גדולות
רק תפילות
אפילו אם קשה לראות
תמיד אתה משאיר לי אור אחד קטן

שמו המקורי של השיר היה בכלל "October Rain" (הגשם של אוקטובר - ש"ב) והוא כלל מילים שרמזו לאסון ומלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר. לפני קצת יותר משבועיים פרסמנו בוואלה! תרבות כי בכיר באיגוד השידור האירופי (ה-EBU) הבהיר בשיחה עם גורם ישראלי כי אם לא יהיה שינוי במילות השיר "October Rain" - השיר יפסל סופית. איגוד השידור האירופי אמר לאותו גורם ישראלי כי ההחלטה אם לשנות את המילים נמצאת בידי התאגיד, והבהיר כי אם יחליט לא לשנות - ישראל לא תשתתף באירוויזיון. באיגוד השידור האירופי דרשו לפסול את השיר בטענה כי השיר מכיל מילים פוליטיות.

בתאגיד תחילה סרבו בעקשנות לשנות את מילות השיר. בהמשך, התקפלו והסכימו, שם השיר שונה מ"אוקטובר ריין" ל"הוריקן" וכן חלק משמעותי ממילות השיר שונו. גורם בתאגיד נימק את פניית הפרסה בשיחה עם וואלה! בתחילת השבוע בכך שבתאגיד הבינו שהפסילה של ה-EBU היא סופית, ולאור תחושתם שבוועדה המפקחת על התחרות, שיש בה נציגות של מדינות כמו איסלנד ושוודיה, "עושים הכל כדי שישראל לא תשתתף".

הגורם בתאגיד אמר עוד לוואלה! תרבות כי ההתקפלות נעשתה מתוך תחושה ש"אם יש מדינות שלא רוצות שישראל תשתתף - ישראל חייבת לעשות מאמץ להשתתף". הגורם בתאגיד אמר עוד כי עלה חשש "שהאירוע הזה יגרור כמו כדור שלג עוד ביטולי השתתפות של מדינת ישראל באירועים אחרים והיה צריך לשים לזה סוף כדי למנוע נזק היקפי בעולם הספורט והאמנות".

גורם ישראלי הבקיא בחוקי האירוויזיון ומעורה בפרטים, אמר לוואלה! תרבות בתחילת השבוע שעבר בהתייחסו לדברי הגורם בתאגיד: "התאגיד ממשיך להעביר מסר וקו 'דווקאי'. הוא עלה על עץ מאוד גבוה. כשהבין שה-EBU איתן בדעתו - הוא חיפש סיבה לרדת מהכרזתו שאין בכוונתו לשנות את המילים. זו בכלל לא שאלה של בעד או נגד ישראל. זה משהו מאוד ענייני, מקצועי ויבש. ה-EBU היה 'בעד ישראל' כי על פי הקריטריונים שלו תאגיד כאן עמד בכל הקריטריונים להשתתפות. ה-EBU כביכול 'נגד ישראל' רק כי תאגיד כאן לא עמד בקריטריונים שלו, לפיהם אסור לשלוח שיר עם מסרים פוליטיים. אין כאן איפה ואיפה. כל הקריטריונים זהים לכל המדינות בשני המקרים. אגב, זה נכון שיש מדינות שבעד להדיח אותנו. ברגע ששולחים שיר עם מסר פוליטי - נותנים למדינות הללו סיבה טובה לתקוף אותנו במוסדות איגוד השידור האירופי".

עוד בוואלה!

מה הוביל למהפך בעמדת התאגיד? הסיפור מאחורי הקלעים סביב השיר לאירוויזיון

לכתבה המלאה

עדן גולן הגיבה ביום חמישי בהתרגשות רבה כשנודע לה שהשיר אושר באופן רשמי וסופי. בסרטונים שהעלתה לרשת שצולמו רגעים אחרי שקיבלה את ההודעה היא אמרה: "מאלמו, אתם מוכנים?". בסרטון שני הוסיפה: "חברים, אני מה זה מתרגשת, עכשיו הודיעו לי שה-EBU אישר את השיר שלנו והשנה נשתתף באירוויזיון. אין לי ספק שהם עשו את הבחירה הנכונה שנתנו לנו להשתתף השנה. השנה זה יותר חשוב מתמיד שנעמוד על הבמה הזאת ונייצג את המדינה שלנו בכבוד. אני מתכוונת לעשות את הכל בשביל לייצג את המדינה שלנו בגאווה ולתת את כל כולי בשביל להגיע לתוצאה מקסימלית. עכשיו אנחנו נכנסים לתקופה של חזרות וכמובן שאתם חלק מאוד גדול מכל התהליך הזה, ובא לי לאחל לנו בהצלחה ואני אוהבת אתכם מאוד מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully