וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי הויברגר מגיב לטענות שהטריד: "עיוותו אמירה לא מוצלחת וגרמו לי נזק עצום"

18.3.2023 / 13:10

לאחר ביטול ההצגה "מבצע סבתא" ברגע האחרון בשל טענה להטרדה מינית מילולית מצד השחקן והבמאי כלפי שחקנית, מסר הויברגר: "זו אולי לא אמירה מוצלחת שלי, ואני מתנצל בפני מי שנפגעה או נפגע ממנה. חבל שכמה בעלי עניין עיוותו את הדברים ואת ההקשר, גרמו לי נזק עצום"

רמי הויברגר. ראובן קסטרו
רמי הויברגר/ראובן קסטרו

בחודש שעבר בוטלה ההצגה "מבצע סבתא" של התיאטרון העברי ברגע האחרון, בעקבות טענה להטרדה מינית מילולית מצד שחקן ובמאי ההצגה, רמי הויברגר, כלפי שחקנית בהצגה. זאת לאחר שבמהלך חזרה גנרלית אמר הויברגר לשחקנית בעודם על הבמה: "אם לא נכנס הקיו, אני אונס את השחקנית", על פי פרסומים.

כעת, הויברגר מגיב לראשונה - ומוסר את גרסתו. "בעקבות קמפיין להכפשת שמי סביב החזרה הגנרלית של המחזה 'מבצע סבתא' ולאחר שקיבלתי פניות רבות מקהל שפגש אותי על כל במה אפשרית ב-40 השנים האחרונות וציפה עכשיו לשמוע את גרסתי לאירוע, חשבתי שמן הראוי להעמיד דברים על דיוקם, והם רחוקים מאוד ממה שבעל עניין זה או אחר בחר להפיץ לתקשורת, ובכך לשחרר את עצמו מן החוזים שחתם מולי ומול השחקנים ועובדי הבמה.

"ביום חמישי 15 בפברואר באולם של קיבוץ יקום התקיימה חזרה גנרלית להצגה 'מבצע סבתא' על-פי עיבוד שלי ושל דרור שאול. התבקשתי והסכמתי לביים את ההצגה ולשחק בה. במהלך אחת הסצינות החזקתי על הבמה שחקנית במותניה באקט רומנטי, הכל על פי המחזה והוראות הבימוי, וחיכיתי לאות צלצול טלפון שאמור לקטוע באופן קומי את האקט הרומנטי, כך שעם הישמעו עלי לשמוט את השחקנית אל הבמה (פעולה שעבדנו עליה הרבה כדי למנוע פגיעה בשחקנית) ולצאת מן הבמה תוך כדי שיחת בטלפון. מכיוון שהצלצול הגואל לא הגיע משום מה, אבל 'ההצגה חייבת להימשך', הורדתי באיטיות את השחקנית אל הבמה, והמשכתי כביכול את הסצינה הרומנטית. לאחר שגם אז טכנאי הסאונד לא הפעיל את אפקט הצלצול נאלצתי להישכב לצד השחקנית ולהמשיך לאלתר את הסצינה הרומנטית.

"לבסוף", הוסיף הויברגר, "כשכבר לא ידעתי איך לצאת מן המצב המביך, פניתי לסאונדמן, אברי, שהיה אמור להפעיל את הצלצול, ואמרתי לו: 'אולי תכניס כבר את צלצול הטלפון, מה אתה רוצה - שאני אאנוס אותה?'. זו אולי לא אמירה מוצלחת שלי, ואני מתנצל בפני מי שנפגעה או נפגע ממנה, אבל אלה הדברים וזהו ההקשר. חבל שכמה בעלי עניין עיוותו את הדברים ואת ההקשר, ונחפזו להציגם בדרך זו לתקשורת. בכך לא רק שגרמו לי נזק עצום אלא הביאו לביטול של ההצגה ולפגיעה קשה בפרנסתם של שחקנים ועובדי במה. את הנזק הכבד ספק אם ניתן לתקן ואולם אני מקווה שבעקבות ההבהרה יתעשת מי שצריך להתעשת ויחזור בו מן ההכפשה הבוטה והשקרית".

מבצע סבתא". יחצ, צילום מסך
מתוך הסרט "מבצע סבתא"/צילום מסך, יחצ

בחודש שעבר אמר גדי צדקה, מנהלו האמנותי של התיאטרון העברי, לוואלה! תרבות על דבריו של הויברגר: "באולם היו 250 איש. אי אפשר להסתיר אמירה שנאמרה. כמנהלו האומנותי של התיאטרון, לא אישרתי את ההצגה לאור רמתה האומנותית והתנהגותו של הבמאי והשחקן הראשי בה. לא נגלה שום סובלנות כלפי הטרדה או אמירה פוגענית של כל אדם".

בשנת 2007 החליטה פרקליטות מחוז המרכז לסגור את התיק נגד השחקן רמי הויברגר, שנחשד אז בביצוע מעשה מגונה במאפרת. בפרקליטות ציינו כי מדובר בסגירת תיק מהיעדר אשמה. זאת לאחר שמשטרת רחובות העבירה את תיק החקירה בעניינו של הויברגר לפרקליטות המדינה, ללא כל המלצה. לתיק צורפו שתי בדיקות פוליגרף שביצעו השחקן והמתלוננת - שניהם נמצאו דוברי אמת. על פי פרסומים, המאפרת הגישה תלונה במשטרה בטענה שבעת שהשניים השתתפו בצילומי סרט, באחת ההפסקות היא יצאה לעשן עמו והוא נגע בה לכאורה ללא הסכמתה. פורסם כי במהלך עימות שנערך בין השניים במשטרה אמרה לו: "צבטת אותי בחזה, ונגעת בי באיבר המין". הויברגר טען כי רק התחבקו ושהכל היה בהסכמה.

העיבוד הבימתי של "מבצע סבתא" היה אמור לעלות בתיאטרון העברי 24 שנה לאחר שיצא הסרט באותו השם, שכתב וביים דרור שאול. שניים משחקני הסרט המקורי היו אמורים לשוב לתפקידם המקורי - הויברגר, ששיחק את דמותו של אלון שגיב ("קרמבו") וגם ביים את ההצגה וכתב את העיבוד ביחד עם דרור שאול, ועו"ד צחי שפיצן שגילם את דמותו של עידן שגיב ששב אף הוא לתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully