וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני כהן חוזרת לשחק, ספין אוף ל"קיץ של אביה": כל מה שצפוי השנה בהבימה

29.2.2024 / 8:00

הבימה הציג את הרפרטואר ל-2024-25: שני כהן תחזור לתיאטרון אחרי עשור, צביקה הדר יתאחד עם אסתי זקהיים בעיבוד ל"חתונה מאוחרת", יעלה מחזמר ספין אוף ל"הקיץ של אביה" והמחזמר "הקוסם" יחודש. שתי הפקות בינלאומיות בוטלו ברגע האחרון מצד סוכנים מחו"ל - בגלל מלחמת עזה

שני כהן, כוכבת ההצגה "בית בובות" של הבימה. חנן אסור,
חוזרת להבימה. שני כהן שתשחק בהצגה ההצגה "בית בובות"/חנן אסור

שתי הפקות בינלאומיות שהיו אמורות לעלות בקרוב בהבימה - נדחו ברגע האחרון בגלל המלחמה בעזה. "בימים האחרונים קיבלנו פתאום 'הולד' מסוכנויות מאנגליה וארצות הברית שמייצגות את בעלי הזכויות של מחזמר והצגה שכבר היו על סף סגירה לעלות בארץ", חשף דני וייס, מנכ"ל הבימה מזה חצי שנה, במפגש עם עיתונאים להצגת הרפרטואר של הבימה לשנת 2024-25. "לא אתן כל מיני פרשנויות פוליטיות מדיניות לסיטואציה הזאת", הוסיף וייס. "אף אחד לא אמר לנו 'ישראל מסומנת' וכאלה. היו אמירות: 'אנחנו בקונפליקט', 'המצב מורכב', 'ישראל במצב ביטחוני בעייתי', 'בואו נדבר שוב ב-2025' וכאלה. זאת סיטואציה די חסרת תקדים, שלא נתקלתי בה".

"יש פה סופה מושלמת, שכל מה שיכול להשתבש - משתבש", הוסיף וייס. בנוסף לקשיים שנגרמו בגלל מלחמת עזה, כולל השבתת התיאטרון בחודש וחצי הראשונים של המלחמה, התיאטרון נפגע גם מכך שהחל מ-1 בינואר הושבת אולם רובינא - האולם הראשי של הבימה, המונה 920 מקומות ועובר שיפוצים בשל צורכי בטיחות שצפויים להימשך עד ל-1 בנובמבר, והתיאטרון מסתפק באולמות חילופיים קטנים יותר - אולם סמולרש באוניברסיטת תל אביב, אולם דוהל בשכונת התקווה ואולם מוזיאון ארץ ישראל. "לשלושת האולמות החלופיים יחד 40 אחוז מהתכולה של אולם רובינא", אמר וייס, "רובינא מייצר כ-25 מיליון שקלים בשנה ושלושת האולמות האחרים יחד צפויים לייצר 10 מיליון".

ומה ברפרטואר החדש? בסוף שנה שעברה עלתה ההצגה "הגברת הראשונה", העוסקת בראשת הממשלה גולדה מאיר בצל דיוני ועדת אגרנט, שכתב מוטי לרנר וביים משה קפטן, וגם ההצגה "סיפורי מקלט", המורכבת מתשעה סיפורים קצרים שכתבו תשעה מחזאים שמתרחשים במקלטים בארץ רגע אחרי שנשמעת אזעקה. הכותבים של ההצגה הם איתי סגל, שחר פנקס, אורי אוריין, נעה שכטר, נעם גיל, שלומית ארנון ויואב בר לב, האחים שוורצברג ומאיה מעוז. במאי ההצגה הם מתן דרעי בדש, יעל גולדברג ומאיה בואנוס.

נורמן עיסא ומיקי קם, משתתפי ההצגה "שמו הולך לפניו" של הבימה. חנן אסור,
נורמן עיסא ומיקי קם, משתתפי ההצגה "שמו הולך לפניו" של הבימה/חנן אסור

בשבוע שעבר עלתה הצגת הבכורה של "האמיני יום יבוא", שעל קיומה פורסם לראשונה בוואלה! תרבות. זוהי הצגה מוזיקלית חדשה בעקבות סיפור חייה של הזמרת וכלת פרס ישראל יפה ירקוני, עליה חתומים גיא מרוז כמחזאי ואלדר גוהר גרויסמן כבמאי. את ירקוני בגילאיה השונים מגלמות גילה אלמגור, עינת שרוף לסירוגין עם גלית גיאת ואילי עלמני. הצגה נוספת ברפרטואר, שגם עליה פורסם לראשונה בוואלה! תרבות, היא עיבוד בימתי לסרט "חתונה מאוחרת" שעלה לאקרנים ב-2001 וכתב וביים דובר קוסאשווילי, שמאחד את צביקה הדר ואסתי זקהיים, 26 שנה לאחר שכיכבו יחד בסרט אחר, "עפולה אקספרס" שביימה ג'ולי שלז. ההצגה, שנעשית בשיתוף פעולה בין תיאטרון באר שבע להבימה, בעיבודה של מעין אבן ובבימויה של שיר גולדברג, תעלה ביום שני הקרוב (4 במרץ).

ב-15 במרץ צפוייה לעלות ההצגה "שמו הולך לפניו", שכתב אפרים קישון וביימה דפנה זילברג, העוסקת בעולה חדש מרוסיה, צבי, הניצב מול ליקויים שגילה במערכת הניהול ובחברה הישראלית; ב-20 במרץ תעלה ההצגה "אנפרנד" בשיתוף תיאטרון חיפה שכתב סטיבן מופט, תרגם אלי ביז'אווי ומביים משה נאור העוסק בזוג שפוגש אלמנה בהפלגה, מבטיח לשמור איתה על קשר ואז מגלה שהיא רוצחת סדרתית; ב-21 ביוני תעלה ההצגה "בית בובות" שכתב איבסן ועיבוד וביים חנן שניר. בתפקיד הראשי תככב השחקנית והקומיקאית שני כהן ("ארץ נהדרת"), שתשוב לתיאטרון 10 שנים לאחר ההצגה האחרונה ששיחקה בו - "גבירתי הנאווה", בתפקיד אלייזה דוליטל.

עוד בוואלה!

צביקה הדר ואסתי זקהיים יתאחדו בהצגה שמבוססת על הסרט "חתונה מאוחרת"

לכתבה המלאה
יחזקאל לזרוב וסנדרה שדה, משתתפי ההצגה "ריקוד בשישה שיעורים" של הבימה. חנן אסור,
יחזקאל לזרוב וסנדרה שדה, משתתפי ההצגה "ריקוד בשישה שיעורים" של הבימה/חנן אסור

עוד ברפרטואר: העיתונאי איתי סגל כתב ומשה קפטן יביים את ההצגה "האבא שיכולתי להיות" העוסקת בזוג שהביאו לעולם את בתם בהליך פונדקאות, ולהפתעתם ללא ידיעתם היא יצרה קשר עם התורמת. מיכאל אלוני יככב בתפקיד ראשי ואת אמו תגלם אורלי זילבשץ בנאי; קפטן יביים גם את המחזמר "חלומות אבודים", שהוגדר כספין אוף לספר "הקיץ של אביה" מאת גילה אלמגור. אוהד חיטמן חתום על המוזיקה והפזמונים ושחר פנקס על המחזה; את הערב המוזיקלי "לילה עיר" ביים וערך עמית רייס ושותף ליצירה גמא פריד, הוא עוסק בצעירים שהתבגרו ונדרשים "לממש את הפוטנציאל" ומלווה בשירים מהניינטיז; "ריקוד בשישה שיעורים" שכתב ריצ'ארד אלפיירי, תרגם ארז דריגס ומביים משה קפטן; "רומיאו וז'ולי" - מחזה של גרי אוון שתרגם עידו ריקלין ותביים לילך סגל; "אמא קומי" שכתב דורי פרנס, מבוסס על ספרו של אלדד כהן, וביים ארז דריגס; "מרי סטיוארט" - עיבוד מאת רוברט אייק על פי מחזה מאת פרידריך שילר, בבימוי אלדר גוהר גרויסמן; "מיס ז'ולי" - מחזה מאת פולי סטנם ע"פ אוגוסט סטרינדברג, שתרגם דורי פרנס ומביים עמית אפשטיין.

הרבה הצגות מחודשות, ויש יאמרו ממוחזרות: המחזמר "הקוסם" מאת אורי פסטר, שאת המוזיקה שלו כתב ירון כפכפי, יחזור לבמה 30 שנה לאחר הבכורה שלו. המחזמר זכה להצלחה רבה ולחמש גרסאות לאורך השנים. הבימוי בהבימה יהיה של משה קפטן; חידוש ל"מעגל הגיר הקווקזי" של ברכט בבימוי נעם שמואל; גרסה חדשה ל"גטו" שכתב יהושע סובול ויביים קפטן; "שלמה המלך ושלמי הסנדלר" שכתב סמי גרונמן, תרגם וכתב פיזמונים אלתרמן, יצר את המוזיקה סשה ארגוב ויביים אלדר גוהר גרויסמן; והמחזמר "שיער" לאחר שעלייתו נדחתה, עם התרגום של אהוד מנור ובימוי של עידו רוזנברג.

יחודש גם המחזה "מונולוגים מהוואגינה" שנכתב על ידי איב אנסלר ותביים אילאיל סמל, שעלה בהבימה בשנת 2000; והתשובה הגברית ל"מונולוגים מהואגינה" תהיה בכורה ישראלי להצגה הבינלאומית "זה לא ביג דיל" שכתב מרטין קסלה, תרגם ירון פריד ומביים רועי הורוביץ; עוד יעלה "הביתה" המבוסס על ספרו של אסף ענברי, שכותב יואב שוטן ומביים אילן רונן; "השחף" - אופרת רוק מאת שי להב המבוססת על המחזה של צ'כוב; "הנערה מהדואר" בבימוי חנן שניר - עיבוד ראשון בישראל לספרו של שטפן צוויג; "יסורי איוב" - מחזה רביעי של חנוך לוין שיעלה בהבימה בתקופה האחרונה, בבימוי משה קפטן, שיעלה יותר מ-40 שנה לאחר הפעם היחידה שבה עלה בתיאטרון רפרטוארי בארץ, בקאמרי.

הבימה דחתה את עליית העיבוד הבימתי הראשון לסרט "החיים על פי אגפא" של אסי דיין, שעל תיכנונה פורסם לראשונה בוואלה! תרבות כבר בסוף 2021, הוכרז עליה רשמית באמצע 2022 ומאז עליית ההצגה עוכבה שוב ושוב. כעת היא מיועדת ל-2025. על העיבוד חתומות כמחזאיות שלומית ארנון ועינת ברנובסקי; עוד מחזות הנמצאים בפיתוח ומיועדים לשנת 2025, לפי התיאטרון: "התנהגות טובה" מאת אביב פנקס, "מיין ליבעשען אורנה" מאת חגית רכבי ניקוליבסקי, "חוזרת הביתה מאת גורן אגמון, "20/70" מאת שלומית ארנון וליאת לני פישמן, "תקווה, טרגדיה" מאת ארז דריגס המבוסס על ספרו של שלום אוסלנדר ו"אישה כמוני" מאת ליאור סורוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully