וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעט במות, מעט אמנים: העיריות ויתרו על מופעי הענק ביום העצמאות

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 12:30

יום העצמאות ה-76 יצוין באופן צנוע הרבה יותר בעקבות טבח ה-7 באוקטובר ומלחמת עזה. במרבית הערים לא יהיו במות גדולות ולא אמנים גדולים וברבות מהן גם לא יתקיימו זיקוקים. קרית אונו דחתה הופעה של רן דנקר

חגיגות יום העצמאות ה-71/צילום: שלומי גבאי, יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

חג עצוב: כפי שפורסם בוואלה! תרבות, יום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל יצוין באופן צנוע, מאופק וסולידי הרבה יותר משנים קודמות, בעקבות טבח 7 באוקטובר והמלחמה שפרצה בעקבותיה. לצד התחושה שבלתי אפשרי לחגוג בזמן ש-133 חטופים עדיין נמצאים בשבי חמאס בעזה, עיריות רבות חוששות מהסיכון הביטחוני שכרוך בהפקת מופעים גדולים. לכן, במרבית הערים לא יהיו במות גדולות ואמנים גדולים. בנוסף, בעיריות רבות לא יפעלו זיקוקים מתוך התחשבות בהלומי הקרב ונפגעי החרדה.

אלו התכנונים שנמסרו מעיריות לגבי החג:

אופקים
"השנה לא 'נחגוג' אלא נציין את עצמאות מדינת ישראל", נמסר מטעם היישוב. "נפתח את האירוע בתפילה המונית לשלום מדינת ישראל וחייליה ולאחר מכן יתקיים טקס מעבר של תנועות הנוער ומופע דגלנות. נוותר על זיקוקי דינור. המוזיקה ברקע תהיה משיריה של ארץ ישראל היפה. כל האירוע יהיה סביב נושא הגבורה - קטעי הקישור ומופעי הכישרונות המקומיים. לילדים יהיה מופע של קופיקו".

אור יהודה
עיריית אור יהודה תקיים את ערב יום העצמאות בסימן הצדעה לאנשי המילואים, חיילי צה"ל, נשות אנשי המילואים, מתנדבי חרבות ברזל ואנשי נשות הביטחון. מהעירייה נמסר כי האירוע יתקיים בהקשר של המלחמה כשהמופעים יעלו על נס את חשיבות תקומת המדינה. זו השנה הראשונה שבה יבוטלו לחלוטין הזיקוקים באור יהודה. "ברור לכולנו שזו לא שנה רגילה", מסרה ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט.

אילת
בצל המלחמה, באילת יחגגו את העצמאות במופע לילדים בפארק הטרמינל ובבמת להקות מקומיות בטיילת. כנהוג מזה מספר שנים, גם השנה לא יתקיים מופע זיקוקים.

אשדוד
"אשדוד תציין את יום הולדתה של המדינה על אף הכאב הגדול כדי לסמן לאויבינו שלא ינצחו אותנו, שעם ישראל חי, חי וקיים, ושיש לנו במה להתגאות ביום ההולדת ה-76 של מדינתנו היקרה שאנחנו כל כך אוהבים", מסר ראש העיר יחיאל לסרי. עם זאת נמסר כי החגיגות יהיו צנועות יותר מבעבר.

אשקלון
על רקע המלחמה, מעיריית אשקלון נמסר הודיעו כי חגיגות עצמאות יתקיימו בצורה צנועה יותר, ללא במות גדולות וללא אמנים גדולים וכי יינתן דגש ללהקות מקומיות ומופעים לילדים. בנוסף, לא יתקיימו מופעי זיקוקים מתוך התחשבות בהלומי הקרב, הסובלים מפוסט טראומה ונפגעי החרדה. "בימים בהם אנחנו נלחמים מחדש על עצמאותנו, קוברים את מתינו ומתפללים להשבת אחינו, אין מקום לחגיגות גדולות", מסר ראש העיר, תומר גלאם.

אייל גולן עומר אדם איל. יחצ,
יופיעו ביום העצמאות? אייל גולן ועומר אדם/יחצ

בת ים
"מתוך כבוד למשפחות השכולות, לחטופים ולחטופות, ובהצדעה ללוחמים וללוחמות שלנו שעדיין נמצאים בשטח ומגנים עלינו בגופם, אירועי יום העצמאות בבת-ים יתקיימו השנה בעצימות נמוכה. נחגוג, אבל טיפה אחרת", מסר ראש העיר צביקה ברוט. "לעולם לא ניתן לאויבינו ושונאינו לעצור לנו את השמחה, אבל אנחנו לא נבצע השנה מופעי זיקוקים, ובמקומם יהיו מופעי רחפנים בשמיים". בעירייה אומרים כי מספר האמנים יצומצם ויינתן דגש על פעילויות לילדים.

הוד השרון
יום העצמאות יצוין באירועים שכונתיים ללא בימות מרכזיות או מופעים גרנדיוזיים, כך הוחלט בעקבות משאל בו השתתפו 7,000 תושבים. גם השנה לא יתקיימו זיקוקים, כפי שהוחלט בהוד השרון כבר לפני ארבע שנים, מתוך התחשבות בנפגעי פוסט טראומה, באיכות הסביבה ובכל מי שסובל מהרעש. אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון הביע "רצון ותקווה שעד יום העצמאות תיקח הממשלה אחריות ויוחזרו החטופות והחטופים כולם".

הרצליה
בהרצליה הוחלט כי חגיגות יום העצמאות בעיר יתקיימו השנה במתכונת מצומצמת, באירועים מקומיים בתוך קהילות. ראש העיר הרצליה, יריב פישר, מסר: "ערכנו סקר בקרב התושבים כדי לשמוע את קולם, ואכן כמו שחשבנו, הרוב המוחלט ביקש לקיים חגיגות קטנות וצנועות יותר בקהילות, מתוך התחשבות וסולידריות".

יבנה
יום העצמאות יתקיים ללא אמנים גדולים וללא זיקוקים. "הרוב המוחלט של התושבים ביקשו לצמצם את החגיגות ויש הסכמה גורפת שצריך לחגוג בצניעות ולייחד את האירועים לילדים", מסר ראש העיר, רועי גבאי.

ירושלים
בירושלים הוחלט כי יום העצמאות יצוין השנה באופן מצומצם. לא יוקמו במות בידור בכל רחבי העיר. בערב יום העצמאות יתקיים אירוע "בירושלים שרים ביחד" בכיכר ספרא ובו שירי ארץ ישראל. ביום העצמאות לא יתקיימו מופעי זיקוקים.

כפר סבא
עיריית כפר סבא מסרה כי תציין את אירועי יום העצמאות לישראל באופן צנוע, ולא פירטה מה יהיו המופעים.

עוד בוואלה!

כולם בוכים עכשיו: הדוקו על אמיר פיי גוטמן חושף את הטרגדיה הגדולה של הפופ

לכתבה המלאה
רן דנקר. אור דנון,
תושבי קרית אונו בחרו שלא לארח הופעה של רן דנקר לאור המלחמה/אור דנון

מודיעין מכבים רעות
הוחלט כי השנה יתקיימו אירועים ללא הופעות של אמנים וזמרים ידועים, אך יופיעו להקות נוער מקומיות, "במתכונת צנועה ומצומצמת, המכבדת את המשפחות השכולות ומשפחות החטופים ואת הלך הרוח הציבורי במדינת ישראל".

עפולה
מעיריית עפולה נמסר שהם "החליטו לחגוג את ערב העצמאות בחגיגות מאופקות וצנועות יותר בארבעה פארקים". בצאת החג יתקיימו טקס יקיר העיר ומסיבה אלקטרונית בפארק המים "גליצ".

פתח תקווה
גם בפתח תקווה יצמצמו את חגיגות העצמאות השנה ויבטלו את מופעי הזיקוקים. עם זאת, יתקיימו אירועים קטנים יחסית לילדים בכ-30 מוקדים. "נתפלל שבשנה הבאה נוכל לחגוג כראוי, כשכל החיילים והחטופים יחזרו לביתם בריאים ושלמים", מסר ראש העיר רמי גרינברג.

קריית אונו
בקרית אונו קיימו סקר בקרב מעל ל-3,500 תושבים שבו הם התבקשו להכריע אם יש לקיים בנוסף למופע העירוני גם הופעת אמן אורח של רן דנקר. בסוף השבוע הציגה ראש העיר, מיכל רוזנשיין, את תוצאותיו בפוסט בעמוד הפייסבוק שלה: "65 אחוזים מהציבור העדיפו לחגוג צנוע יותר השנה, לפיכך בימת יום העצמאות השנה תהיה ללא זיקוקים וללא הופעת אמן אורח חיצוני, אלא תארח את הלהקות העירוניות של ילדים ונוער שלנו". בנוסף, בוטל מופע הזיקוקים ולא תתקיים מסיבה לבני נוער, אך ייערך מחזמר עם ילדים מלהקות שונות בעיר".

קרית מלאכי
גם מקרית מלאכי נמסר כי חגיגות העצמאות יתקיימו במתכונת צנועה יותר בעקבות המלחמה, ברחבת העירייה.

ראשון לציון
תושבות ותושבי ראשון לציון החליטו, השנה יתקיימו בעיר ביום העצמאות רק במות לילדים. בשבוע שעבר פנה ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, אל התושבות והתושבים בעיר בשאלה איך ירצו לציין את חגיגות יום העצמאות השנה: האם לבטל לחלוטין את אירועי יום העצמאות; האם להפעיל במות לילדים בלבד; או האם לקיים את שלל האירועים והפעילויות כרגיל. כ-20 אלף תושבות ותושבים הצביעו והחליטו שלא לקיים בערב יום העצמאות חגיגות גדולות עם במות וזמרים מפורסמים, אלא רק במות לילדים.
ראש העירייה, רז קינסטליך: "בעיניי, זאת ההחלטה הטובה ביותר. החגיגות השנה יהיו צנועות במיוחד. הילדים שלנו צריכים לדעת שבמדינת ישראל כן חוגגים עצמאות והם צריכים לצאת בערב לבמות. אנחנו, המבוגרים, נציין השנה את החג בצניעות ובסולידריות למען ועבור משפחות הנופלות והנופלים, משפחות הנרצחות והנרצחים, ולמען 134 החטופות והחטופים שנמצאים בשבי החמאס ואינם יכולים לחגוג - ובטח שלא את עצמאותם".


ראש העין
עיריית ראש העין ערכה אף היא סקר דיגיטלי לבחירת אופי אירועי עצמאות בעיר, תוך הצגת שלוש חלופות. מרבית תושבי העיר שהצביעו בחרו כי השנה יתקיימו רק אירועים לילדים, וכך יהיה. עם זאת, מהעירייה נמסר כי ישאפו לקיים אירועים לילדים ברחבי העיר.

רמלה
לאחר הצבעה בה לקחו חלק מעל 2,000 תושבים, הוחלט כי חגיגות יום העצמאות יתקיימו רק עם במות לילדים ולנוער, ובוטלו כל שאר האירועים "ובכך להביע צניעות וסולידריות לתקופה בה אנחנו נמצאים", נמסר מהעירייה.

רעננה
ברעננה יתקיימו חגיגות העצמאות במתכונת מצומצמת באירועים קהילתיים בשכונות ברחבי העיר, בפעילות ומופע לנוער בפארק רעננה, ובמופע אומן (לא נמסר מיהו) ושירה בציבור בבמה ארץ ישראלית. ראש העיר רעננה, חיים ברוידא, מסר: "אנו מצויים בתקופה הקשה בתולדות מדינת ישראל. רעננה, יחד עם כל עם ישראל, כואבת את כאבן של משפחות השכול, מייחלת לשובם של החטופים ולהחלמתם של הפצועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully