וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציג ליטא באירוויזיון מאשים את ישראל בכישלונו - בלי שהוא טורח לנקוב בשמה

עודכן לאחרונה: 14.5.2024 / 11:22

הזמר סילבסטר בלט, שייצג את ליטא באירוויזיון בשבדיה עם השיר "Luktelk", טוען שלא הצליח והגיע רק למקום ה-14 בגמר התחרות בגלל שהופיע מיד אחרי ישראל, אותה כינה "המדינה הזאת", והאנרגיה של הקהל. הוא כינה זאת "חוויה טראומטית"

עדן גולן נציגת ישראל על במת גמר האירוויזיון 11 במאי 2024/באדיבות כאן11 ו-IBU

הזמר סילבסטראס בלטה, הפועל תחת הכינוי סילבסטר בלט, שייצג את ליטא באירוויזיון 2024 שהתקיים במאלמו, שבדיה, עם השיר "Luktelk", האשים את ישראל בכישלונו. לטענת בלט, העובדה שהופיע מיד אחרי ישראל, אותה כינה "המדינה הזאת", והאנרגיה של הקהל - היא שהכשילה אותו ואף הייתה "חוויה טראומטית" עבורו.

הזמר סילבסטראס בלטה, הפועל תחת הכינוי סילבסטר בלט, נציג ליטא באירוויזיון 2024 שהתקיים במאלמו, שבדיה, בעת הופעתו בגמר התחרות עם השיר "Luktelk". EBU, צילום מסך
הזמר סילבסטר בלט, נציג ליטא באירוויזיון 2024 בשבדיה, בעת הופעתו בגמר התחרות עם השיר "Luktelk"/צילום מסך, EBU

בלט בן ה-26, היה המשתתף השישי שעלה לבמה בגמר במוצאי שבת, מיד לאחר נציגת ישראל בתחרות עדן גולן. הוא הגיע למקום ה-14 בגמר עם 90 נקודות - בעוד גולן כזכור הגיעה למקום החמישי עם 375 נקודות. "להופיע אחרי המדינה הזאת, כשהקהל כל כך להוט, היה אחד הדברים הכי גרועים שהייתי צריך לעבור", כתב בלט בחשבון הטוויטר שלו, "באמת עשיתי כמיטב יכולתי במצב הזה... חוויה טראומטית, הלוואי שהכול היה מסתיים אחרי חצי הגמר הראשון".

עוד בוואלה!

"לבי עם פלסטין": שופט מודה שלא נתן לישראל ניקוד באירוויזיון בגלל המלחמה בעזה

לכתבה המלאה

באירוויזיון 2024 השנה ניצחה שוויץ עם השיר "הקוד" של הזמר הא-בינארי נמו, אחרי שרבים מצוותי השיפוט מרחבי העולם העניקו לשוויץ 12 נקודות בזה אחר זה, ואגב כך התעלמו כמעט לחלוטין מישראל על רקע אקלים מאוד פוליטי, הפגנות אנטי-ישראליות ופרו-פלסטיניות במאלמו. שוויץ קיבלה מהשופטים 365 נקודות שהביאו אותה אצלם למקום הראשון, ואילו ישראל הסתפקה ב-52 קולות בלבד. כאשר לאחר מכן נחשפה בחירת הקהל ברחבי העולם, שוויץ קיבלה ממנו 226 נקודות שהשאירו אותה במקום הראשון, ואילו ישראל קיבלה ממנו 323 נקודות שהקפיצו אותה מהמקום ה-13 לחמישי. בבחירת הקהל ישראל הייתה במקום השני, אחרי קרואטיה. שוויץ חמישית בבחירת הקהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully