וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחד מהטופ 3 שלי": המעריצים הגדולים בעולם עפים על השיר שלנו לאירוויזיון

12.3.2024 / 8:18

כבר ב-24 השעות מפרסומו, "הוריקן" צבר יותר ממיליון צפיות ביוטיוב, ושלל יוטיוברים אוהבי אירוויזיון מרחבי העולם צילמו סרטוני תגובה שבהם נחשפו לשיר לראשונה. התגובות מעודדות מאוד, אבל גם הם יודעים שהפוליטיקה תעמוד בדרך. ואיך כל זה השפיע על ההימורים?

קטע מתוך הקליפ ל"הוריקן" של עדן גולן, השיר של ישראל לאירוויזיון 2024/כאן 11

נראה שאין שיר שמעניין יותר את חובבי האירוויזיון מהשיר הישראלי. ובכל מה שקשור לאירוויזיון 2024, העניין העולמי פורץ הרבה מעבר לגבולות החובבים. כבר ב-24 השעות מפרסומו, "הוריקן" שכתבו קרן פלס ואבי אוחיון, ועיבד סתיו בגר, צבר יותר ממיליון צפיות כשסופרים ביחד את עמודי היוטיוב של כאן ושל האירוויזיון. לא רק אנחנו ציפינו לשיר, אלא גם שלל יוטיוברים שזוכים לעשרות אלפי צפיות בסרטוני הריאקשן שלהם.

בואו נתחיל דווקא עם הייטר חסר מודעות שיושב בברזיל, וכנראה צובר את הידע שלו על המצב בעזה מסרטונים בטיקטוק. תחילה חשבתי לא לשתף את הקישור לסרטון שלו, אותו הוא פותח עם שלט "Ban Israel" ומבקש להסתער על כל הפלטפורמות הדיגיטליות עם התגית המטופשת הזו. אולם בהמשך הבנתי שהוא פשוט בדיחה טובה מכדי לוותר עליה, אז הנה היא לפניכם. לאחר שהוא מסיים עם מיצג השנאה כלפי ישראל, הוא עובר להגיב לשיר עצמו. זה מתחיל בזלזול, "למה בלדה", אבל אט אט עדן שובה את ליבו: "טוב", הוא אומר, "היא שרה ממש טוב. הוציאו הרבה כסף על הקליפ הזה והשיר מתפתח". בהמשך הוא ממש מודה שקשה לו: "אני עצוב כי זה שיר לא רע. היא נראית מצוין ויודעת לשיר". לקראת סיום הווידאו הוא נותן גילוי דעת מדהים על כך שמלחמה זה רע, אתם יכולים ליהנות מכל הטוב הזה ולהביע את דעתכם המנומסת בעמוד שלו.

בערוץ סרטוני ריאקשן שבהם מגיבים זה לצד זו אמריקאית וליטאי, אהבו מאוד את השיר. "הוא ממש טוב, דרמטי, אמנותי מאוד", אמרו. "הוא יסיים גבוה, אלא אם אנשים יבחרו לא להצביע עבורו בגלל המצב, זה סימן השאלה כאן".

היוטיובר בי ג'י מעמוד Local Band Smokeout לא הצליח להסתיר את התלהבותו, כשכבר לאחר המשפט הראשון בשיר אמר "אני אוהב את זה עד כה", והחמיא לכוריאוגרפיה בקליפ. עוד אמר: "הקול שלה פנטסטי. השיר נשמע כמו משהו שאדל שרה, זה ממש עוצמתי". בסיום הקליפ הוא נראה נרגש במיוחד ואמר: "זה מדהים. זה כנראה אחד מהטופ 3 שלי באירוויזיון הזה, 10 מתוך 10. זה יכול להיות להיט כאן בארצות הברית".

כולנו יודעים איך הספרדים מתייחסים לישראל מאז הטבח. את היוטיובר Lavadom אנחנו זוכרים מהאירוויזיון הקודם, כשבביקורת שלו הוא נטרף עד דמעות מהשיר של נועה קירל. בפתח הסרטון שלו השנה הוא מבהיר: "אני רק רוצה לדבר על מוזיקה, לא על שום דבר אחר. אם מישהו מחכה למשהו אחר, אני כאן רק כדי להגיב על מוזיקה", קונספט מעניין שאולי כדאי לכל חובבי האירוויזיון בעולם לאמץ. גם הפעם הוא נראה נרגש במיוחד: "אני ממש מאוהב במה שאני רואה עכשיו. עדן שרה כמו מלאך, זו עובדה". בהמשך הוא אומר: "זה שיר שאני אראה לכל מי שיבקש ממני שיר. אם ארצה לבכות, אשים את השיר הזה. השיר הזה משלים את הטופ 5 שלי, אולי אפילו טופ 3. לא תמצאו שום דבר דומה לזה השנה".

עוד בוואלה!

עדן גולן: "אני לא נאיבית, המציאות לא משמחת ואני יודעת מה אומרים בעולם"

לכתבה המלאה

גם הטורקים לא ממש ידועים כחובבי ישראל גדולים, הם גם לא משתתפים באירוויזיון, אבל עדיין יש שם בסיס חובבים שמייחל לחזרת מדינתם לתחרות. וולקן דאדז'ה מאיסטנבול צפה בקליפ והמילה שחזרה על עצמה שוב ושוב ושוב היא "וואו".

והנה מה שאמרה חבורת EurovisionFun מיוון: "בלדות כאלה הן מהסוג האהוב עלינו. זה מה שהיה חסר עד כה באירוויזיון השנה". ספירוס אמר: "זה יכול גם לסיים בטופ 10, וגם לא לעלות לגמר, אבל זה בטח יקבל תוצאה טובה". אפוסטוליס היה מעט מאוכזב, אך אופטימי: "חסר לי משהו אתני ישראלי בשיר, הוא בסדר, יש לה קול טוב, אבל אין מצב שהיא לא עולה לגמר". פסחליס סיכם: "סביר מאוד שישראל תעלה משום שזו הבלדה הנשית היחידה מהסוג הזה בחצי הגמר השני".

כך גם אתם יכולים לעזור

כמובן שלא הכל ורוד ויש לא מעט אנשים נגדנו, אפשר לראות את זה בתגובות לסרטונים וכמובן בפוסטים ברשתות החברתיות. אבל גם אתם יכולים לעזור! כל מה שעליכם לעשות זה להיכנס לסרטונים שצירפנו כאן ולסרטונים רבים נוספים שתוכלו למצוא לבד. אם הביקורת בעד ישראל, סמנו לייק וכדאי גם להוסיף תגובה. הסרטון יצבור פופולריות ומספר התגובות האוהדות יגדל. אם מדובר בסרטון של שונאי ישראל שלא מתייחס למוזיקה אלא למצב הפוליטי, סמנו שלא אהבתם. אפשר גם להוסיף תגובה, זה אמנם יעלה את החשיפה, אבל גם התגובות החיוביות שלכם יזכו לצפיות.

עדן גולן. רגב זרקה,
תרימו לה בתגובות. עדן גולן/רגב זרקה

ואיך אנחנו בהימורים?

מי שציפה לראות את ישראל מזנקת בהימורים לאחר חשיפת השיר התאכזב. לפני פארסת הנשתתף-לא נשתתף באירוויזיון ישראל התנדנדה בין המקומות השלישי והרביעי. כשהתאגיד גרם לעולם לחשוב שישראל פורשת מהתחרות, המהמרים הפסיקו להמר עלינו ובצדק, עד שהידרדרנו למקום ה-15. כשהשתתפות ישראל אושרה באופן רשמי, זינקנו למקום השמיני, ובימים האחרונים טיפסנו עוד שלב למקום השביעי.

למה אנחנו לא עולים גבוה יותר? כי בזמן שחלף התפרסמו שירים נוספים שנחשבים לחזקים ומועמדים לניצחון, חלקם בצדק וחלקם, איך אומר בעדינות - פחות. מצד שני, חשיפת השיר לא הורידה את הדירוג של ישראל, וזה סימן חיובי.

בזמן שחלף מאז חשיפת השיר קראתי מספר טורים, די בומריים אם יורשה לי לבקר את המבקרים, בכלי תקשורת כאלה ואחרים. "חסר ייחודיות", "אין בו שום דבר ישראלי", "גנרי", ועוד סופרלטיבים שכאלה. השיר באמת גנרי, אבל במובן החיובי של המילה. אם תאזינו למתחרים של עדן, כל מה שתרצו זה משהו גנרי ולא ניסיון להמציא את הגלגל. אם לא מתייחסים לפוליטיקה, בכפוף כמובן להופעה בלייב, מקומו של "הוריקן" בגמר צריך להיות מובטח, ועם השירים שמול עדן גם הטופ 10 לא אמור להיות מחוץ להישג יד. אם עדן גולן הצליחה לסתום את הפה לברזילאי שאיתו פתחתי את הטור, היא כנראה תצליח לעשות זאת לעוד מאות אלפי הייטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully