וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכביש עדיין מלא בזעם, אבל "פיוריוסה" עושה פנייה חדה מסרטי "מקס הזועם"

23.5.2024 / 13:46

הפריקוול לסדרת האקשן כולל עדיין הרבה מרדפים מדבריים וקרבות אלימים, אבל גם מנסה לצלול יותר לתוך עולמה של הגיבורה, שמגלמת אניה טיילור-ג'וי. התוצאה פחות מסעירה מקודמה ולא ממש מרגשת, ובכל זאת יש לא מעט מה לחבב. שלושה כוכבים וחצי

טריילר לסרט "פיוריוסה: מסאגת מקס הזועם"/באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט
הציון: שלושה כוכבים וחצי מתוך חמישה. עיבוד תמונה, מערכת וואלה
הציון: שלושה כוכבים וחצי/מערכת וואלה, עיבוד תמונה

בהקרנת הבכורה של הסרט "פיוריוסה - סאגת מקס הזועם" בפסטיבל קאן, לבשה ניצולה מהטבח בנובה שמלה צהובה עם תמונות חטופים. יש היגיון בבחירה דווקא בסרט הזה לאמירה המסוימת הזו: הסרט החמישי בסדרה של הבמאי האוסטרלי ג'ורג' מילר מתחיל עם חטיפת ילדה על ידי חמושים על אופנועים, שלוקחים אותה מביתה האוהב למציאות חדשה של עוני, מחסור ואלימות. אניה טיילור ג'וי ("גמביט המלכה") נכנסת לנעליה של שרליז ת'רון, שגילמה את הדמות בסרט "מקס הזועם - כביש הזעם", הפעם כדי להציג את סיפור התבגרותה לאורך 15 שנה.

הסאגה הזו יוצאת לדרך כשכנופיית האופנוענים של דמנטוס (כריס המסוורת', הלא הוא תור בסרטי מארוול) לוכדת אותה ומנסה להשתמש בה כדי למצוא את נווה המדבר שממנו הגיעה. בשלב מסוים נכנסת לתמונה גם הדיקטטורה המרושעת שהכרנו בסרט הקודם, מה שמוביל למלחמה עקובה מדם על השליטה במעט המשאבים והאנשים ששרדו את האפוקליפסה.

"פיוריוסה - מסאגת מקס הזועם". באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט,
מתוך "פיוריוסה"/באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט
"פיוריוסה - מסאגת מקס הזועם". באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט,
מתוך "פיוריוסה"/באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט

כמו רוב הפריקוולים תוצרת הוליווד, גם כאן זה עובר בכל התחנות שהייתם מצפים לראות בסיפור על הדמות המסוימת הזו - מה קרה ליד שלה? מה הקטע עם השיער והאיפור השחור? מי נתן לה את השם פיוריוסה? אה, רגע, לזה דווקא אין איזה הסבר עלילתי, זה פשוט השם שלה, משום מה.

מוכנים לרצף של משחקי מילים ממונעים? קדימה - "פיוריוסה" הוא לא בדיוק סיבוב פרסה מקודמיו, אבל הוא כן שונה מהם מספיק כדי להיחשב פנייה חדה. בעוד "כביש הזעם" לחץ בכל הכוח על הגז של האקשן עם העלילה המינימלית הנחוצה כדי שנבין מי נגד מי ולמה, ממשיך דרכו קצת מוריד הילוך. עדיין יש פה מרדפים מדבריים וקרבות אלימים, אבל גם הרבה יותר בניית עולם והעמקה של הדמות ושל מערכות היחסים.

עוד בוואלה!

"המצטיינת" ועוד: ארבעה סרטים שכדאי לראות עכשיו (ואחד שלא)

לכתבה המלאה
"פיוריוסה - מסאגת מקס הזועם". באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט,
מתוך "פיוריוסה"/באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט

מובן מאליו שהתוצאה פחות מסעירה, אבל היא גם לא מפצה על זה בכל הנוגע לרגש, אולי כי מילר הוא לא בדיוק הנהג הנכון לקחת אותנו במסלול הזה. זה עדיין סרט שיש לא מעט מה לחבב בו, בעיקר בכל מה שקשור לצילום, לארט ולהופעה של כריס המסוורת', שנראה שהוא נהנה לצלם אותה ברמה של ילד בלונה פארק (מכוסה בחול ועם מלא מבטאים אוסטרליים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully