וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוני רכטר מלחין את "פו הדב" ושת"פ עם הווסט אנד: כל מה שיקרה העונה ב"גשר"

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 12:06

התיאטרון הציג את העונה ה-33, בה לראשונה ישתף פעולה עם תיאטרון בווסט אנד בהצגה הראשונה של גשר שתעלה באנגלית, יוני רכטר הלחין גרסה חדשה ל"פו הדב" ויובל שרף הצטרפה לתיאטרון בהצגה "סיראנו". כל הפרטים

פרסום ראשון לקטעים מתוך "האבות והאמהות", המחזה הראשון והאחרון שכתב מאיר שלו ז"ל ויעלה בתיאטרון גשר. מקריא: במאי ההצגה עמית אפשטיין/שגיא בן נון

תיאטרון גשר הציג את רפרטואר 2024-25 ובה העונה ה-33 שלו במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום.

לאחר שבינואר 2022 נפרד גשר ממייסדו ומנהלו האמנותי יבגני אריה, התיאטרון נפרד בתחילת החודש הזה גם מרימאס טומינאס, מהבמאים הבולטים באירופה. עיבודו לקלאסיקה "סיראנו" מאת אדמון רוסטאן עבור גשר הפכה להצגה האחרונה שביים. בהצגה משחקת יובל שרף, שהצטרפה לגשר, לצד שלומי ברטונוב ואבי אזולאי. "היה מטלטל להגיע לפה בימים הראשונים של המלחמה", אמרה שרף, "הדבר הכי חזק בתהליך היה שזה המשמעות של תקווה, של להמשיך ליצור ולדמיין את היום שאחרי. זה התפקיד שלנו וזה החמ"ל שלנו. עבורי זה היה ממש מציל והזדמנות מדהימה לעבוד עם רימאס, שאיפשר לי לעשות התקפי טנטרום על הבמה".

העונה הנוכחית של התיאטרון נפתחה בהצגה "ריצ'רד השלישי" מאת שיקספיר, בבימוי איתי טיראן שביים לראשונה בגשר, ובכיכובה של יבגניה דודינה ששבה לתיאטרון אחרי 17 שנה, בתפקיד ריצ'ארד השלישי. במסיבת העתונאים נמסר שאיתי טיראן יביים הצגה נוספת בגשר, עליה לא נמסרו פרטים. במהלך המלחמה עלתה ההצגה המוזיקלית "שלום, מלחמה", מאת ובבימוי אמיר י. וולף. זהו סיפורם של אב ובן הנפגשים בחזית בהשתתפות השחקן גלעד קלטר ובנו רום. הליווי המוזיקלי יבוצע על ידי השחקנים יובל ינאי, שלומי ברטונוב, הנרי דוד וניר כנען.

יוני רכטר ארכיון יוצרים. צילום מסך, צילום מסך
יוני רכטר/צילום מסך, צילום מסך

גשר יציג ברפרטואר החדש גם מפגש בין הקלאסיקה "פו הדב" למוזיקאי הענק יוני רכטר, ששב ליצור לילדים, רק הפעם במקום לעסוק בכבשים - יעסוק בדב. ההצגה המוזיקלית לילדים "פו הדב", בלחניו של רכטר, נכתבה על ידי רועי חן על פי ספרו של א. א. מילן ומבוימת על ידי עמית אפשטיין, שאמר כי ההצגה עוסקת ב"חמלה, סולידריות ואחווה. ההצגה יוצאת מהמצב ומגיבה למצב, היא על הילדים ועל מה שעובר על כולנו בתקופה האחרונה". בצילום לקידום הצגה מופיע בלון כתום כמחווה לכפיר ביבס שנחטף לביבס. רכטר הודה במסיבת העיתונאים שלאורך חייו לא קרא את פו הדב וכי גם לאחר שקרא באחרונה לקח לו זמן לקלוט את קסמו - עד שלבסוף נחשף ליופי פשטותו. בהצגה ישתתפו יובל ינאי, גלעד קלטר, אלון פרידמן, מיכל ויינברג ושיר סייג.

יובל שרף. שי פרנקו,
מצטרפת לגשר. יובל שרף/שי פרנקו

עוד יעלה בתיאטרון גשר המחזה "שמשון ודלילה" על פי ספרו של זאב ז'בוטינסקי בעיבודו של רועי חן ובבימויו של נועם שמואל. ז'בוטינסקי השווה בין תקופת השופטים למנדט הבריטי ולמכשולים שהציבה אנגליה בדרך להקמת בית לאומי לעם ישראל בארץ ישראל, וגשר מצא שהספר רלוונטי לא פחות לימינו. שמואלי הגדיר במסיבת העיתונאים את ההצגה כ"סוג של 'משחקי הכס' בגרסה המקראית". ההצגה תעלה ב-25 בספטמבר, לפני ראש השנה.

פסטיבל התיאטרון הבינלאומי Jaffa Fest 2024 יתקיים בין ה-20 ביוני ל-6 ביולי. בעבר התקיים שיתוף פעולה של גשר עם רוסיה אבל לאחר מלחמת רוסיה-אוקראינה שיתוף הפעולה הזה כבר אינו מתקיים. במסגרת הפסטיבל יתקיים לראשונה בגשר שיתוף פעולה עם הווסט אנד, בהפקה משותפת עם תיאטרון Royal Haymarket בהצגה "סַלוֹמֵה" על פי אוסקר ווילד, שיביים מקסים דידנקו, שביים ברוסיה, גרמניה וצ'כיה. לראשונה בגשר תעלה הצגה בשפה אנגלית עם כתוביות בעברית וברוסית. "מאוד רציתי שהשחקנים דוברי העברית ירגישו סופסוף מה זה לשחק בשפה זרה", אמרה בחיוך מנכ"לית התיאטרון, לנה קריינדלין. ההצגה אמורה לעלות גם בווסט אנד.

עוד בוואלה!

שני כהן חוזרת לשחק, ספין אוף ל"קיץ של אביה": כל מה שצפוי השנה בהבימה

לכתבה המלאה

עוד יעלו בעונה הקרובה בגשר: ההצגה "החתונה מבוטלת" בבימוי דאשה שאמינה, המבוססת על זיכרונות שורדי פצצות האטום על הירושימה ונגסאקי. הטקסט מבוסס על חומרי ארכיון וראיונות עם הניצולים, שהתקיימו במהלך המסע של צוות יוצרי ההפקה ליפן; "אמדאוס" מאת פיטר שפר בבימוי אילאיל סמל; ההצגה "מי כמוני", שעלתה כבר לפני ארבע שנים, חוזרת עם קאסט חדש וצעיר. המחזה יעלה באפריל בתיאטרון Franco Parenti במילאנו; "החטא ועונשו" של דוסטויבסקי בעיבוד חדש בבימויו של אלכסנדר מולוצ'ניקוב; "הנערה הדנית" בבימוי נועה רבן; "דולי סיטי" על פי ספרה המצליח של אורלי קסטל בלום בבימוי נתי בן חנן; "נמסה" מאת ובבימוי סופיה גולן; ו"מראה" בבימוי נעם פרנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully