וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוכה השוויצרי באירוויזיון שבר את פסלון הזכייה ולכולם ברשת יש את אותה בדיחה

עודכן לאחרונה: 12.5.2024 / 11:05

דקות אחרי שקיבל את פסל הזכייה, הזמר השוויצרי נמו שבר אותו בטעות על הבמה. לגולשים ברחבי העולם קשה היה להתעלם בין מילות השיר שהוא שר לבין התקרית. צפו

עדן גולן אחרי הביצוע בגמר אירוויזיון 2024/כאן

נציג.ת שוויץ לאירוויזיון התרגש מעט יתר על המידה מהזכייה שלו הלילה (בין שבת לראשון) באירוויזיון 2024: דקות אחרי שאסף לידיו את פסלו הפרס, בסיום הביצוע האחרון של השיר על הבמה הוא כבר שבר אותו. הזמר.ת נמו, שמזדהה כא-בינארי, היה על ברכיו בסיום השיר וטלטל את פסלון הזכוכית בהתלהבות כנגד הקהל המריע, וכשהניח אותו על הבמה הוא נשבר לשניים - הכָּן לבדו וצלמית המיקרופון לבדה.

נמו בן ה-25 ביצע את השיר "הקוד", שמספר על חווייתו האישית, כיצד שבר את הקוד הבינארי והוא אינו מזדהה כזכר או נקבה. בהתאם, הבדיחה המתבקשת שחזרה ברחבי הרשתות החברתיות למראה הפרס שנחצה לשניים היא: "שברתי את הקוד - ואת הפרס".

בשקלול קולות השופטים והקהל גרפה שוויץ הלילה 591 קולות - מקום ראשון מקרב השופטים עם 365 ומקום חמישי בהצבעות הקהל עם 226 מהקולות. השיר הישראלי, "הוריקן", הגיע למקום החמישי בסך הכל בזכות הקהל לבדו: מתוך 375 הקולות שעדן גולן זכתה בהם, 323 היו של הקהל ורק 52 של השופטים, על רקע אקלים מאוד פוליטי, הפגנות אנטי-ישראליות ופרו-פלסטיניות במאלמו, שבדיה.

ישראל קיבלה את מספר הנקודות המקסימלי מהקהל בגרמניה, בלגיה, צרפת, סן מרינו, שבדיה, פורטוגל, הולנד, לוקסמבורג, איטליה, בריטניה, פינלנד, ספרד, שוויץ ואוסטרליה. גם מהקטגוריה "שאר העולם" קיבלה ישראל יותר מכל מדינה אחרת. גם במדינות שנחשבות ביקורתיות כלפי ישראל עדן גולן זכתה לאהדה, ואפילו אירלנד העניקה לישראל עשר נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully